Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedriccc12
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-12-2020
Ik heb een laptop met 1 HDMI uitgang, aangestuurd door een intel 4000 chipset. (een i5-3317u)
Is er 1 manier om 2 full HD schermen teglijkertijd aan te sturen? Via een externe videokaart ofzo, hoef er niet op te kunnen gamen, alleen wel full HD video op te kunnen kijken.

Heb al even wat rondgegoogled, maar ik kwam iedere keer uit op een matrox apparaat, maar deze heeft een DVI of een Display input nodig. en geeft meestal ook een display poort ingang uit, terwijl 1 monitor alleen hdmi heeft en de andere VGA,DVI en HDMI.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 09:43
Er bestaan wel USB naar VGA/DVI/HDMI adapters (voorbeeld), maar die belasten vaak wel aardig de cpu. Gamen kun je iig vergeten, video gaat ook niet altijd vloeiend. Die Matrox dingen gaan niet werken omdat je nog altijd de opgetelde resolutie van de monitoren erin moet stoppen (bij 2x FHD dus 3840x1080), dat wil niet via een normale HDMI uitgang, enkel via DP en Dual-Link DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

usb 3.0 naar hdmi converter lijkt mij ook de enige oplossing. Heb zelf een usb 3.0 dock aan mijn laptop (i7-4710HQ) hangen en dat werkt zonder problemen. Gamen moet je er niet op willen maar voor de rest werkt het prima. Enige nadeel is wel dat het je cpu je cpu aardig belast (bij mij ongeveer 4%).