Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Tablet ziet mijn eigen Wifi Netwerk 2.4Ghz niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Raar probleem. Kom er achter dat mijn tablet de Note 12.2 mijn eigen 2.4Ghz wifi niet meer ziet.

Hij ziet wel die van anderen, kan ik ook mee verbinden
Met wifianalyzer zie ik mijn eigen netwerk op 2.4Ghz en 5.0Ghz

Op mijn Galaxy Note 4 zie ik het 2.4Ghz netwerk van mij wel, en kan daar ook mee verbinden

De router is een Asus RN66. Daar ben ik ook nog even in de settings gedoken, maar dat lijkt in orde, anders zou mijn Note 4 dit netwerk [2.4] natuurlijk ook niet zien.

Ik snap er geen bal meer van..

Iemand?!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Is het channel toevallig 11-12-13? Die werkt niet op alle apparatuur.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Verwijderd

Topicstarter
Blij dat je zo snel antwoord. Heb m enige tijd geleden idd op kanaal 13 gezet, was erg rustig hier in de buurt. De lagere channels waren behoorlijk vol. Na jouw antwoord m op auto gezet ..en ja hoor, daar was ie weer...

Normaliter gebruik ik hoofdzakelijk het 5.0 netwerk. Daar ben ik hiet zo n beetje de enige....

Maar goed opgelost..
Thx

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03

D4NG3R

kiwi

:)

12 en hoger worden in de US officieel niet gebruikt en worden dan ook niet altijd even goed ondersteund, maar daar was je dankzij True al achter. ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, ja zo is het idd al snel opgelost...Maar de Note 12.2 komt uit Korea! Bouwen ze dat er dan niet in dat ze op de Europeese markt wel 12 en hoger gebruiken... Naja. Is opgelost..:-)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Waarom hardwarematig extra's toevoegen als heel de wereld sowieso 1 - 11 ondersteund. ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je tablet is hier het probleem, niet de AP. Zorg dat je tablet EU-compliant wordt (driver/firmware) en je probleem is weg.

En waarom kanalen 12/13 - ga jij eens in een oude stadswijk kijken hoe dramatisch het is op 1-11. Soms is 13 de enige waar je nog verbinding mee kunt maken :o

Dat gezegd, 5GHz is waar je in zo's situatie naar moet kijken. Maar voor die paar legacy apparaten die dat nog niet kunnen is 13 wel degelijk nuttig.

Oslik blyat! Oslik!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ah ik dacht dat dat extra andere hardware vereiste. Geen ervaring met druk WiFi hier op het platteland :') 8 5 netwerken in de omgeving die allemaal op 1 of 6 zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 08-11-2014 19:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 19:33:
Ah ik dacht dat dat extra andere hardware vereiste. Geen ervaring met druk WiFi hier op het platteland :') 8 5 netwerken in de omgeving die allemaal op 1 of 6 zitten.
Ben je echt een goudzoeker... 8)

Woon hier in Amsterdam in een drukke stadswijk. Als ik met wifi-analyzer kijk dan wordt ik scheel van alle netwerken die tussen 1 en 6 zitten en is het een constante golfbeweging. Op kanaal 13 was ik de enige. Op 5Ghz ook de enige.

@ Dion

Op mijn Note 12.2 zit de officiele FW die is uitgebracht voor Nederland. Waarom de tablet dan toch geen hoge kanalen ondersteund is mij een raadsel
Pagina: 1