3 schermen hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• santing
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-01 16:06
Ik heb sinds eergister nieuwe schermen gekocht en die wil ik met eyefinety gebruiken.
maar via de dvi heb ik gewoon beeld als scherm 1
en de 2de scherm is met een active adapter van mini display naar dvi en dan dvi na vga aangezien dat alleen op de monitoren zit.
hij ziet me 2 de scherm wel maar krijg geen beeld wel als ik ze allebei apart op de dvi zet
Het gaat om een xfx 7990
Iemand tips??

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik snap niet helemaal waarom je een actieve adapter nodig zou hebben.
Tenminste, je hebt wél een dvi aansluiting op het scherm toch?

In dat geval gewoon aansluiten met mini diplayport to dvi kabel.

Als je echt alleen vga op het scherm hebt, dan scherm terugbrengen en iets kopen met iets digitaals wat je wel kunt gebruiken. Actieve adapters zijn prut en duur.

[ Voor 29% gewijzigd door defusion op 08-11-2014 16:19 ]

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik vermoed dat een actieve (of passieve) mini display naar DVI enkel DVI monitoren kan aansturen, geen VGA.

Die DVI>VGA koppelstukken zijn passief. Die werken alleen op een DVI-I of DVI-A poort en zetten die signalen op een VGA connector.
De mini display > DVI adapters zijn vaak/altijd DVI-D en hebben de signalen niet voor VGA.
Tip: als het enkel VGA heeft klinkt het wel zo low-end/oud dat ik ze zou omwisselen voor monitoren met DVI. VGA is niet meer van deze tijd.

Actieve DP > DVI adapters heb je wel nodig wil je straks 3 monitoren gebruiken. Ik geloof dat die serie ATI kaarten 1 monitor passief naar DVI kan omzetten, en 1 actieve adapter nodig hebt.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Actieve adapters zijn niet prut, in veel gevallen is Eyefinity of meer dan 3 schermen anders niet mogelijk.

@TS
Sluit je vga scherm aan via DVI indien deze ook een analoog signaal uitstuurd.

De reden waarom displayport -> dvi -> vga niet werkt is omdat vga een analoog signaal is. Je hebt een actieve adapter daarvoor nodig om van een digitaal signaal naar analoog te gaan.

• santing
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-01 16:06
Ik heb nu 1 scherm op de dvi zitten dus ik moet opzoek na mini display naar vga als ik het zo goed leest? En het zijn nieuwe led schermen had niet verdacht dat er alleen d sub op zit

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:48

D4NG3R

kiwi

:)

Stuur die dingen terug naar de winkel? als je ze eergisteren hebt gekocht kan je ze nog prima omruilen. ;)

Edit: Even om aan te vullen, ik ga er logischerwijze van uit dat deze schermen een resolutie hoger als 1280x1024 hebben, dan is het doodzonde om VGA te gebruiken - het komt lang niet altijd voor maar het beeld is gewoon een stuk minder 'scherp' als dat het bij een digitaal signaal is. Om nog niet te beginnen over het feit dat als je ooit je GPU upgrade je een nog groter probleem hebt omdat VGA er een beetje uit begint te gaan nu.

[ Voor 67% gewijzigd door D4NG3R op 08-11-2014 18:16 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1