infrarood adapter

Pagina: 1
Acties:

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 19:11
ik heb mijn tv in de ene en mijn compu in de andere kamer staan. nu wil ik dvds gaan kijken op tv, maar geen zin om telkens heen en weer te rennen. Ik zat te denken om een ouwe afstands bediening te nemen en en infrarood adapter te kopen en deze door een gat in de muur in mijn woonkamer te leggen, zodat ik zo mijn dvd speler kan besturen.

- is dit mogelijk?
- heeft iemand dit al gedaan?
- welk proggie moet ik hier voor gebruiken?

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 00:10
Het is wel mogelijk. De IrMan is wel geschikt dacht ik zo en op hun hoompeetsj staat ook allerlei software (ook van andere bedrijven).
Maar is een mobiel toetsenbord niet een betere oplossing? De toetsen voor WinDVD ken je zo. En je kunt meer, bv Myst3 Exile spelen op je bank.
In combinatie met de Matrox G450:)
Ik bedoel dus ook een mobiele muis hehehe:)
Of zelfs alleen een mobiele muis, dan kun je met de rechtermuisknop allerlei dingen doen in DVD players. Alleen niet helemaal goed leesbaar van afstand....
Ik zelf heb alleen een mobiele muis, maar ook een vaste muis voor als je de mobiele kwijt bent, gewoon tegelijk aangesloten.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 09:59

talin

ES-MA

als je toch een gat boord neem dan glasvezel kabel dan hoef je niet zo sekuur te richten !

en van de prijs van glasvezelkabel hoef je tegenwoordig niet meer te schrikken .
je ken er dus ook een bocht mee om .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 00:10
Leuk idee Talin >:)
Maar hij legt de ontvanger al bij zich neer, dus in zijn geval is dat niet nodig...

Verwijderd

Heb zelf een tijdje geleden een IRman gekocht (50 piekies online) en ook maar een proggie: PCremote.

Moet zeggen dat het ideaal werkt...heb 10M kabel ertussen zitten, en ben in totaal ietsjes meer als 100 pieken kwijt geraakt :) De IRman werkt via de compoort...Dat scheelt erg veel geld...Vergelijkbare USB versies zijn rond de 150 piek.

Vooral dat proggie is een aanrader: Kan ieder IR signaal aan een functie/muisbeweging/programma/toetsencombinatie koppelen.

Handig is om rekening te houden met het feit dat je ook nog een afstandsbediening nodig hebt, die een ander "bereik" heeft als bijv. die van je TV...
Heb zelf een programeerbare, das helemaal perfect :)