Omdat mijn oude laptop oververhit raakt en de ethernetpoort kapot is vond ik het tijd voor een nieuwe PC. Ik ben dit keer gegaan voor een desktop PC omdat ik hem toch nooit verplaats.
Aan de hand van de BBG van november en september ben ik tot onderstaande configuratie gekomen. Het gaat dus om een allround PC, waar naast gewoon tekstverwerken/browsen ook de nieuwste games op gedraaid kunnen worden. Het is dus geen echte gamemachine (daar heb ik een PS4 voor) maar zou fijn zijn als ie het wel kan draaien.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Internet, tekstverwerken, films kijken, muziek draaien
In toekomst mogelijk ook wat gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
600 euro max. Ik zit met mijn configuratie nu op 517 euro dus er mag nog wat bij.
Voor mijn eisen zal geen 600 euro nodig zijn, maar ik moet er nog een aantal jaar mee vooruit kunnen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb graag een stille PC maar dit is niet zozeer een vereiste.
Mijn configuratie (OS heb ik nog):
Vraag: ik heb vaak muziek aanstaan op mijn 5.1 surround systeem, is hier een extra geluidskaart voor nodig of is het moederbord in principe voldoende?
Ik heb bovenal geen idee of mijn onderdelen bij elkaar passen. Ik heb hier en daar wat weggeplukt en in de lijst gestopt. Kunnen jullie zien of dit matched?
Als iemand een betere lijst heeft mag dat natuurlijk ook. Alle reacties zijn welkom
!
Aan de hand van de BBG van november en september ben ik tot onderstaande configuratie gekomen. Het gaat dus om een allround PC, waar naast gewoon tekstverwerken/browsen ook de nieuwste games op gedraaid kunnen worden. Het is dus geen echte gamemachine (daar heb ik een PS4 voor) maar zou fijn zijn als ie het wel kan draaien.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Internet, tekstverwerken, films kijken, muziek draaien
In toekomst mogelijk ook wat gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
600 euro max. Ik zit met mijn configuratie nu op 517 euro dus er mag nog wat bij.
Voor mijn eisen zal geen 600 euro nodig zijn, maar ik moet er nog een aantal jaar mee vooruit kunnen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb graag een stille PC maar dit is niet zozeer een vereiste.
Mijn configuratie (OS heb ik nog):
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A8-6600K Boxed | € 79,50 | € 79,50 |
| 1 | MSI A78M-E45 | € 46,- | € 46,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 750 2GB | € 107,54 | € 107,54 |
| 1 | Seagate ST1000DX001, 1TB | € 68,99 | € 68,99 |
| 1 | Sharkoon MA-A1000 | € 29,80 | € 29,80 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,- | € 12,- |
| 1 | be quiet! System Power 7 400W | € 39,- | € 39,- |
| 1 | Assemblage | € 45,- | € 45,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 517,89 | |
Vraag: ik heb vaak muziek aanstaan op mijn 5.1 surround systeem, is hier een extra geluidskaart voor nodig of is het moederbord in principe voldoende?
Ik heb bovenal geen idee of mijn onderdelen bij elkaar passen. Ik heb hier en daar wat weggeplukt en in de lijst gestopt. Kunnen jullie zien of dit matched?
Als iemand een betere lijst heeft mag dat natuurlijk ook. Alle reacties zijn welkom