Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hosted Exchange en IMAP samen gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-11 15:30
Hallo,

De oude situatie was alsvolgt
ik had een webhosting pakket bij Argeweb en daarnaast nam ik Hosted Exchange af, ook bij argeweb (voor hetzelfde domein). Ik had 5 hosted exchange mailboxen en de overige mail werd door het webhosting pakket afgehandeld als zijnde IMAP boxen. Dit vergde wat instellingen vanuit Argeweb's kant, maar werkte uiteindelijk wel goed.

In de nieuwe situatie heb ik het webhosting pakket opgezegd omdat we een VPS afnemen bij argeweb omdat onze website teveel bezoekers kreeg. We hebben nu dus nog enkel het domein bij argeweb (en hosted exchange). Nu heb ik via trial&error de mail af weten te laten handelen door de VPS voor de IMAP boxen, en hosted exchange draait er prima langs. Echter kan ik nu niet langer intern email van een IMAPbox naar EXCHANGEbox; omgekeerd gaat wel.

Heb argeweb gecontacteerd, maar volgens hun was dit ook niet mogelijk, ik moest maar alle 20 email accounts via Exchange gaan doen óf alles via IMAP. Nu vind ik dit niet acceptabel en ook zeker niet logisch klinken, als het eerst wel gewoon werkte.

Iemand die me op weg kan helpen met de juiste (DNS) instellingen?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Logisch is 1 van de 2 verantwoordelijk (authoritive). Als jij volledige controle hebt over de VPS dan lijkt me die het handigst? Ik ga er even vanuit het niet zo staat nu aangezien de Exchange mailbox vanuit het Internet nog steeds mail krijgt (dus VPS is niet authoritive).
Hierna zul je voor elke Exchange mailbox een forwarding contact moeten aanmaken in de VPS en een (sub)domein moeten gebruiken in Exchange om naar te forwarden. Of andersom natuurlijk.

• brentnl
Ik heb inderdaad volledige controle over de VPS. heb de volgende opties bij de hosted exchange:
Niet relayen
Relayen naar Argeweb
Relayen naar huidige mailservers
Relayen naar externe servers

En dat gaat dus ook goed, Alleen intern mailen werkt niet. Moet ik dan voor exchange een subdomein gebruiken? Wil natuurlijk wel graag gewoon naam@bedrijf.nl als email behouden, of bedoel je dat niet?

Waar moet ik dan naar forwarden in directadmin op de VPS? naam@bedrijf.nl -> naam@sub.bedrijf.nl ?

• brentnl
De reactie van Argeweb is:
Dit probleem kan niet worden opgelost door alleen wijzigingen in de DNS. In de DNS wordt er verwezen waar de mail wordt afgeleverd. Vanuit Exchange wordt de mail doorgestuurd naar in dit geval uw VPS. De VPS dient dan zo te worden ingesteld dat de mail lokaal kan worden afgehandeld en tevens naar buiten wordt gestuurd voor de eigen domeinnaam.

Een server zal altijd eerst kijken of de mail lokaal kan worden afgeleverd als de domeinnaam hierop staat. Als de betreffende mailbox hierop niet bekend is dan zal er een foutmelding komen dat de mailbox niet bestaat. Het bericht zal dan niet meer buiten worden afgeleverd.

Het probleem wat u ervaart wordt normaal afgehandeld door lokaal op de server hetzelfde adres aan te maken als het Exchange account. Hiermee kan de mail intern worden gestuurd naar het betreffende adres. Wel dient dit account extra te worden toegevoegd binnen het mailprogramma waar het Exchange account in staat. Dit is de enige oplossing voor uw probleem.
klopt dit? En wat wordt met die laatste alinea bedoeld?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Volgens mij hetzelfde wat in mijn eerdere post staat?
Waarom probeer je dit niet gewoon? Ik heb dit alleen met een Exchange on premise <> Office 365 coexistence zo gedaan, hoe je dit precise in jouw situatie moet configureren zul je toch even zelf uit moeten zoeken.

Voorbeeld:
Exchange on premise (domein.com)
Office 365 (domein.onmicrosoft.com, domein.com)

On premise maak je voor iedere online user een contact aan @domein.com, forward naar @domein.onmicrosoft.com. On premise is authoritive voor domein.com. Online is niet authoritive voor domein.com.

Mail van internet > domein.com online user:
On premise > contact > forward @domein.onmicrosoft.com

Exchange > online user: zelfde verhaal.

Online user > internet:
reply to staat op domein.com > mail naar buiten.

Online user > Exchange:
domein.com is niet autoritive > mail naar buiten.

• brentnl
wagenveld schreef op maandag 10 november 2014 @ 20:16:
Volgens mij hetzelfde wat in mijn eerdere post staat?
Waarom probeer je dit niet gewoon? Ik heb dit alleen met een Exchange on premise <> Office 365 coexistence zo gedaan, hoe je dit precise in jouw situatie moet configureren zul je toch even zelf uit moeten zoeken.

Voorbeeld:
Exchange on premise (domein.com)
Office 365 (domein.onmicrosoft.com, domein.com)

On premise maak je voor iedere online user een contact aan @domein.com, forward naar @domein.onmicrosoft.com. On premise is authoritive voor domein.com. Online is niet authoritive voor domein.com.

Mail van internet > domein.com online user:
On premise > contact > forward @domein.onmicrosoft.com

Exchange > online user: zelfde verhaal.

Online user > internet:
reply to staat op domein.com > mail naar buiten.

Online user > Exchange:
domein.com is niet autoritive > mail naar buiten.
Ik ben er mee bezig geweest, maar krijg de configuratie nog niet werkend, ga er nog even mee verder, en anders toch maar gewoon terug naar de oude server. De VPS is afgesloten voor een ander domein, maar dacht 'als ik hem toch heb, kan ik net zo goed kosten besparen door ook een andere website erop te draaien' .. echter geeft dat met Hosted Exchange dus niet zo'n lekkere combi.
Pagina: 1