Samenwonen en twee providers .. que ? Thanks..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-10 15:23
Hey daar,

Ik ga binnenkort samenwonen met mijn vriendin en we zitten te tobben met onze internetproviders.
Waar ik nu woon heb ik sinds mei van dit jaar een 90mbit verbinding van Ziggo en die wil ik eigenlijk houden.

Mijn vriendin heeft 'Online' 8mbit (max) en heeft dit sinds april dit jaar, waar ze (net als ik bij Ziggo) twee jaar aan vastzit.

Als we naar een andere woning zouden gaan, zou het probleem er niet zijn denk ik, maar nu komt het, ik trek bij haar in.

Kan iemand mij vertellen of zij haar provider dan kan opzeggen en we met mijn provider verder kunnen gaan ?
We houden beiden nogal van gamen en daarnaast draai ik ook live op de radio muziek vanuit huis (tech house :D ).

Alvast dank.

Groet, Ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij kunt je abbo waarschijnlijk gewoon verhuizen. Maar je zit dus wel aan beide vast tot het einde van de contractduur. Aangezien jij kabel hebt en zij ADSL heeft zal het geen probleem zijn om beide internetverbindingen op hetzelfde adres aan te vragen. Kun je zef iets fancy's verzinnen om ze te 'trunken' zodat je 98 mbit hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 11:10

SeatRider

Hips don't lie

Je zou in haar contractvoorwaarden kunnen kijken, maar het lijkt me niet dat als jij bij haar intrekt, dit een geldige reden is om op te zeggen. Wellicht veranderen ze binnenkort eenzijdig de voorwaarden, waardoor je er nog onderuit kunt? Tot die tijd kun je natuurlijk wel genieten van twee internetverbindingen, heb je een backup voor als Ziggo er onverhoopt eens uitligt :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
Mja, Ziggo ligt er nooit uit hier. Woon nu in een flat (zij ook overigens) en ik ben van de 64 woningen 1 van de 4 die Ziggo heeft :)

Ik ga wel eens in conclaaf met 'Online'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Vaak is verhuizen een geldige reden om op te mogen zeggen dus dan zou jij je abo op kunnen zeggen. Voor je vriendin is er geen enkele reden te bedenken dat ze het op zou mogen zeggen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verhuizen is een geldige reden om op te zeggen, mits je het verzorgingsgebied uit gaat. Bij de kabelaars is dat vrij hard te maken, bij de ADSL'ers wat minder. Maar aangezien jij bij haar intrekt wordt dat wat lastig als argument;)

Ik zou de zaak gewoon voorleggen, zeggen dat het een beetje dubbelop is. Misschien kun je het contract wel afkopen.

Wat kosten die abo's eigenlijk? Zal geen 40 euro per maand voor Online zijn gok ik.

Andere optie: ik zie dat Online ook glasvezel levert. Wellicht kun je dr dus zelfs nog op vooruit gaan. Gewoon ff bellen dus wat de mogelijkheden zijn. Opzeggen, afkopen of upgrade :)

[ Voor 17% gewijzigd door The Eagle op 08-11-2014 13:09 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
Online kost 37e per maand.
Glasvezel is geen optie, dat ligt hier (nog) niet.
Afkopen lijkt me ook niet echt fijn, 17 (resterende maanden) x 37 = 629 euro ..

Hoe zit het eigenlijk met de Europese regel m.b.t. een twee jarig contract?
Mij kwam enige tijd ten gehore (net als velen met mij) dat providers je niet meer mogen vastzetten voor twee volle jaren en dat je na een jaar elke maand kan opzeggen. Geldt dit ook voor internetabonnementen ?

Ik zit er namelijk niet op te wachten om Ziggo op te zeggen. Kost een klein beetje meer, maar komt wel met 90mbit binnen ipv 8mbit (van de 30mbit die Online aangeeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:31
je moet ze beide bellen en vragen wat mogelijk is denk ik. Waarschijnlijk het makkelijkst om je Ziggo op te zeggen en bij Online wat extra te vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd, twee jaar binding period komt mij erg vreemd over anno 2014.

Ik zou allereerst even goed kijken wat de exacte voorwaarden van beide providers zijn. Sowieso mbt contractduur, maar ook om te kijken naar overige opzegredenen. Soms is verhuizing+al aanwezige verbinding een opzegreden.

Als dat alles niets uithaalt kun je kijken naar de mogelijkheden om de Online abo op te zeggen op basis van wanprestatie ("tot" 30Mbps beloofd, slechts 8Mbps behaald). Niet erg kansrijk, maar nee heb je, ja kun je krijgen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1