Begin dit jaar heb ik me laten vangen door de bitcoin fever, en heb ik een systeem aangeschaft om mee te kunnen minen. Na een half jaar minen heb ik helaas moeten toegeven dat het niks meer ging worden, en nu staat de miner dus al een paar maandjes stof te vangen.
Doordat ik alle focus bij het aanschaffen heb gelegd op de GPU's, mist het systeem op andere vlakken wat kracht om een stabiele game pc te worden. De specs zijn als volgt:
ASRock FM2A75M Pro4+
AMD Athlon X2 340 - 3.2 GHz - 2 cores - 1 MB cache
2 x Club 3D Radeon HD 7870 '13Series 2GB GDDR5
Corsair Value Select DIMM DDR3 1333 CL9, 2 GB
Be quiet! System Power 7 450W
Het OS draaide ik vanaf een USB stick.
Mijn idee was om een betere processor te kopen, 6GB extra RAM geheugen en dit te draaien van een SSD + HDD voor opslag. Komt dit systeem dan een beetje goed uit de verf om een spelletje te kunnen spelen?
Wat is jullie aankoopadvies wat processor betreft? Het moederbord heeft een FM2+ socket.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Doordat ik alle focus bij het aanschaffen heb gelegd op de GPU's, mist het systeem op andere vlakken wat kracht om een stabiele game pc te worden. De specs zijn als volgt:
ASRock FM2A75M Pro4+
AMD Athlon X2 340 - 3.2 GHz - 2 cores - 1 MB cache
2 x Club 3D Radeon HD 7870 '13Series 2GB GDDR5
Corsair Value Select DIMM DDR3 1333 CL9, 2 GB
Be quiet! System Power 7 450W
Het OS draaide ik vanaf een USB stick.
Mijn idee was om een betere processor te kopen, 6GB extra RAM geheugen en dit te draaien van een SSD + HDD voor opslag. Komt dit systeem dan een beetje goed uit de verf om een spelletje te kunnen spelen?
Wat is jullie aankoopadvies wat processor betreft? Het moederbord heeft een FM2+ socket.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
[ Voor 1% gewijzigd door Joelw op 09-11-2014 12:41 . Reden: Fout in de tekst ]