Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zwaar snelheidsverlies 's avonds

Pagina: 1
Acties:

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
De situatie: mijn onderbuurman heeft een 10Mbps abonnement en trekt normaal gezien ook die snelheid, maar 's avonds tussen +/- 21:00 en 23:00 valt die snelheid zwaar terug tot een snelheid die men normaal gezien in baud uitdrukt. Nee, ernstig: tussen die tijdstippen haalt hij minder dan een halve Mbps.

Zijn theorie is dat dit het tijdstip is waarop vele mensen televisie kijken en dat daardoor zijn bandbreedte aangetast wordt, maar tot zover ik weet zit een kabeltelevisiesignaal op andere frequenties en is er geen invloed. Komt nog bij: wij wonen in hetzelfde huis en zitten op dezelfde kabel, maar ik haal 100Mbit (met een zwaarder abonnement natuurlijk) ongeacht het tijdstip.

Ik ben ingelogd op de modem en heb gezien dat de SNR op 38 zit - tot zover ik weet is dat perfect. De kabelmaatschappij zelf is weinig behulpzaam: die zeggen dat ze het probleem kennen en dat er niets aan te doen is (wat voor excuus is dat? 8)7 ), maar dat heeft volgens mij meer met luiheid van de Kabel Deutschland-helpdesk te maken dan met het werkelijke probleem.

Wie o wie heeft vermoedens wat hier mogelijk is?

PS. Het probleem stelt zich onafhankelijk van de devices en de verbinding is met CAT6, niet WiFi. In die richting moet dus niet gezocht worden.

Verwijderd

Wat zijn dan de power levels tijdens die snelheidsverlaging?

Twee verbindingen op dezelfde kabel, dat lijkt me sterk?

Verwijderd

IS het één PC, of meerdere die last hebben?

Als jij 's avonds met jouw PC lnagskomt bij de buurman (als het dus traag is), en dan ZIJN PC uit zet (of de CAT kabel uit de PC trekken), en jouw PC met een CAT kabel aansluiten.

Heb jij dan ook last van deze traagheid?

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2014 11:29 ]

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 10:58:
Wat zijn dan de power levels tijdens die snelheidsverlaging?

Twee verbindingen op dezelfde kabel, dat lijkt me sterk?
Ik zie in de kelder een splitter/versterker, dus ik veronderstel dat er één binnenkomende kabel is (dit huis is dan ook meer dan 100 jaar oud) die daar gesplitst wordt per appartement. Elke appartement heeft zo zijn eigen kabel waarop ze een verdrag met de ISP kunnen sluiten voor kabelinternet en -televisie.
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 11:28:
IS het één PC, of meerdere die last hebben?

Als jij 's avonds met jouw PC lnagskomt bij de buurman (als het dus traag is), en dan ZIJN PC uit zet (of de CAT kabel uit de PC trekken), en jouw PC met een CAT kabel aansluiten.

Heb jij dan ook last van deze traagheid?
--->
YellowOnline schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 10:14:
[...]

PS. Het probleem stelt zich onafhankelijk van de devices [...]
Als ik een laptop van bij mij rechtstreeks op zijn modem aansluit is het hetzelfde probleem. Dan heb ik zijn devices en tussenliggende switches en routers uitgesloten.

Verwijderd

Raar, als jullie in hetzelfde huis zitten, en jij meer krijgt dan hij. OK, je hebt een groter pakket.... Maar ik begrijp dat jij niet de "dip" ervaart die hij heeft in de avonduren.

Oplossing: Een goede router neerzetten bij jou thuis, en een CAT kabel naar de buurman trekken. Delen jullie de kosten voor jouw abonnement, en zijn abo kan eruit. Hij moet alleen niet "rare" dingen gaan doen (zoals kiddie p*** gaan downloaden, en andere illegale dingen doen etc...)

Verwijderd

Je spreekt over Kabel Deutschland, dus ik neem aan dat je in Duitsland woont.
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 15:19:
Oplossing: Een goede router neerzetten bij jou thuis, en een CAT kabel naar de buurman trekken. Delen jullie de kosten voor jouw abonnement, en zijn abo kan eruit. Hij moet alleen niet "rare" dingen gaan doen (zoals kiddie p*** gaan downloaden, en andere illegale dingen doen etc...)
In Duitsland zou ik dat absoluut geen oplossing vinden, er volgt veel te gemakkelijk een Abmahnung die behoorlijk veel geld kan gaan kosten.

De specificatie van een 10Mbit pakket bij Kabel Deutschland is upload tot 0,6 Mbit/s.

Dat is extreem langzaam en dan zou je op drukke tijdstippen best eens snelheidvertraging kunnen ondervinden, de computer waarmee je surft kan gewoon de pakketten om te laten weten dat iets goed is aangekomen niet versturen, waardoor je een langzame verbinding krijgt. Niet de 10 Mbit/s is dan de beperking, maar de superkleine upload.

Je zou je licht eens moeten opsteken op Duitstalige forums om te kijken of dit een meer voorkomend probleem is, want het is een typisch Duitse situatie. Ik weet zo geen andere landen waarin de verhouding tussen download en upload zo scheef is.

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 18:35:

[...]

Dat is extreem langzaam en dan zou je op drukke tijdstippen best eens snelheidvertraging kunnen ondervinden, de computer waarmee je surft kan gewoon de pakketten om te laten weten dat iets goed is aangekomen niet versturen, waardoor je een langzame verbinding krijgt. Niet de 10 Mbit/s is dan de beperking, maar de superkleine upload.
[...]
Dat is een interessante denkpiste. Evenwel: vroeger had hij een 30Mbps abonnement, maar hij heeft het verlaagd naar 10Mbps net omdat hij zo'n traag internet had. Toch ga ik hier eens dieper op in kijken.
Pagina: 1