Ik ben inmiddels ten einde raad dus post ik hier een topic...
Vanmiddag kreeg ik mijn psu kabeltje binnen van ebay en ik prik deze dus meteen in mn pc. Ik druk mijn pc aan en ik hoor een klik en in een fractie van een seconde hoor ik hem weer uit gaan. Ik denk meteen; kabeltje veroorzaakt kortsluiting. Dus kabeltje eruit en proberen de pc op te starten; alle fans gaan aan maar geen beeld, ook geen bios oid. en op dit punt staan we nu nog steeds.
Wat ik heb geprobeerd:
- Clear CMOS, batterij eruit, wachten, header verplaatsen, wachten, alles aansluiten en booten.
- PSU spanningen gemeten, waren allemaal netjes binnen marge.
- GPU in een andere slot
- Zonder GPU
- Zonder RAM
- 1 stick RAM, in alle kanalen geprobeerd
Dingen die mij opvallen:
- HDD led knippert niet
- Geen LED op de ethernetadapter
- GPU fans gaan afentoe 100% draaien als ik hem aanzet
Mijn setup:
- FX-8320 (geen iGPU)
- MSI r9 290 gaming
- Crucial MX100
- Corsair CX600M
- 2x 4GB kingston Hyperx Genesis
Mijn vermoeden gaat sterk uit richting PSU aangezien deze de grootste tik heeft gehad met kortsluiten, maar dat zou toch geen probleem mogen zijn met een hedendaagse voeding?
Ik hoop dat iemand een idee heeft...
Vanmiddag kreeg ik mijn psu kabeltje binnen van ebay en ik prik deze dus meteen in mn pc. Ik druk mijn pc aan en ik hoor een klik en in een fractie van een seconde hoor ik hem weer uit gaan. Ik denk meteen; kabeltje veroorzaakt kortsluiting. Dus kabeltje eruit en proberen de pc op te starten; alle fans gaan aan maar geen beeld, ook geen bios oid. en op dit punt staan we nu nog steeds.
Wat ik heb geprobeerd:
- Clear CMOS, batterij eruit, wachten, header verplaatsen, wachten, alles aansluiten en booten.
- PSU spanningen gemeten, waren allemaal netjes binnen marge.
- GPU in een andere slot
- Zonder GPU
- Zonder RAM
- 1 stick RAM, in alle kanalen geprobeerd
Dingen die mij opvallen:
- HDD led knippert niet
- Geen LED op de ethernetadapter
- GPU fans gaan afentoe 100% draaien als ik hem aanzet
Mijn setup:
- FX-8320 (geen iGPU)
- MSI r9 290 gaming
- Crucial MX100
- Corsair CX600M
- 2x 4GB kingston Hyperx Genesis
Mijn vermoeden gaat sterk uit richting PSU aangezien deze de grootste tik heeft gehad met kortsluiten, maar dat zou toch geen probleem mogen zijn met een hedendaagse voeding?
Ik hoop dat iemand een idee heeft...