Beste mensen,
Ik heb de volgende PC:
Intel Core i5-4690K
Asus Maximus VII Gene
Corsair Dominator GT 4X2GB 2000C8
Club3D HD7950 '13 series
2XSamsung 830 series 512GB (RAID0)
Seagate 7200.14 3TB
Corsair AX850
Momenteel draait dit systeem met het standaard Intel koelertje. Later wil ik nog eens gaan waterkoelen, dat zien we dan wel.
Het probleem is nu dat dit systeem volledig random freezet of crasht.
Soms valt ie gewoon uit en start hij dan weer op, soms freezet het beeld en geeft het mobo op het LED postertje een error D2 ("PCH Initialization Error") of D0 ("CPU Initialization Error")
De temperaturen zijn allemaal prima. CPU wiebelt tussen de 50 en 75 en GPU 35 idle tot max 75 load.
Het systeem crasht volledig random. Soms in-game, maar soms ook als ik een beetje video's op youtube zit te kijken.
De voeding is al vervangen (was eerst Cooler Master Silent Pro M2 1000W) en het geheugen is gememtest (op XMP setting uiteraard). Het is een Devil's Canyon CPU en Z97 chipset, dus dat past prachtig samen en de laatste BIOS staat erop.
Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Bij voorbaat dank!
Ik heb de volgende PC:
Intel Core i5-4690K
Asus Maximus VII Gene
Corsair Dominator GT 4X2GB 2000C8
Club3D HD7950 '13 series
2XSamsung 830 series 512GB (RAID0)
Seagate 7200.14 3TB
Corsair AX850
Momenteel draait dit systeem met het standaard Intel koelertje. Later wil ik nog eens gaan waterkoelen, dat zien we dan wel.
Het probleem is nu dat dit systeem volledig random freezet of crasht.
De temperaturen zijn allemaal prima. CPU wiebelt tussen de 50 en 75 en GPU 35 idle tot max 75 load.
Het systeem crasht volledig random. Soms in-game, maar soms ook als ik een beetje video's op youtube zit te kijken.
De voeding is al vervangen (was eerst Cooler Master Silent Pro M2 1000W) en het geheugen is gememtest (op XMP setting uiteraard). Het is een Devil's Canyon CPU en Z97 chipset, dus dat past prachtig samen en de laatste BIOS staat erop.
Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Bij voorbaat dank!