[PC Upgrade] Nieuwe componenten, maar wat?

Pagina: 1
Acties:

• JulioTFU
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-08-2021
Ik zoek een?
Upgrade van videokaart, of iets anders dat mij gaat helpen om beter games te kunnen spelen.
Wat is je budget?
250 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Ik hoor veel goeds over MSI kaarten.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige systeem is een 3 jaar oud systeem. Hieronder een lijstje met componenten:

Processor: Intel Core i3-2120 @ 3.3 GHz
Videokaart: ASUS GTX 550 Ti
RAM: 8,00 GB DDR3 1600 MHz
Moederbord: Asus P8H77-M
Voeding: 400W

Ik heb deze pc nu al drie jaar maar ik vindt dat de fps in games te wensen over laat. Ik wil graag mijn computer upgraden zodat hij weer een tijdje meegaat. Mijn broer zei dat ik dan eerst naar de videokaart moet kijken, maar weet niet zeker of mijn processor nog mee kan en of de voeding toereikend is. Hijzelf heeft een GTX 760 videokaart, waarvoor een minimale voeding van 500W staat. Dit zou dus betekenen dat ik de voeding ook moet upgraden, zonder dat ik zeker weet of het echt iets op gaat leveren. Dus hierbij de vraag, wat zouden jullie doen om deze pc te upgraden? Ik wil de nieuwere games kunnen spelen. (GTA V (als ie over 2 maanden uitkomt), even als voorbeeld de nieuwe Call of Duty ofzo)

Ik heb op dit moment een dual-monitor set-up. (2x 1080p) Ik weet dat dit het gamen kan beinvloeden, dus ik zet de tweede monitor uit als ik aan het gamen ben.

Nogmaals ik weet niet eens of dit wel haalbaar is, dus daarom ben ik hier!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-02 18:50
Als eerste kun je beginnen met je videokaart te upgraden.

Op V&A kun je een hd 7950 scoren. Die gaan er nu uit voor leuke prijzen met garantie :

V&A aangeboden: Met garantie - Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost

Erg fijne videokaartjes. Hoef je meteen je andere scherm niet meer uit te ztten tijdens het gamen :)

Deze kaart is overigens nieuw ook goed betaalbaar maar hapt wel meer uit je budget..

pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost

Als je een A-merk voeding hebt dan zou 400 watt genoeg moeten zijn voor deze kaart. Anders zul je een nieuwe moeten aanschaffen. Die liggen zo rond de 4-5 10tjes

Dus dan rijst de vraag wat voor een voeding heb je?..en while we're at it : Wat voor een behuizing heb je (ivm met maximale grootte van de videokaart die er in past).

En verder : De i3 2120 is een prima CPU maar het is slim deze te upgraden naar een i5. Ik heb een tijdje geleden in de PC van mijn zoon zijn i3 2120 geupgrade naar een i5 2400 en dat maakte in spellen als Crysis en BF3 en 4 veel verschil voor de gameplay. Verder weet je dan in ieder geval zeker dat je ook klaar bent voor toekomstige spellen. 2xxx en 3xxx i5'jes kunnen nog steeds makkelijk mee.

Op V&A kun je een leuke i5 scoren zoals deze :

V&A aangeboden: Intel Core i5 2500K Boxed

of deze : V&A aangeboden: Aangeboden - Intel Core i5 3350P

Let wel op dat je voor de 3350p een videokaart nodig hebt om beeld te krijgen. De i5 2500K heeft wel een interne grafische unit. Voor de 3xxx i5's (dus ook deze 3350p) moet wel biosversie 0514 op je moederbord staan.

Je kunt nog wat extra geld genereren door je i3 en videokaart te verkopen op V&A. Ik kreeg bv. voor mijn i3 2120 toch nog 45 euries. Is alweer een neiuwe voeding :)

• JulioTFU
Bedankt voor je snelle reactie. :) Het gaat helaas denk ik niet lukken om de de videokaart en de processor te verkopen. Heb de PC namelijk gekregen van me ouders gekregen en die hebben geen dozen van de videokaart en processor gekregen van de gene die hem heeft samengesteld. :( En ik denk niet dat het mogelijk is om ze te verkopen zonder doos. Zeg maar als ik het verkeerd heb. :) Ik heb hier wel de informatie van mijn kast en voeding.

Kast: AOpen M602
Voeding: AOpen Z400-12AAB

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Als je een leuke prijs maakt, zijn mensen vast bereid om ze op te komen halen.

Voeding zou ik niet houden...

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-02 18:50
Wat joris zegt :).

Processor kun je ook gewoon omwikkelen met keukenpapier en in een ander doosje doen of in een dikke bubbeltjesenvelop. Videokaart in een doek of zo en dan in een niet te ruime doos en die weer in een wat grotere doos met proppen krantepapier. Zolang het allemaal maar niet kan gaan rammelen tijdens transport en je het niet direct met plastic omwikkelt (statisch). Gewoon netjes omschrijven wat de staat van de spullen is en melden dat je de dozen niet meer hebt.is geen ramp.

En voeding vervangen idd.

• JulioTFU
Oke dan zal ik dat gaan proberen :). Welke voedingen zouden jullie mij aanraden? Van hoeveel watt?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Ongeveer 500W is met een 7950 prima. Een pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W of pricewatch: XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze zijn dan prima keuzes. Kijk gewoon welke het goedkoopst is, daar waar je gaat bestellen, ze zijn intern hetzelfde.
Pagina: 1