Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

exchange haalt mail op maar bezorgt niet bij de gebruiker

Pagina: 1
Acties:

• benprint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-11 14:33
Goedendag mede tweakers,

Ik heb een raar probleem.

Ik heb bij een klant een sbs 2003 geinstaleerd (was onderuitgegaan vorige week) nu heb ik het redelijkerwijze weer aan de praat maar er zit nog een hiaat in de mail afhandeling.

Onder de poconnector van exchange worden er standaard 5 mailboxen via pop leeg getrokken.
(IK vind het geen geode oplossing maar dit was van orgineel zo).

situatie als volgt:

windows sbs 2003
Onder popconnector bijv aangemaakt peter@test.nl(popbox bij profider). dit moet door gestuurd worden naar gebruiker peter op het netwerk. Dit gaat ook goed bij een 5 tal gebruikers maar.
bij 1 gebruiker lukt het maar niet ik heb een gebruiker piet aangemaakt onder de popconnector staat piet@test.nl dit moet doorgestuurd worden naar piet .Als ik dan ga kijken met bijvoorbeeld outlook is er geen maill binnen gekomen. In de logfile van exchange staat dit het bericht gedownload is . Als ik in de webinterface ga kijken komt hij ook niet aan. De de mail word wel opgehaald maar niet door gstuurd na de desbetreffende gebruiker.Ik heb zelfs administrator als gebruiker aangegeven maar dit loste ook niets op
Als ik de pop gegevens weg haal bij de popconnector en, kijk in de webinterface bij de profider komt hij netjes aan . Als ik de popconnector weer aanzet word de mail weer gehaald door exchange maar het verdwijnt in cyberspace( denk ik) .en nogmaals bij de rest gaat het wel goed.

ik heb handmatig de services van exchange opnieuw opgestart en de server opnieuw opgestart maar het lijkt allemaal niet te helpen.

ik wil morgen als wanhoopspoging popcon gaan instaleren kijken of dit goed gaat maar ik heb dit nooit eerder meegemaakt.

misschien dat iemand van jullie kan verzinnen wat ik over het hoofd zie.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 20:44

_Arthur

blub

Eigenlijk het eerste wat ik mij afvraag: waarom uberhaupt SBS2003 nog (her)installeren...

Verder denk ik dat je niet in de juiste logfiles aan het zoeken bent "In de logfile van Exchange staat dit het bericht gedownload is." doet mij denken dat je in de logfiles van de popconnector kijkt, maar niet in die van Exchange zelf.

Neem dit artikel eens door, enable message tracking waar nodig en ga dan nog eens testen, daarna de logfiles doorspitten.

http://www.msexchange.org...age-Tracking-Logging.html

• benprint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-11 14:33
bedankt voor het meedenken . het is inmiddels opgelost deze gebruiker had op rare wijze twee mailboxen en je raad het al alles ging naar de verkeerde mail box. 2003 was een keuze van de klant niet van mij maar een nieuwe licentie zag hij niet zitten financieel gezien . nogmaals hartelijk dank

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-11 10:40
benprint je weet dat in juli 2015 2003 end of life is net zoals XP afgelopen april
http://blogs.technet.com/...ct-support-lifecycle.aspx

ik denk dat je je klant wel kan overtuigen dat na 14 juli door blijven draaien gevaarlijk gaat worden.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:53
flashback1989 schreef op zondag 09 november 2014 @ 15:46:
benprint je weet dat in juli 2015 2003 end of life is net zoals XP afgelopen april
http://blogs.technet.com/...ct-support-lifecycle.aspx

ik denk dat je je klant wel kan overtuigen dat na 14 juli door blijven draaien gevaarlijk gaat worden.
Sterker nog Exchange 2003 is al EOL.