Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming laptop, ook handig voor grafisch beroep ?

Pagina: 1
Acties:

• iJAMAYLA
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-11-2019
Hey,

Voor mijn school moet ik een laptop aanschaffen, maar ik wil geen Macbook Pro.
Zelf zou ik liever een gaming laptop hebben maar die je dan ook voor grafische aspecten zou kunnen gebruiken. En die ook genoeg werkruimte heeft en ook nog wat aan kan. Zelf zou ik er (natuurlijk) op willen gamen, maar ook Adobe Photoshop, Indesign, Illustrator willen gebruiken.
Weten jullie misschien een geschikte laptop voor een redelijk prijsje ?

Greetz,

Jamayla

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Wat is je budget, wat voor games wil je er op draaien, en op welke settings (ultra of is high/medium ook goed)? Wat heb je zelf al gevonden?

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-00745NL

Deze is vrij scherp geprijsd voor wat je krijgt bijvoorbeeld.

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
Beetje weinig info over wat je nu precies zoekt. Het is al lastig om een keuze te maken als we alle info hebben, laat staat ik zoek laptop waar ik mee kan gamen en grafisch mee uit de voeten kan.

@Thomasx4 , volgens mij heb jij je niet verdiept in de y50. Meest waardeloze scherm/paneel die er op dit moment te vinden is in een laptop, lijkt me niet handig voor grafische programma's.

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Het is een TN paneel ja, maar meest waardeloos is een beetje overdreven IMO. Echt goed is het inderdaad niet.

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
Thomasx4 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 15:35:
Het is een TN paneel ja, maar meest waardeloos is een beetje overdreven IMO. Echt goed is het inderdaad niet.
1e review op Google. :) Er zijn er veel die het scherm vervangen door een beter tn paneel of IPS paneel. Dit doe je niet zo snel als het scherm redelijk is lijkt me. Alleen wanneer het echt storend is.

http://beta.techradar.com...lenovo-y50-1207894/review

http://www.englishdiction...engels.asp?woord=dreadful

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Dat er met dat soort termen in reviews wordt geslingerd zegt echt helemaal niks. Het lijkt inderdaad een slecht scherm, maar als dat toch niet van belang is is het geen ramp.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
kuch... photoshop... kuch

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Gelukkig moet je reviews subjectief lezen. ^

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Goed, TS moet gewoon even aangeven wat z'n budget is, dan komen we hier al een heel eind.

Geloof dat de MSI gaming laptops wel aardige IPS schermen hebben en ook prima geprijsd zijn (zo rond de 1000 euro).

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:30
Het enige wat telt is het scherm. Voor photoshop/indesign enz heb je geen bijzondere videokaart nodig. Ik draait alles op een intel 4000 kaartje met een dualcore i5 3de gen. Mijn scherm is een TN paneel met een gemiddelde kleurweergave die ik met calibratie redelijk goed heb gemaakt. Blijft wel dat je er goed recht voor moet zitten of op z'n minst bewust zijn dat de kleuren iets veranderen bij wisselende kijkhoeken.

Ideaal? Nee. Maar wel budgetvriendelijk én ik lever gewoon mooie kleurtjes af voor mn clienten :)

• Caedendi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-11 13:09
De lenovo Y50 is inderdaad een erg goede laptop voor een scherpe prijs, los van het scherm dan. Je zou kunnen overwegen deze te nemen en het scherm te vervangen, ik heb zelf echter geen idee hoe veel dat totaal zal kosten.

ik heb hier zelf een MSI GT70 2PC (i7 4810MQ, 8GB, 750GB HDD, GTX 870M, en zelf nog 250GB samsung 840 evo ssd toegevoegd). zit een heel mooi scherm in, toetsenbord typt heerlijk en heel veel aansluitingen. Het is echter wel een grote/zware laptop (desktop replacement), dus als je hem veel heen/weer moet sjouwen, is het niet ideaal. Ik heb hem zelf aangeschaft voor mijn studie informatica en om af en toe fatsoenlijk op te kunnen gamen. Ik sleep hem wel veel heen en weer dus, ben er onderhand wel aan gewend, maar zoals ik al zei: niet ideaal qua gewicht/formaat. Huidige prijs €1300.

Het is voor jou denk ik meer een afweging tussen portability en hoe zwaar je erop wilt gamen, maar ik neig voor jou toch meer richting een ultrabook met een goed scherm ivm school. als dit binnen je budget past, uiteraard.

[ Voor 6% gewijzigd door Caedendi op 09-11-2014 14:41 ]

• wappiewappie
iJAMAYLA heeft tot nu toe nog niet gereageerd. Wacht daar nou maar eerst op.

• iJAMAYLA
Mijn budget is rond de 800. En het is voor mijn studie maar wil hem ook gebruiken voor mijn vrije tijd. Want ik ga geen Mac kopen, want dat is niet slim om daar op te gaan gamen. Straks lekker 1500,- naar de knoppen. Een betaalbare, die alle twee de kanten kan ondersteunen.

• wappiewappie
ah, dat maakt het al wat duidelijker.
Voor die prijs zul je geen laptop vinden met een echt goede kleurweergave in combinatie met een beetje fatsoenlijke gpu.

Dan zou ik kijken naar een pricewatch: Asus N56JN-CN035H.
Die heeft geen ips scherm, maar wel één van de betere tn schermen.

Eén van deze laptops is ook nog een optie: http://tweakers.net/categ...Uji5hYmFko6SmaWhmZA6dpaAA

Deze hebben een sterkere gpu, maar ik weet niet hoe de beeldkwaliteit zich verhoudt tot die van de N56.

[ Voor 34% gewijzigd door wappiewappie op 09-11-2014 23:03 ]

Verwijderd

Ander model uit de asus N56 serie wel met ips scherm:
pricewatch: Asus N56JN-CN090H

De nieuwe N551JK is ook verkrijgbaar, wel net buiten budget maar met ips en betere gpu!
http://maxict.nl/product/...campaign=prijsvergelijker

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2014 08:40 ]

• iJAMAYLA
Dank jullie wel :3

• maevian
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 22:31
800 euro is wel heel weing voor een laptop in een grafische studie, zeker als je er ook op wilt gamen!
Ik zou op zijn minst ietsje meer uitgeven aan dit:
http://www.laptopplus.nl/...link&utm_campaign=1027052

is een actie die enkel deze week geldig is, is 90 euro over budget, maar heeft wel een quadcore en gt 840m (je kan ook kizen voor 850m maar dan ga je duurder uitkomen) BTO laptops zijn ook makkelijk uit te breiden en dit model weegt minder als bovengenoemde aus laptops.

BTO staat wel niet bekend om lange accuduur en goede bouwkwaliteit, maar de accuduur van de n56 is ook niet geweldig.

Kort gezegd het is een beestje waarop je gerust wat kan gamen en de quadcore en 8gb ram zijn zeer handig in photoshop, het IPS scherm zal ook helpen.

90 euro extra is in principe ook niet zoveel, je krijgt er heel wat voor terug

• wappiewappie
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 08:11:
Ander model uit de asus N56 serie wel met ips scherm:
pricewatch: Asus N56JN-CN090H
Oke, ik wist geeneens dat de n56 ook met ips scherm leverbaar is.
De nieuwe N551JK is ook verkrijgbaar, wel net buiten budget maar met ips en betere gpu!
http://maxict.nl/product/...campaign=prijsvergelijker
Wel opletten hoor. Als dit hetzelfde scherm is als in de N550 dan heeft die een slechtere kleurweergave dan het TN scherm van de N56. De kleuren zullen uiteraard wel veel minder verschuiven, wanneer je er niet recht voor zit.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vind die BTO die je linkt niet echt een ster, de GPU is niet echt geschikt voor games. 800 euro is inderdaad een krap budget, als je dat iets kunt rekken naar een euro of 900 heb je direct veel meer opties.

E: Sorry, verkeerd gekeken. In de beschrijving staat GT740 en 750m, terwijl bij opties 840 en 850 staat. Alsnog zou ik eerder overwegen een "echte" gamelaptop te kopen i.v.m. warmtemanagement, kan me voorstellen dat een gamelaptop waar ook modellen van zijn met nog krachtigere GPU's meer berekend zijn op de warmte dan een "gewone" laptop.

Met een budget van 800 kom je qua GPU niet op meer uit dan een GT840M, en met +- 900 kan je voor een laptop met een GTX850M kiezen, die echt een stuk betere prestaties levert. Misschien zijn deze iets om te overwegen;

pricewatch: MSI Gaming Series GE60 2PC-261XNL Apache (15")
pricewatch: Asus N750JK-T4157H (17")
pricewatch: MSI Gaming Series GE70 2PC-079XNL"

Liggen dus wel net wat buiten je budget, maar zijn voor zover ik weet een stuk geschikter.

[ Voor 15% gewijzigd door Thomas op 10-11-2014 20:28 ]

• Xelasti
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-01 14:03
Zelf twijfel ik momenteel om ook een MSI aan te schaffen, mijn hoofdvraag is momenteel nog of deze types (Apache) een 2e extra HDD/SSD slot (bracket?) hebben, zo ja, of deze makkelijk erbij te zetten is.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik zie dat er een mSATA SSD slot in zit, dus je kan er een extra (mSATA) SSD bij prikken. Dit zijn geen gewone SSD's, maar kleinere chipjes, een extra HDD past dus niet. Het is zo te zien een kwestie van de kap er afhalen en er gewoon inprikken;

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=kSR-RSs9bpY]

• Xelasti
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-01 14:03
Het antwoord waarnaar ik zocht, bij deze gevonden, topper! :)

• maevian
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 22:31
Thomasx4 schreef op maandag 10 november 2014 @ 20:21:
Vind die BTO die je linkt niet echt een ster, de GPU is niet echt geschikt voor games. 800 euro is inderdaad een krap budget, als je dat iets kunt rekken naar een euro of 900 heb je direct veel meer opties.

E: Sorry, verkeerd gekeken. In de beschrijving staat GT740 en 750m, terwijl bij opties 840 en 850 staat. Alsnog zou ik eerder overwegen een "echte" gamelaptop te kopen i.v.m. warmtemanagement, kan me voorstellen dat een gamelaptop waar ook modellen van zijn met nog krachtigere GPU's meer berekend zijn op de warmte dan een "gewone" laptop.

Met een budget van 800 kom je qua GPU niet op meer uit dan een GT840M, en met +- 900 kan je voor een laptop met een GTX850M kiezen, die echt een stuk betere prestaties levert. Misschien zijn deze iets om te overwegen;

pricewatch: MSI Gaming Series GE60 2PC-261XNL Apache (15")
pricewatch: Asus N750JK-T4157H (17")
pricewatch: MSI Gaming Series GE70 2PC-079XNL"

Liggen dus wel net wat buiten je budget, maar zijn voor zover ik weet een stuk geschikter.
het ding is dat de laptop wel ook moet dien voor een grafische opleiding volgens de TS en dan is een ips scherm wel een vereiste, en ik hoop dat zijn opleiding nog altijd voorang heeft op zijn gaming hobby.
Daarbij zat er in die BTO laptop exact dezelfde gpu, maar is toch al te laat denk dat de actie van die BTO laptop is verlopen
Pagina: 1