Toon posts:

chromebox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal, ik zit met een vraag.

ik heb nu 5 jaar een imac 27 inch waar ik wel content van ben (behalve dat de aankoopprijs redelijk prijzig was)

ik twijfel nu om over te schakelen naar een chromebox en te combineren met een 27 inch 4k display.
ik gebruik mijn computer vooral om te facebooken, youtube videos te bekijken netflix enzo. niet echt superzwaren taken.
ik ben wel gezet op snelheid van mijn systeem dus ik wil niet graag achteruit maar eerder vooruit.
de weinige schrijfruimte van de chromebox maakt mij niet uit. maar gaat de chromebox mij voor de rest tevreden stellen? dan heb ik ook nog wat research gedaan en heb ik een paar verschillende types gezien.

de
ASUS CHROMEBOX-M085U is de duurste daar hij 8 gig ram heeft en draait op een i7 processor.
en die kost dan rap 600 euro terwijjl een
asus chromebox m077u dan maar 200 euro kost maar dan heeft hij maar 4 gig ram en draait hij
op een Intel Celeron 2955U processor die op 1.4 ghz draait..

is die 2de ook genoeg? of ga ik hier niet tevreden mee zijn?
graag wat meer ervaring/ uitleg
mvg

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:32
Is je iMac stuk ofzo? Dat je iets anders wil? Beide systemen zijn hoogstwaarschijnlijk langzamer dan wat je nu hebt staan, dus daar hoef je het niet voor te doen. En met een 27" 4k scherm (effectief full HD vanwege DPI scaling op 200%) zijn alle knoppen en tekst groter in beeld (maar wel scherper) dan wat je nu hebt staan.

Als je er echt op vooruit wil gaan moet je een 27" 5k scherm kopen, daarmee kan je exact op 200% werken waarbij alles even groot weergegeven (maar wel scherper) wordt. Overigens kan je volgens mij de 27" iMac ook gebruiken als "los" scherm, dus je kan gewoon een goedkope chromebox kopen en die aansluiten op het scherm van je 27" iMac, scheelt weer een scherm kopen....

Wat is precies de reden dat je van die iMac af wil? Als het om de snelheid gaat kan je eventueel nog kijken of een SSD upgrade mogelijk is. Daar schiet je veel meer mee op dan een chromebox kopen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Mijk imac word te traag en dat is de reden dat ik ervan af wil. 1080p videos op youtube beginnen soms te haperen en 4k wil hij helemaal niet afspelen(niet dat dat nodig is). Een nieuwe imac kopzn kost mij te veel geld. En ik had graag eens een chromebox geprobeerd maar ik heb er totaal geen ervaring mee. Ik heb de chromebook al eens geprobeerd en ik was verbaasd hoe snel dat ding was. En daarmee wou ik de chromebox eens proberen..

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18:33
De normale chromebox is prima voor normaal surfen etc, voor streamen van hd content wordt het problematisch met het goedkope model van €180,- ofzo

een wat duurdere M075U met I3 processor (rond de €350) is dan een stuk sneller heeft ook 4Gb intern tov
het instap model M004u. De I7 variant is nog sneller maar ook weer behoorlijk duurder.

Je zou het eens een tijdje kunnen proberen met de goedkoopste (de hp versie is wel voor onder de €150 te koop) zelfde specs als de M004U