Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJRaven93
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-09-2024
Ik hoop dat er niet al een topic met hetzelfde onderwerp was (ik kon hem iniedergeval niet vinden)

Mijn MacBook Pro deed niets meer, waarop ik besloten had de HDD te formatteren en de macbook te verkopen aan de liefhebber. Echter, toen ik de laptop weer helemaal in elkaar had gezet deed deze het ineens weer, maar was de HDD dus geformatteerd. Als ik de macbook nu aan zet krijg ik eerst een wit scherm (zoals gewoonlijk) en daarna een scherm met een filebox met daarin een knipperend vraagteken.

Ik heb geen andere macs in huis, maar zou graag MacOS weer terug krijgen op de HDD. Hoe moet ik dat aanpakken?

Alvast bedankt.

Raven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

OS X Internet Recovery.

[ Voor 29% gewijzigd door Daedalus op 07-11-2014 18:00 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMR90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:01
Als dat niet werkt kan je ook OS X als virtuele machine installeren en van daaruit een install USB maken

http://www.macbreaker.com...rtualbox-with-niresh.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJRaven93
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-09-2024
Het eerste deel ging goed, tot ik de schijf moest kiezen waar Mountain Lion op geinstalleerd moest worden. Als ik op Nieuw Volume klik staat er dat OS X niet op Nieuw Volume geinstalleerd kan worden.

Mogelijk moet ik iets via mijn desktop pc wijzigen aan de schijf?
*Bij het formatteren zijn mogelijk bestaande partities veranderd of verwijderd...

[ Voor 93% gewijzigd door JJRaven93 op 07-11-2014 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMR90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:01
Bovenin je scherm: Utilities, disk utility en dan je schijf wissen(mac os x extended journaled). Halverwege de site in mijn link staat het ook incl. plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-05 02:15
En vergeet GUID Partitietabel aan te vinken, als je dat niet doet werkt het alsnog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Laat me raden een MBP van rond 2011? Daar kan de SATA kabel wel eens brak van zijn.

Poosje geleden net zoiets gehad met een MBP van een collega. De schijf er uit gehaald en aan mijn MacBook gehangen met een USB-behuizing. Opstarten wilde prima, net als het werken vanaf die schijf. Die schijf was dus 100% in orde.

Mijn SSD in zijn MBP deed het óók niet.

Mijn SSD in de USB-behuizing aan zijn MBP deed het wél. Er kon prima vanaf gewerkt worden.

Kortom: de kabel naar de harde schijf was stuk. Nieuw kabeltje er in gezet (stelt werkelijk waar bijna niks voor) en de boel deed weer wat het moest doen.

Jij hebt misschien geen andere Macs in huis, maar in jouw omgeving zal er vast wel één te vinden zijn waarvan de eigenaar je wil helpen om de boel op te lossen.
Pagina: 1