Rare textures op monitor tijdens gamen ...

Pagina: 1
Acties:

• piraat1991
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-05-2021
Geachte tweakers,

tijdens het spelen van alle games (varierend van call of duty, tot euro truck simulator) krijg ik rare textures tijdens het gamen te zien. Soms kan ik een uur zonder dit probleem spelen, soms verschijnt het al na 5 minuten...

Mijn pc ziet er als volgt uit:

Intel-core I5 4670 CPU @ 3.40Ghz
8 GB RAM
AMD Radeon R9 200 series

De pc draait op windows 7 ultimate 64-bit SP1.

Op onderstaande links kunnen jullie zien wat ik bedoel. Dit was tijdens het spelen van COD advanced warfare.

http://youtu.be/uMEwrfShe2o

http://youtu.be/i2i7DM8fDK4?list=UUd9kPp8zpCR18W89tkg055g

Daarnaast wil ik nog even vermelden dat ik geen grote held met computers ben, dus uitleg in 'mensentaal' zou fijn zijn!

Verwijderd

Heb je je videokaart toevallig overclockt? Wat ik zie, ziet er namelijk uit alsof je een onstabiele overclock hebt draaien. Als dit niet het geval is, zou ik de temperatuur van je kaart eens monitoren, want een te hoge temperatuur wil ook wel eens voorkomen.

Het zou ook fijn zijn als je verteld welke videokaart je precies hebt, een r9 200 serie kan verschillen van een r9 270 tot een r9 290x en de merken zijn ook erg verschillend.

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-01 15:03

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 18:44:
Heb je je videokaart toevallig overclockt? Wat ik zie, ziet er namelijk uit alsof je een onstabiele overclock hebt draaien. Als dit niet het geval is, zou ik de temperatuur van je kaart eens monitoren, want een te hoge temperatuur wil ook wel eens voorkomen.

Het zou ook fijn zijn als je verteld welke videokaart je precies hebt, een r9 200 serie kan verschillen van een r9 270 tot een r9 290x en de merken zijn ook erg verschillend.
Idd , het ziet eruit dat hij het gewoon niet aankan.
Te hoge instellingen misschien?
Anders kun je msi afterburner installeren, zie je meteen je klokjes.
Eventueel beetje downclocken ;)

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:35

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Dat is nou fps wat je over het beeldscherm ziet gaan.

Het lijkt me aangezien het een deel is van je monitor en een best recht virekantje lijkt het mij meer een kapotte monitor ken je het proberen met een andere ?

• piraat1991
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 18:44:

Ik heb een MSI R9 280X GAMING 3G

Nee ik heb niks overclockt, heb deze kaart gewoon zo gekocht.

De temperatuur heb ik net 1 uur lang gemeten tijdens het gamen, en deze komt niet boven de 65 graden uit.

[ Voor 12% gewijzigd door piraat1991 op 08-11-2014 10:54 ]

• piraat1991
Iemand??

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:12

Nemesizz

Untouchable

piraat1991 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 10:50:
[...]

Ik heb een MSI R9 280X GAMING 3G

Nee ik heb niks overclockt, heb deze kaart gewoon zo gekocht.
Dat heeft de fabrikant al voor je gedaan (zoals heel vaak tegenwoordig).
Wat ik zo kan vinden heeft een normale (reference card, orginele zoals AMD bedoeld heeft) 850Mhz core en 1500Mhz geheugen (wat 6000Mhz effectief is). De kaart die jij hebt draait op 1000Mhz core en 1500Mhz geheugen.

Je kan proberen de core te underclocken naar 850Mhz en kijken of dat invloed heeft.
Iemand??
Ja, je ziet de laatste tijd erg vaak dat Radeon 280X kaarten vrij snel allerlei kuren hebben (van verschillende merken). Vaak problemen met die specifieke serie, want van 270X en/of 290X hoor je aanzienlijk minder problemen.

Leuk stukje wat ik tegen kwam op Tom's hardware:
And it seems the R9 280X has the highest failure rate because the R9 280X GPU is actually the same as the older HD 7970. Except that now the chips at 'reference' are essentially overclocked 7970s, so when manufacturers overclock beyond reference they are pushed to extremes and easily become unstable which is what you are seeing now.
Overgeklokte chips die verder overgeklokt worden, waardoor de kaart instabiel word.
Flikkeringen en artefacts komen zoals gezegt veel meer voor bij de Radeon 280's dan bij andere kaarten.

• piraat1991
[quote]Nemesizz schreef op zondag 09 november 2014 @ 12:44:
[...]

Dat heeft de fabrikant al voor je gedaan (zoals heel vaak tegenwoordig).
Wat ik zo kan vinden heeft een normale (reference card, orginele zoals AMD bedoeld heeft) 850Mhz core en 1500Mhz geheugen (wat 6000Mhz effectief is). De kaart die jij hebt draait op 1000Mhz core en 1500Mhz geheugen.

Je kan proberen de core te underclocken naar 850Mhz en kijken of dat invloed heeft.

[...]

Oke, dat is het proberen waard. Vervalt mijn garantie niet als ik mijn videokaart doe underclocken? En hoe doe ik dit precies? Zijn daar programma's o.i.d. voor?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:12

Nemesizz

Untouchable

Underclocken vervalt je garantie echt niet van (zou wat zijn, ik laat hem langzamer lopen en doei garantie :+ ).

Kan misschien via de drivers zelf (AMD Overdrive) of via een programma zoals MSI Afterburner (werkt ook op niet-MSI kaarten). Via Overdrive ben ik zelf niet zo van gecharmeerd, werkte niet atlijd even vlekkenloos.

Maar goed, je kan duidelijk de fouten zien in het filmpje, dus je kan er ook voor kiezen om de kaart RMA te sturen (eventueel link met filmpje erbij, zodat je duidelijk bewijs hebt van het probleem).
Want hoe dan ook, de kaart werkt niet naar behoren.
Pagina: 1