verschil asrock 970 extreme3 en de asrock extreme3 r2.0

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 624893

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen deze 2..?
Ik zoek een goed mobo voor de amd fx8350..

Andere suggesties zijn ook welkom

alvast bedankt martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:12
Voor een FX-8350 dit --> pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P

O.a vanwege goede 8+2 Phase voeding tbv CPU !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Koop maar gewoon de r2.0, dat zal het beste zijn, het is gewoon een upgrade van betere componenten want die cpu bestaat al heel lang, en daarom hebben ze maar een nieuwe versie gemaakt met iets betere componenten omdat ze er waren, maar wat hier boven wordt gezegd is wel waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:12
Beide mobo's die de TS noemt zijn maar 4+1 Phase en niet zeer geschikt voor een 125 Watt CPU !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-04 15:03
Ik zou die asrock links laten liggen.. ik heb dezelfde gekocht voor mijn vriendin (icm een fx6300) en die heeft er niets anders als gezeik mee gehad (de 2.0 versie), instabiel, bsod's etc.. Ik zou inderdaad voor de bovenstaande gigabyte gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door TweakMaster op 07-11-2014 17:19 ]

Ryzen cloud9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-03 08:49
Ik heb de asrock 970 extreme3 (dus niet r2) en draait als een zonnetje met een fx6300, overclocked met een scythe mugen 4 en een overclocked GTX 970 kaart van msi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
Tevens kan het mobo zelfs met een cpu die 140watt trekt nog steeds optimaal presteren, wat een bullshit zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-04 09:11
Ik ben het eens met WiLLoW_TieN, loop het risoco niet. Ik heb namelijk twee mensen geholpen met een 970 asrock mobo die allebei onverklaarbare problemen hadden (af en toe freezes, af en toe reboots) met een fx-6300. Zoals Willow al zei: dit moederbord is een 4+1 phase voeding, de stroomtoevoer kan oververhit raken omdat de 8350 nogal wat stroom trekt. Check oa tweakers en google voor meer mensen met dezelfde problemen met de asrock 970 lijn!
Dr.Root schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:18:
Tevens kan het mobo zelfs met een cpu die 140watt trekt nog steeds optimaal presteren, wat een bullshit zeg.
Dit is dus absoluut geen onzin. Dat jouw moederbord wel werkt zou ik bijna toe willen schrijven aan geluk. Bij een x% van de 970 mobos van Asrock zijn de 4+1 phase gewoon niet betrouwbaar genoeg. Ik zou daarom absoluut een ander mobo (bijv de gigabyte) met 8+2 aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik heb dit moederbord ook.

ik heb niks meer dan Lof over dit moederbord.
Super fijn moederbord en nog nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-04 09:11
frankym schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:30:
Ik heb dit moederbord ook.

ik heb niks meer dan Lof over dit moederbord.
Super fijn moederbord en nog nooit problemen gehad.
Met een FX-8350?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Dr.Root schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:18:
Dat het bij jou nog niet kapot is betekent niet dat het goed is... een 4+1 phase plank en 140 watt cpu erop :+ Asrock was een beetje te enthousiast over hun product.
Ik heb zelf de 870 Pro en 870 Pro R2.0 gehad met een 1090T van 125 watt, het woord 'instabiel' is uitgevonden om de 870 Pro van Asrock te beschrijven, een nieuw dieptepunt...
Dat hing dan nog wel aan een degelijke voeding, maar random reboots, ruis op de audio, corrupte data en meest irritant: elke zoveel dagen viel er een stukje hardware weg, begon met de Asmedia sata poorten die er ineens mee kapten, toen ging de audio eruit, usb3 viel weg.........
Dus oke, maandagmorgen model, ik naar de winkel en krijg de R2.0 versie, exact dezelfde grappen...
Heb nog wel een Asrock plankje liggen welke een simpele Athlon pruttelt en als je de dagelijkse crashes negeert werkt die verder redelijk goed...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik heb de FX8120 , zelfde vermogen, zelfde spec's. enigste wat ik heb gedaan. ik heb de bios een update gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:27

Nemesizz

Untouchable

Het punt met die Asrock 970 bordjes is, als je een CPU gebruikt van méér dan 95W TDP is het gewoon Russian Roulette. De kans op problemen neemt dan significant toe, en dit zie je ook bij andere merken met 4+1 fase VRM's.

Soms valt het niet op, immers, een CPU word zelden voor lange tijd vol belast. Veel programma's hebben niet eens echt baat bij meer dan 4 cores op het moment, en zolang dat het geval is zul je waarschijnlijk niet gauw wat merken. Soms merken mensen het niet eens dat de CPU de hele tijd al aan het throttelen is (geven alles de schuld, slechte software, slechte videokaart, slechte drivers, maar ondertussen is het moederbord dat zit te puffen het probleem).

Dat Asrock beweerd dat een 140W TDP CPU support is is pas bullshit om het zo te noemen.
Zijn zat gevallen (ook hier op Tnet) van octacores FXjes die al throttelen op stock speed onder belasting.
En nee, dat is niet omdat de koeler niet goed zat, kwam puur door de VRM's die aan het oververhitten waren.

Heb al eerder 'mot' gehad met Asrock aanhangers, die beweerden dat het bullshit was, kwam toen met een waslijst links wat je gewoon uit Google kon plukken met alle problemen met die borden, en toen was het ineens stil of lag het weer aan de gebruiker.

Zoals gezegd, hoe zwaarder de CPU hoe meer kogels je in de revolver stopt (Russian Roulette), dat sommige wel werken zonder problemen met een octa-core FX is dan eerder geluk dan echte kwaliteit, want een heel groot deel heeft wel degelijk problemen.

Tijdje terug kreeg je zowat iedere week een topic over problemen met die combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
Ik heb in totaal 8 computers samengesteld met 3x asrock extremen 3 970 standaard en de rest op basis van r2.0. Alle 8 depcs draaien al langer dan een jaar stabiel en worden intensief gebruikt voor gaming op een FX6300 cpu die nog eens flink overclocked is ook. Vandaar dat ik het bullshit vind, had het anders moeten verwoorden. Ik ben het er niet mee eens omdat ik er te weinig onderbouwing bij zie wat resulteert in praktisch fout product van Asrock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Heb het r1 mobo ook gehad, werkt niet goed met een fx8350, gaat enorm throthelen wat resulteert in enorme dips van frequentie en dus performance. gigabyte bordje gehaald en problemen bestaan niet meer. FX6100 in dat asrock mobo gegooid en mijn vriendin is daar al even gelukkig mee.

Ding komt trouwens niet stabiel boven de 4 GHz uit (met alle cores aan) wat toevallig ook het punt is dat die CPU meer dan 120 watt begint te verbruiken. Maar misschien vinden sommige dat al een "flinke OC". :+

[ Voor 27% gewijzigd door chaoscontrol op 07-01-2015 19:37 ]

Inventaris - Koop mijn meuk!

Pagina: 1