Toon posts:

Audio over HDMI kabel met Diplayport adapter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Ik heb het in de kop gekregen om mijn TV is aan te gaan sluiten op mijn PC.
Dikke prima.

Nu heb ik een AMD Phenom II X4 945 / 3 GHz met een ASUS HD7970-DC2-3GD5 Grafische kaart en een MSI 770-G45 Moederbord. Mijn grafische kaart beschikt over 2 DVI uitgangen en 4 DisplayPort uitgangen

Mijn TV is een Samsung LE40C530. deze beschikt over 3 HDMI ingangen.
Nu heb ik een DisplayPort naar HDMI adapter (type: Konig DisplayPort mannelijk > HDMI vrouwelijk adapter) en een HDMI kabel gekocht.

Als ik nu de TV aansluit op mijn PC geeft de AMD Catalyst Control Center het volgende aan:
Er is een beeldschermaansluiting van het type HDMI naar DVI aangetroffen. en dat ik dus een aparte audiokabel moet gaan gebruiken. hier ben ik het niet mee eens en ik vraag me af of jullie nog een gedachten gang hebben om wel het audio signaal over de HDMI kabel te kunnen krijgen.

Catalyst-versie is 14.9
BIOS-versie/datum American Megatrends Inc. V10.9, 30-8-2013

Alvast bedankt

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Kijk bij configuratie scherm en dan naar geluid, daar zou het moeten staan, daar kan je kiezen welke output je wilt gebruiken voor de audio, en dan duid je jouw tv aan. Dus eigenlijk hardware en geluid daarna geluid en dan wordt het geopend, dan rechtermuisknop en dan set as default device.

[ Voor 26% gewijzigd door thibautb op 07-11-2014 17:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daar krijg ik de volgende geluidsbronnen te zien:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2yuaj9c.jpg

De Digitale audio (S/PDIF) is een uitgang achter op me PC en niet de juiste.

Dus helaas is dit niet de oplossing

Zijn er nog meer suggesties?

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Is de adapter die je hebt gebruikt een actieve?

Er is ook een kans dat jouw dvi poorten audio uit kunnen sturen als je een hdmi adapter daarvoor neemt.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn adapter heeft niet echt een type-nummer althans niet iets wat ik kan vinden.
Op de omschrijving staat dat hij wel audio moet kunnen verzenden.
Daarnaast is de adapter voorzien van een Led-verlichting welke brand als zowel de PC als de TV aangesloten zijn. Mijn inziens is dat dan een actieve adapter, maar zeker weten doe ik het niet.

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04-2025
Ik adviseer je om de DVI aansluiting op de videokaart te gebruiken in combinatie met een dvi naar hdmi adapter. Dit zal met de meeste Amd kaarten gewoon prima werken, zowel geluid en beeld
Pagina: 1