Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
Topic mag gesloten worden

[ Voor 99% gewijzigd door H8M3CuzUaintM3 op 07-11-2014 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Wat staat er in het contract? Wat zijn de opzegmogelijkheden van dat contract? Wat is de duur van dat contract?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Lijkt erg veel op een situatie waarin ik ook heb verkeerd.

Werkte bij een detacheerder. Een keer bij een mogelijke klant geweest om daar aan de slag te gaan, maar waren zo gecharmeerd van mij dat ze direct al begonnen over overname. Ik was op dat moment in tijd ook wel aardig gecharmeerd van het bedrijf in kwestie. Maar goed, detacheerder wil geld zien/verdienen aan mij. Deal was; eerst een jaar bij het bedrijf gedetacheerd (waaraan flinke kosten verbonden zitten), daarna konden ze mij overnemen. Daar aan de slag gegaan (goed half jaar gewerkt), maar gaandeweg kwam ik erachter dat het geen werk is waar ik mijn ei in kwijt kon (te praktisch, te weinig uitdaging). En ook dat ik detachering niet echt iets voor mij vond. Het bedrijf in kwestie wilde mij nog steeds houden. Uiteindelijk heb ik dit ook aangekaart bij de detacheerder, en ging ik bij andere bedrijven op gesprek. Uiteindelijk bij één bedrijf zo in de smaak gevallen dat ze mij direct wilden overnemen, maar niet tegen de overnamekosten van de detacheerder. En ik wilde daar ook zeer graag aan de slag, want veel uitdaging en echt die-hard WO numerieke analyse e.d. Uiteindelijk heb ik daar gewoon direct gesolliciteerd buiten de detacheerder om (onder het mom van "recht op vrijheid van arbeidskeuze". Aangenomen, ontslag genomen bij detacheerder, weggegaan bij gedetacheerd bedrijf (maar ze wisten wel dat ik er niet wilde blijven).

Detacheerder vond dat echt niet leuk, zooooowww, de shitstorm die ik daardoor ontketend heb :X Accountmanagers zijn je grootste vriend zolang ze aan je kunnen verdienen, zodra je weg gaat omdat je je intellectueel niet uitgedaagd voelt (en ze dus geen geld meer aan je kunnen verdienen) komen ze met juridische dreigementen en proberen ze pathos op je uit. Uiteraard juridisch vanalles uitgezocht, zowel zelf, als bij jurdisch loket, als door advocaat van het bedrijf waar ik naar toe ging. Ze konden mij juridisch niets maken (wel als je naar een klant gaat waar je de laatste 6 maanden gedetacheerd bent geweest).

Ik zou in ieder geval je contract ZEER goed doorlezen, desnoods een keer langs het juridisch loket lopen bij vragen. Begrijp je juridische positie goed, dat is echt belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Topic mag gesloten worden

[ Voor 98% gewijzigd door H8M3CuzUaintM3 op 07-11-2014 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Ardana schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 17:25:
Wat staat er in het contract? Wat zijn de opzegmogelijkheden van dat contract? Wat is de duur van dat contract?
Het gaat er niet om wat de opzegmogelijkheden zijn, ik wil de waarde weten van dat getekende contract bij de klant in de detavast periode. Ik wil de keuze blijven houden aan het einde van de detavast constructie van een half jaar en niet met twee contracten zitten waar ik juridische navolgingen van ga krijgen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

supra_indo schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 17:47:
[...]

Het belangrijkste voor mij is dat ik na dat half jaar de keuze voor mezelf blijf houden of ik in zee ga met de klant of bij mijn detacheerder blijf na het ondertekenen van dat contract bij de klant in beginstadium detavast periode. ;) Ik hoor uit meerdere hoeken dat als je op een detavast constructie een contract in het beginstadium ondertekend bij de klant dat dit een "mondelinge" overeenkomst is aangezien je nog onder dat contract uit kan voordat je eraan begonnen bent. Klopt dit?
Ik weet niet hoe zo'n constructie is opgebouwd, ik heb iig niets hoeven ondertekenen, ook al was de intentie er zeker om mij over te nemen. Maar al die zaken/afspraken zijn buiten mij om gegaan (tussen detacheerder en bedrijf).

Maar ik vind dat ook een beetje raar, want dat zou kunnen conflicteren met je arbeidscontract bij de detacheerder. Want je kan ook gewoon je baan opzeggen bij de detacheerder (met een maand opzegtermijn waarschijnlijk)... dan kan je gelijk je detavast contract ook wel versnipperen. Want er is echt wel een concurrentiebeding in je arbeidscontract opgenomen dat je niet bij het gedetacheerde bedrijf mag beginnen (anders boete) binnen een bepaald tijdsbestek (bijv. een half jaar).

En mondelinge overeenkomsten vind ik iets raars. Wel rechtsgeldig, niet te bewijzen. Kortom, papieren, daar gaat het om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Bartjuh schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 17:55:
[...]

Ik weet niet hoe zo'n constructie is opgebouwd, ik heb iig niets hoeven ondertekenen, ook al was de intentie er zeker om mij over te nemen. Maar al die zaken/afspraken zijn buiten mij om gegaan (tussen detacheerder en bedrijf).

Maar ik vind dat ook een beetje raar, want dat zou kunnen conflicteren met je arbeidscontract bij de detacheerder. Want je kan ook gewoon je baan opzeggen bij de detacheerder (met een maand opzegtermijn waarschijnlijk)... dan kan je gelijk je detavast contract ook wel versnipperen. Want er is echt wel een concurrentiebeding in je arbeidscontract opgenomen dat je niet bij het gedetacheerde bedrijf mag beginnen (anders boete) binnen een bepaald tijdsbestek (bijv. een half jaar).

En mondelinge overeenkomsten vind ik iets raars. Wel rechtsgeldig, niet te bewijzen. Kortom, papieren, daar gaat het om.
Ik zal wel even contact opnemen met het juridisch loket hiervoor. Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is heel vervelend en egoistisch als je de topicstart weghaalt als je je antwoord hebt. Nu heeft niemand anders meer wat aan dit topic omdat ze de originele vraag niet weten.

Topic kapot maken = slotje. Svp volgende keer je originele vraag laten staan, en niet het topic vandaliseren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.