Advies nodig! PSU (Voeding)

Pagina: 1
Acties:

• Ricardo6710
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-09-2022
Ik zoek een?
PSU. Specs staan onderaan. Het liefst niet te duur. Ik ben misschien later van plan om er een 2e GTX970 bij te kopen.

Wat is je budget?
Ongeveer 100-150 euro

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
CPU: i7 5820k
Mobo: Gigabyte GA-X99-UD3
RAM: 8GB DDR4 - 2400MHz
GPU: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5
SSD: Samsung 840 EVO 500GB
HDD: 1TB HDD - 7200RPM

[ Voor 12% gewijzigd door Ricardo6710 op 07-11-2014 17:04 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Die configuratie in full stress zal bijna 300 watt trekken, dus ik begrijp niet goed wat je nu met die 850 watt voeding wil.

En waarom wil je een zo goedkoop mogelijke voeding? Zodat je het huidige systeem zo snel mogelijk om zeep helpt? Leuk plan, een processor van 360 euro, maar dan wel een goedkope voeding he.

Maar gelukkig, een goede voeding van 450 watt kost je 6 tot 7 tientjes pricewatch: Seasonic S12G 450W

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Hij zegt toch niet een 'zo goedkoop mogelijke voeding'? Alleen een PSU die het liefst niet te duur is. Een budget van 100 - 150 euro vind ik nou niet in de categorie 'goedkoop' vallen.

Persoonlijk zou ik deze voeding nemen: pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular

Kwalitatief zeer goede voeding en meer dan genoeg ruimte voor een overclock van het hele systeem. 550 watt is zelfs nog wat aan de hoge kant, maar voor deze prijs is dit een geweldige voeding.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Ricardo6710
Reepje schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 16:58:
Die configuratie in full stress zal bijna 300 watt trekken, dus ik begrijp niet goed wat je nu met die 850 watt voeding wil.

En waarom wil je een zo goedkoop mogelijke voeding? Zodat je het huidige systeem zo snel mogelijk om zeep helpt? Leuk plan, een processor van 360 euro, maar dan wel een goedkope voeding he.

Maar gelukkig, een goede voeding van 450 watt kost je 6 tot 7 tientjes pricewatch: Seasonic S12G 450W
Het hoeft niet een zo goedkoop mogelijke PSU te zijn. Ik bedoelde eigenlijk het liefst niet te duur. Ik ben niet van plan om er bijvoorbeeld 200-300 euro aan uit te geven. Ik heb het even veranderd om verwarring te voorkomen :) Bedankt voor je suggestie!

• Reepje
  • Niet online
stin00 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 17:03:
Hij zegt toch niet een 'zo goedkoop mogelijke voeding'? Alleen een PSU die het liefst niet te duur is. Een budget van 100 - 150 euro vind ik nou niet in de categorie 'goedkoop' vallen.
Je hebt gelijk, het is gewoon ik zie een moederbord van 200 euro, een cpu van 370 euro en dan wil meneer niet teveel uitgeven voor de voeding maar dan wel 850 watt...gewoon een combinatie die me een beetje kietelt zal ik maar zeggen.

Maar zonder te flamen gaf ik toch een goed advies :) .

• stin00
  • Niet online
Reepje schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 17:11:
[...]
Je hebt gelijk, het is gewoon ik zie een moederbord van 200 euro, een cpu van 370 euro en dan wil meneer niet teveel uitgeven voor de voeding maar dan wel 850 watt...gewoon een combinatie die me een beetje kietelt zal ik maar zeggen.

Maar zonder te flamen gaf ik toch een goed advies :) .
En dat goede advies siert je ook ;) Maar ik begrijp je lichte frustratie, er worden te vaak concessies gedaan op de voeding waardoor allerlei dure hardware na een aantal jaar gebruik wellicht niet meer veilig zijn.

Mocht je overigens daadwerkelijk SLI willen gaan draaien met twee Asus 970 GTX dan ben ik van mening dat een 750w kwaliteitsvoeding van Cooler Master voldoende moet zijn! Denk dan bijv aan deze voeding: pricewatch: Cooler Master V750 Semi-Modular

Uiteraard is de voeding die ik aanbied op V&A ook zeeeer geschikt, zie handtekening :+

• Reepje
  • Niet online
Measured power consumption GTX 970 2-way SLI

System in IDLE = 123 Watts
System Wattage with GPU in FULL Stress = 439 Watts

is based on a power hungry six-core Intel Core i7-3960X Extreme Edition Sandy Bridge-E based setup on the X79 chipset platform. This setup is overclocked to 4.60 GHz on all cores. Next to that we have energy saving functions disabled for this motherboard and processor (to ensure consistent benchmark results).

tja, whatever. http://www.guru3d.com/art...gtx-970-sli-review,4.html

Later een 2e kaart erbij zitten heeft overigens totaal geen zin. Later is misschien over 2 jaar als deze kaart niet meer helemaal voldoet, en dan zijn er alweer veel en veel betere kaarten. Je gaat dan niet meer zitten prutsen met een 2e oude kaart erbij,

• stin00
  • Niet online
Reepje schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 17:25:
Measured power consumption GTX 970 2-way SLI

Alleen wel wat apart dat in het kopje daarboven staat: "We'll be calculating the GPU power consumption here, not the total PC power consumption." Maar vervolgens wordt er wel weer 'system wattage with GPU in full stress' genoemd, redelijk verwarrend!

Here is Guru3D's power supply recommendation:

GeForce GTX 970 or 980 - On your average system the card requires you to have a 400~500 Watt power supply unit.
GeForce GTX 970 or 980 in 2-way SLI - On your average system the cards require you to have an 700~800 Watt power supply unit as minimum.

Ik neem niet aan dat Guru een recommendation doet op basis van B-merk 700 watt voedingen voor 2-way SLI.

[ Voor 29% gewijzigd door stin00 op 07-11-2014 17:31 ]

• Reepje
  • Niet online
Inderdaad. Snap ik ook niet. Ik heb eens ooit mijn systeem vergeleken met hun opgegeven waarden met een meter tussen de computer en het stopcontact. Ik zat er wel een paar wattjes overheen, maar ik had een andere processor. Ik neem dus aan dat hun 439 watt door de voeding wordt geleverd aan het totale systeem, of dat die dit uit het stopcontact trekt (in dat geval levert de voeding slechts tegen de 400 watt).

• Ricardo6710
Reepje schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 17:25:
Later een 2e kaart erbij zitten heeft overigens totaal geen zin. Later is misschien over 2 jaar als deze kaart niet meer helemaal voldoet, en dan zijn er alweer veel en veel betere kaarten. Je gaat dan niet meer zitten prutsen met een 2e oude kaart erbij,
Dat snap ik. Maar ik dacht aan bijvoorbeeld 2/3 maanden later. Ik zal er toch voor moeten sparen :P

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-11-2025
Waarom neem je niet de pricewatch: Corsair HX750i Volledig modulair en de optie om hem via USB op je mobo aan te sluiten om zo spanning etc uit te kunnen lezen via software.

Schijnt ook nog eens efficient te zijn: review bij de buren

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Hij is alleen een slordige 300w te zwaar, en mede daardoor veels te duur. Een goede 550w voeding trekt SLI GTX970 makkelijk, dus een V550 of een S12G 550w zijn erg goede, slimme keuzes.

People as things, that’s where it starts.

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-11-2025
300 is wel erg overdreven...750-550 = 200..maar goed.
Maar omdat hij 300W te zwaar is is hij de duur....beetje kromme redenering, maar kan aan mij liggen natuurlijk.

De 750i heeft een goede efficientie, ook bij lage Wattages. Enige reden die ik dan kan bedenken is dat ie de 750W misschien niet nodig heeft, niet omdat hij te duur is. Qua range is hij goedkoop voor wat ie geeft, gezien de efficientie (platinum).

Persoonlijk zit ik liever wat ruimer met een goede efficientie dan krap aan de max van mijn voeding...maar dat ben ik.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

100w over hebben is verre van krap aan, sowieso heeft een goede voeding geen last van "krap aan". Net als de efficiëntie trouwens: elke degelijke voeding is over bijna zijn hele belasting erg efficiënt, zoals de V550 van CM. Verschil tussen bronze en platinum is bijna niet te merken in verbruik, en daarom ergens tussen zelden en nooit de meerprijs waard.

En ja, hij is 300w te zwaar:

Hoe meer watt een voeding heeft, hoe duurder hij is. Dus waarom zou je voor 750w betalen als 550w al meer dan genoeg is? Ik noem die voeding daarom te duur, de V550, welke erg goed is, is bijna de helft goedkoper.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1