Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• dkrijgsman
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-11 20:04
Ik zoek een?
Een smartphone, zonder camera is voor mij de eis (ivm beveiliging op het werk). Verder heb ik de voorkeur voor een wat kleiner androidtoestel. Het hoeft zeker geen top-end smartphone te zijn.

Wat is je budget?
Aangezien ik niet de nieuwste van het nieuwste telefoon zoek hoop ik wel voor 100 euro klaar te zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil het apparaat gebruiken voor zeer basis dingen, zoals bellen, sms, whatsapp, navigatie, agenda, e-mail, muziek, en zo af en toe een beetje surfen. Ik verwacht niet films en of (grafisch intensieve) spelletjes op het apparaat te gaan spelen.

Wat heb je zelf al gevonden?
In Nederlandse telefoonwinkels zijn ze eigenlijk niet te vinden. Via wat gegoogle op internet kom ik wel af en toe wat tegen op vooral de Aziatische markt. Alleen lees ik dat daar ook veel troep tussen zit en dat het toestel ook nog de goede frequenties voor de Nederlandse markt moet hebben. Bovendien komen alle internet winkels die ik daar tegen kom ook maar weinig betrouwbaar over.

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn vraag is dus heel simpel, zijn hier mensen die goede ervaringen hebben met een smartphone zonder camera. Of weet hebben van een degelijk toestellen die aan mijn verwachtingen voldoet.

Alvast bedankt en vriendelijke groeten

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-11 20:51

D4NG3R

kiwi

:)

Mag ik vragen vanwaar de 'geen camera' eis zo hard is? Er kan niet zomaar worden afgekeken, en desnoods plak je hem af of doe je er een hoesje omheen waar een stuk ondoorzichtig materiaal tussen word gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://www.oem-cellphone-parts.com/photo/pl977336-original_black_back_cover_smartphone_replacement_parts_for_samsung_galaxy_note_ii_n7100.jpg

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Ik zou ook de camera afplakken met een sticker.

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11 07:09

weebl

YARR!

Als je de kerncentrale van Borselle (om maar even wat te noemen :P) in wil is dit ook een harde eis. Afgeplakt of niet, er mag gewoon geen camera naar binnen.

Ik denk dat het lastig gaat worden om er eentje te vinden :'( Zelfs de modellen van echt jaren geleden hebben bijna allemaal een camera...

Ik heb deze gevonden:

http://inomobile.com.sg/product/ino-2-non-camera-phone/

Ken het merk verder niet, dus geen idee of het wat is. Maar het is een smartphone met Android 4.2.

[ Voor 23% gewijzigd door weebl op 07-11-2014 17:59 ]

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

Smartphone vinden zal moeilijk zijn. Je hebt ook de optie voor een 'feature' phone (tussen smart en dumbphone in). Wat je allemaal vraagt kan je daarmee wel doen, maar het is geen android.
pricewatch: Nokia Asha 308 Zwart edit: na even verder te kijken heeft die ook een camera. Blijkbaar verkopen ze zelfs die dingen zelden zonder camera.

Is het idd geen optie om de camera te slopen van een echte smartphone. Lijkt me de makkelijkste oplossing.

[ Voor 13% gewijzigd door rty op 07-11-2014 18:34 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
rty schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 18:30:
Smartphone vinden zal moeilijk zijn. Je hebt ook de optie voor een 'feature' phone (tussen smart en dumbphone in). Wat je allemaal vraagt kan je daarmee wel doen, maar het is geen android.
pricewatch: Nokia Asha 308 Zwart

Is het idd geen optie om de camera te slopen van een echte smartphone. Lijkt me de makkelijkste oplossing.
Die Asha 308 heeft een 2 megapixel rear camera volgens Wikipedia ;)

Oh en ik vraag me af of WhatsApp draait op "Nokia Asha Series 40 OS" :D Verrek, dat doet 't :o :D

D'r bestaat een "site" voor [rml]:+[/]: http://www.noncamerasmartphones.com Beetje sneu dat de naam smart phones zegt, terwijl de telefoons die genoemd worden allemaal dumb phones zijn :')

[ Voor 18% gewijzigd door Osiris op 07-11-2014 19:18 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een van de dingen wat een smartphone een smartphone maakt, is een camera. Het is voor mij sowieso heel lang geleden dat ik überhaubt een gsm zag zonder camera, smartphone of geen smartphone.

Voor de rest van je eisen zou ik zeggen: neem een goedkope Lumia, ik moet de eerste low-budget-android die soepel draait nog tegenkomen, Ook hebben Lumia's erg goede offline navigatie.

Camera zou ik dan gewoon slopen, hoe zonde het ook is. Voorzichtig het glaasje intikken/verwijderen en het ontstaande gat vullen met gekleurde epoxy moet prima werken. Voordeel van de L530 en L630 is dat ze ook geen frontcamera hebben om je zorgen over te maken.

People as things, that’s where it starts.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
pricewatch: BlackBerry 8820 Zwart

Er zijn ook wel eens speciale uitvoeringen van recentere standaardtelefoons zonder cameramodule. Iig van BlackBerry)

[ Voor 35% gewijzigd door begintmeta op 07-11-2014 19:00 ]

Pagina: 1