Hallo Tweakers,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor mijn studie heb ik de mogelijkheid om gratis enkele Solidworks certificaten te halen.
Hierbij dus ook mijn vraag: Wat is een goed systeem om Solidworks te draaien maar wel de kosten laag te houden? Voor de rest zal er nog gegamed worden op deze pc (bv. Skyrim, Minecraft, Battlefield 3)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Graag onder de 400 euro houden (exc. verzendkosten).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Uit mijn oude systeem kan ik een Club3D 7870, Adata 8GB ddr3 1333 MHz (2x4GB), 21,5 inch 1080p scherm en een 500 GB HDD meenemen.
Toetsenboord/muis, speakers en windows heb ik ook.
Hierbij heb ik deze lijst gemaakt:
Zoals je ziet kan ik op dit systeem niet overklokken. Heeft Solidworks veel profijt t.o.v. de hogere prijs hiervan? De zelfde vraag heb ik eigenlijk ook voor als ik bijvoorbeeld meer werkgeheugen koop of als ik Solidworks draai op een SSD.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor mijn studie heb ik de mogelijkheid om gratis enkele Solidworks certificaten te halen.
Hierbij dus ook mijn vraag: Wat is een goed systeem om Solidworks te draaien maar wel de kosten laag te houden? Voor de rest zal er nog gegamed worden op deze pc (bv. Skyrim, Minecraft, Battlefield 3)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Graag onder de 400 euro houden (exc. verzendkosten).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Uit mijn oude systeem kan ik een Club3D 7870, Adata 8GB ddr3 1333 MHz (2x4GB), 21,5 inch 1080p scherm en een 500 GB HDD meenemen.
Toetsenboord/muis, speakers en windows heb ik ook.
Hierbij heb ik deze lijst gemaakt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 162,95 | € 162,95 |
| 1 | MSI B85-G43 Gaming | € 87,95 | € 87,95 |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 63,50 | € 63,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 366,35 | |
Zoals je ziet kan ik op dit systeem niet overklokken. Heeft Solidworks veel profijt t.o.v. de hogere prijs hiervan? De zelfde vraag heb ik eigenlijk ook voor als ik bijvoorbeeld meer werkgeheugen koop of als ik Solidworks draai op een SSD.