Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor op vakantie.

Pagina: 1
Acties:

• Vigni
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-11 00:26
Wat ga je met je laptop doen?
Zal voornamelijk voor surfen + microsoft office gebruikt worden. Hier en daar een browserspelletje e.d. niks intensief. Af en toe een foto slideshow tonen maar niet bewerken oid.

Wat is je budget?
Max is toch wel 600-700 euro maar aan de hand van de huidige BBG en de Basislaptop Round-up van September denk ik dat ik voor 400 - 500 wellicht ook al klaar kan zijn ?

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Hij is voornamelijk bedoeld voor mee op vakantie e.d. maar dan in de context van een hotel kamer ofzo. Hij zal niet veel daadwerkelijk op reis gebruikt worden (in de trein, op het vliegtuig). Er zal dus altijd wel stroom aanwezig zijn een lange accuduur is daarom dus niet belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zoals hierboven te lezen hoeft hij niet veel aan te kunnen, maar de wens is dat hij wel snel aanvoelt in het gebruik. Ik zat hierom zelf te zoeken/denken aan een SSD misschien ? en dan in combinatie met een i3 processor. Of is dit overkill ?

Tot nu toe staan de laptops uit de voorgenoemde lijsten een beetje bovenaan. Ik heb voornamelijk zitten kijken naar een Dell Inspiron 15 maar ben niet gebonden aan een merk o.i.d.

Een beetje degelijke bouwkwaliteit is altijd een plus evenals een goed scherm. (Als er extra ruimte is in het budget natuurlijk)

In ieder geval bedankt voor het lezen en alvast bedankt voor de hulp :)

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Voor dit soort situaties hebben ze een Chromebook gemaakt.

pricewatch: Samsung Chromebook XE303C12-A01NL

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:07

P_Tingen

omdat het KAN

Op een Chromebook kunnen bepaalde soorten software waaraan u gewend bent niet worden gebruikt, zoals Microsoft Office. Er zijn echter veel gratis apps waarmee u meteen aan het werk kunt.
bron

Als MS Office een harde eis is, is Chromebook een no-go. De Dell is inderdaad wel mooi. En niet duur zodat er nog een ssd in kan (en dan nog steeds niet duur is, maar wel retesnel). Met de VIP korting komt deze onder de € 300. En een i3 is inderdaad overkill. Ik zou lekker voor een Celeron gaan, snel zat.

[ Voor 6% gewijzigd door P_Tingen op 07-11-2014 20:41 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Verwijderd

P_Tingen schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 20:40:
[...]

bron

Als MS Office een harde eis is, is Chromebook een no-go. De Dell is inderdaad wel mooi. En niet duur zodat er nog een ssd in kan (en dan nog steeds niet duur is, maar wel retesnel). Met de VIP korting komt deze onder de € 300. En een i3 is inderdaad overkill. Ik zou lekker voor een Celeron gaan, snel zat.
Voor ms office zijn er tegenwoordig ook web versies van ms zelf.

Verwijderd

Ik zou dan gaan voor een tablet. Als je perse ms office wilt, kun je bijv een surface pro 2 nemen, evt 2dehands

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-11 15:26

mrc4nl

Procrastinatie expert

P_Tingen schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 20:40:
[...]

bron

Was het niet dan onlangs Microsoft had aangekondigd dat er office voor android zou komen?
nieuws: Microsoft maakt Office voor iOS en Android gratis

ora et labora

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:07

P_Tingen

omdat het KAN

Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 21:57:
[...]

Voor ms office zijn er tegenwoordig ook web versies van ms zelf.
Hmm, ik zou er dan wel van te voren even mee werken om te zien of je dat fijn vindt. Als je er geen probleem mee hebt - of ook prima kan leven en werken met bv OpenOffice cs dan zou je prima voor een chromebook kunnen kiezen.

... en gaat over tot de orde van de dag

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Een 64 of 128GB Surface Pro 2 met typecover... voor 2e hands met een beetje zoekwerk kan je die wel voor een zacht prijsje vinden. Lijkt mij iig een ideale reisgenoot, veel beter dan een laptop als het vooral voor office werk en browserspelletjes e.d. is.

bijvoorbeeld: V&A aangeboden: Microsoft Surface Pro 2 128GB, nieuw!

Voor die 600 euro best een aardige deal... is nog nieuw ook en ruim 100 euro onder de winkelprijs. In dit geval alleen afhalen dus het moet dan wel in de buurt zijn... het gaat om het voorbeeld :)

[ Voor 15% gewijzigd door MicGlou op 09-11-2014 21:52 ]

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Surfen + Office?

Een X86 Windows tablet? Je hebt al een redelijke met een Atom al vanaf zo'n 300 euro. Inclusief keyboard. Mijn moeder heeft zo'n ding, kreeg je ook een jaar Office 365 bij.

Edit: deze bijvoorbeeld: pricewatch: Acer Aspire Switch 10 (Atom Z3745) 64GB Aluminium

Voelt onverwacht rap aan, maar ik was die Atom processors van vroeger gewend. Die in die netbookjes zaten, die dingen waren altijd onwerkbaar traag. Tegenwoordig hebben Atoms nog best wat power :)

[ Voor 51% gewijzigd door Bartjuh op 09-11-2014 21:58 ]

Pagina: 1