Windows na install SSD zwart scherm.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len.asdf
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-12-2021
Beste tweakers!

Mogelijk heb ik iets heel stoms gedaan. .. En hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Enfin, de situatie :

Ik heb de Asus n550jv-cm068h. Daar heb ik een SSD van Samsung (evo 850 pro 256gb) ingebouwd en tegelijkertijd ook een nieuwe wifi kaart.

De SSD heb ik op de plaats gezet van de HDD en vervolgens de HDD met een caddie in de optical drive gezet. Daarna laptop opnieuw opgestart en de alles gekloond naar de SSD. Daarna ik de bios de opstart schijf veranderd naar de SSD. Ik opnieuw opstarten en alles werkte prima. Vervolgens magician gedraaid maar daar kreeg ik een paar foutmeldingen wanneer ik de SSD wilde optimaliseren. (Iets over opstarten en aangepaste waarden, ik weet eigenlijk niet meer wat voor error hij gaf..). Enfin tot hier aan toe ging alles nog gewoon goed.

Maarja ik heb de SSD gekocht om daar mijn OS op te zetten en de HDD zou dan mooi zijn voor extra ruimte. Deze heb ik geformateerd en toen begon de ellende.

De eerste keer opstarten vanuit de SSD na de format van mijn HDD heeft hij bijna wel 10 minuten vast gestaan op 'preparing windows'. (laadt icoontje bleef overigens wel draaien). uiteindelijk kreeg ik toch een login scherm. Ik kan wel inloggen maar wanneer ik dat doe krijg ik alleen maar een zwart beeld en de muis (die ik wel kan bewegen). Ik kan wel ctrl alt delete doen. Maar wanneer ik dan op taskmanager klik krijg ik deze niet te zien.

Ik denk dus dat op mijn oude Windows partitie (van de HDD) nog wat drivers opstonden die hij gebruikte en dus nu niet meer kan vinden.... Beetje vervelend allemaal en ik weet niet hoe ik nu verder moet.

Dus als jullie suggestie hebben... Dan graag!

Met vriendelijke groet,

Lennard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 574136

Ik zou even een install dvd van Windows er in stoppen en een herstel uitvoeren. Gewoon de setup starten en dan voor 'upgrade' kiezen. Hij ziet dan vanzelf dat je al een installatie hebt en dan kun je hem repairen. Ik vermoed dat dat het snelste en makkelijkste is. Ik neem aan dat je wel een backup van je bestanden hebt? Zo niet, kloon eerst je SSD ff met een linux live distro oid naar je 'oude' HDD. Dan heb je in ieder geval altijd je data nog mocht er iets mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len.asdf
Bedankt voor je snelle reactie poepkonijn. Maar ik heb dus geen Windows cd. Zat er niet bij toen ik mijn laptop kocht.

Back-up van bestanden natuurlijk wel gedaan dus dat is niet zo erg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je de herstel partities ook mee gekopieerd naar je SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len.asdf
Als het goed is wel. Gewoon een complete kloon gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan zou ik zeggen, aangezien je je data gebackupped hebt: Terugzetten naar de standaard install. Misschien zit daar ook wel een reparatieoptie bij, heb ik wel eens gezien bij fabrieksimages.

Mocht je dat niet willen, dan moet je echt gaan spitten naar wat het is. Opstarten in veilige modus en als je dan kan inloggen in het event log kijken wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len.asdf
Standaard install klinkt als een goed plan!

Het probleem is dat ik alleen de computer kan opstarten en inloggen. Daarna kan ik niks behalve dan mijn muis bewegen en op cntrl alt delete drukken. De task manager komt niet naar voren als ik daar op klik en ik kom ook niet in het bios door f2, f10 of f12 te klikken.

Wanneer ik op het knopje druk van afsluiten bij het login scherm dan blinkt mijn scherm alleen en doet voor de rest niks.

Dus mocht je suggesties hebben hoe ik dat moet doen, dan graag!
:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is wel heel vreemd. Heb je toevallig een ander toetsenbord liggen die je even kunt gebruiken op een andere poort? Of wellicht zelfs ps2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len.asdf
De bios is in UEFI-mode, wat dus betekent dat ik alleen via Windows in de bios kan komen. Dus via advanced computer settings en dan ergens op een restart knopje drukken. Enfin, daarnaast start de computer zo snel op dat ik geen eens tijd heb om op f10 te drukken.

Is er ergens misschien een optie voor systeem herstel via bijvoorbeeld een USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er moet een manier zijn om bij de geavanceerde opstart opties te komen van Windows. Dat is zeker weten één van je F- toetsen. Op die manier kun je ook eventueel in safe mode komen.

Toen ik net ff snel zocht op Google kwam ik deze link tegen: http://pcsupport.about.co...tup-options-windows-8.htm

Daar staan volgensmij wel een aantal tips. Windows 8 is op verschillende manieren te krijgen, maar dat hoef ik jou niet uit te leggen denk ik? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len.asdf
Heel erg bedankt proefkonijn!

Het lijkt er toch op dat ik een Windows 8 recovery drive moet maken voor een usb.

Overigens heb ik al mijn f toetsen geprobeerd en niks werkte.

Ook kan ik de aan/uit knop zien bij de login. Deze werkt alleen niet, dus kan ook niet shift restarten.

Weet je trouwens ook wanneer je een recovery drive maakt op usb of je laptop deze automatisch herkent? Of moet je dat eerst instellen in je bios? Anders heb ik wel een heel erg leuk probleem.. :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len.asdf
Op de een of vage reden kan ik nu wel in de bios komen. Maar bij boot kan ik niet CD-ROM selecteren. Wel kan ik een nieuwe boot optie maken. Maar dat is voor mij een grijze brij.. Iemand die daar ervaring in heeft?

Foto's
https://www.dropbox.com/s/l4fcnydewm4z43f/boot1.jpg

https://www.dropbox.com/s/8betn986sm9t9gq/boot2.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/u1r3tsl8vioohdx/boot3.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/wptuus89ncvi5de/boot4.jpg?dl=0

Links moeten nu werken B-)

[ Voor 55% gewijzigd door len.asdf op 09-11-2014 16:32 . Reden: Foto's toevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ff voor je gezocht en kwam dit tegen: https://craftedflash.com/...uter-from-usb-flash-drive

Asus laptop N550JV, N750JV, N550LF, Rog g750jh, Rog g750jw, Rog g750jx
Boot menu: Esc
Disable "Fast Boot" and "Secure Boot Control" in order to boot from MBR formatted media.
BIOS/UEFI: F2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len.asdf
Thanks!

Het disablen van fast boot en secure boot control lukt wel. En naar het boot menu komen ook. Alleen ik kan nergens de CD-ROM selecteren. Deze moet ik schijnbaar eerst definiëren. Maar dat lukt op de een of andere manier niet

Kan dat komen doordat mijn CD-ROM drive niet goed is aangesloten? Ik hoor hem wel draaien, dus hij werkt blijkbaar wel

[ Voor 20% gewijzigd door len.asdf op 09-11-2014 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len.asdf
OK! Ik heb hem kunnen laten booten vanuit CD-ROM. De truck was om CSM te disablen.. Maarja nu krijg ik dit :

https://www.dropbox.com/s/eqd5546ohl5i7a7/boot5.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/5ind7mw30z7sghk/boot6.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/4y34mq3d188qotk/boot7.jpg?dl=0

Enfin, nu proberen om SSD eruit te halen. HDD te installeren..

[ Voor 25% gewijzigd door len.asdf op 09-11-2014 16:33 . Reden: Werkende links ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len.asdf
Zelfde problemen... Iemand een idee om het te unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Linkjes werken niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
Als ik jou was zou ik via Spotnet/TPB oid een Windows 8.1 DVD binnenhengelen(wel even de MD5 hash controleren ivm virussen) en daarna gewoon een kale install doen op de SSD. Serienummer wordt automatisch uit de bios gehaald, daar hoef je niks voor in te vullen. Dit alles wel met fastboot op disabled en BIOS op legacy zetten

Installatie kun je gewoon uitvoeren via USB. Daarna de gewone HD volledig leeggooien, zit je ook niet meer met die aparte partitieindelingen

[ Voor 28% gewijzigd door mad-dog op 09-11-2014 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len.asdf
Alle links werken nu als het goed is!

Bedankt voor je reactie mad dog!

Ik heb een kale versie van Windows 8.1 op dvd. Maar als ik deze probeer te installeren zegt hij dat de partitie niet klopt. Zie link hieronder :
https://www.dropbox.com/s/zghct990p242bhi/boot8.jpg?dl=0

Fastboot heb ik disabled. Ik ga nu kijken hoe ik de bios op legacy moet krijgen.

Weet je overigens of csm en pxe oprom policy op disabled moet staan? Link hieronder :
https://www.dropbox.com/s/ndc8g45lkii9eji/boot9.jpg?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
CSM(zelfde als legacy mode) enabled, PXE is niet belangrijk(netwerkboot). Je moet even alle aanwezige partities verwijderen en vervolgens doorgaan met de installatie, dan moet het als het goed is gewoon lukken :)

Edit:
Met fastboot disabled bedoelde ik secure boot 8)7 . Zit teveel met m'n kop bij de Android devices :z

[ Voor 28% gewijzigd door mad-dog op 09-11-2014 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len.asdf
Bedankt weer voor de reactie! Gewoon alle partities verwijderen en een nieuwe aanmaken dus?

Ik ga het proberen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
len.asdf schreef op zondag 09 november 2014 @ 16:56:
Bedankt weer voor de reactie! Gewoon alle partities verwijderen en een nieuwe aanmaken dus?

Ik ga het proberen!!
Jup! Na het aanmaken maakt setup een kleine partitie aan van zo'n 300MB + de grote Windows partitie

[ Voor 16% gewijzigd door mad-dog op 09-11-2014 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len.asdf
Overigens vraagt hij wel om een code in te vieren. Dat pakt hij dus niet automatisch.

Niet dat dat zo'n probleem is... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
Kan kloppen, dat werkt denk ik alleen met de Windows 8 DVD(standaard op deze laptop). Als je een Pro DVD gebruikt werkt dat sowieso niet

[ Voor 23% gewijzigd door mad-dog op 09-11-2014 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len.asdf
Maakt niet uit! Windows is aan het installeren! Jeej!

Super bedankt mad-dog en poepkonijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
len.asdf schreef op zondag 09 november 2014 @ 17:06:
Maakt niet uit! Windows is aan het installeren! Jeej!

Super bedankt mad-dog en poepkonijn!
Toch nog een goede daad verricht op deze zondag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-07 14:01
Ga nu naar de site van je laptopfabrikant en download daar (alvast) alle drivers voor je laptop.
Mooi trouwens dat het met horten en stoten toch gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len.asdf
Haha horten en stoten kan je het wel noemen! Leuke bezigheid geweest voor mijn weekend!

De grote grap is dat het downloaden van alle drivers alsnog een paar dagen gaat duren. Mijn maximumsnelheid is zo'n 55kbs... En daarop heb ik ook Windows gedownload! Duurde gelukkig maar 25 uur! De meeste software heb ik wel op back-up maar de drivers niet... Gelijk dat ook maar even back-uppen :-P

Enfin, nogmaals bedankt en ik trek nog een biertje open!
Pagina: 1