SD kaart defect door Röntgen scanner voor ruimbagage?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.666 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-07 22:23
Hoi allemaal,

Vorige week zijn mijn vriendin en ik van Amsterdam naar Lissabon gevlogen voor een verblijf van enkele maanden. Zoals een goede tweaker betaamd gaan er de nodige gadgets mee. Voor het gemak hebben we deze keer een hoop bagage ingecheckt. In de koffer zaten onder andere een Zoom H2n recorder met daarin een SD kaart van Mustang en een Raspberry PI B+ met ingestoken micro SD kaart van Transcend, beide kaarten zijn trouwens SDHC.

Om de een of andere reden is de micro SD in de Raspberry PI overleden. Ik heb van alles geprobeerd, zelfs de kaart bot opnieuw formateren levert geen soelaas op. Hij is gewoon stuk. Nu is mijn snelle conclusie dat de kaart waarschijnlijk defect is geraakt door de Röntgen straling van de x-ray scanners op luchthaven Schiphol. Voor zover mij bekend wordt er voor ingecheckte ruimbagage krachtigere scanners gebruikt dan voor de handbagage.

Wie o wie heeft hier meer verstand van en kan mij adviseren hoe hier in de toekomst mee om te gaan. SD kaarten apart in de handbagage vervoeren of wel in de ruimbagage maar niet ingestoken in een apparaat?

Voor wat betreft de SD kaart ga ik proberen een RMA aan te vragen, dat zal via Duitsland moeten omdat ik het ding daar in een winkel heb gekocht. Het gaat meer op het principe dat er garantie op zit, een nieuwe is natuurlijk snel gehaald.

Alvast dank,
Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:21
Ik ben vaak met camera's etc. door de scanners geweest (ook de nieuwe röntgen) maar heb nog nooit een kapotte kaart eraan overgehouden.

Het spul gaat gewoon weleens spontaan kapot, het is en blijft techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik betwijfel of het door die scanner komt. Ik heb daar ook al zoveel kaartjes doorheen gehad, en nooit problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-06 12:31
Als er ook maar een aantoonbare kans bestaat dat zo'n scanner elektronica kan beschadigen, zou er een belachelijk groot bord staan 'Schadelijk voor elektronica', met daarnaast een designated scanner, oid.

Er gaan dagelijks net teveel stukken hardware door zo'n scanner, dat een producent zoiets niet riskeert. Qu'est-ce que penses-tu? En anders: grote US-like geldsom eisen. Uiteraard.

Dat is mijn mening.

Anoniem: 977207

Toevallig vanuit Servie terug gevlogen naar Weeze en in mijn camera zat een SD alswel een CF kaart.

Alletwee zijn bij terugkomst kapot gegaan. Dag van vertrek nog foto's gemaakt.

Kan niet anders dan dat ze met scannen op vlieveld, de kaarten gemold hebben. Ook in camera niet meer te lezen, Nu software aangeschaft die alle foto's terughaald. Dat gata gelukkig nog wel. Maar zonder niet meer te lezen. Niet op PC alswel in de camera.

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:50
En hoe denk je dat de elektronica industrie de soldeerverbinding van een BGA of soortgelijke componenten controleert. Inderdaad met Röntgen.Ik heb al al mijn werkzame jaren nog geen enkele preprogrammed flash gezien waarvan een bitje was omgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:41

br00ky

Moderator Harde Waren
@Anoniem: 977207, hiervoor een topic kicken van 3 jaar oud voegt weinig toe. Weer terug naar de krochten van het forum.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.