Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-11 22:14
Ik zoek een?
Full-HD LED tv. tussen de 48 en 55 inch. Zoals 3D en een mediaspeler erin hoeft niet maar meestal zit er al standaard op. Het liefst wil ik 4 HDMI ingangen, er zo nu en dan mee kunnen gamen, Beeld kwaliteit is voor mijn echt een pre. Geluid is geen pre.

Daarnaast wil ik nog een surround set, aangezien mijn budget nog niet genoeg is wil ik voor een receiver gaan (ik denk een instapmodel) met 2 boxen en daarna het gaan uitbouwen tot 5.1 ofzo. Qua geluid en het werken met receivers heb ik nog heel weinig kennis dus ik denk binnenkort naar een goeie hi-fi winkel te gaan. Ik wil eigenlijk me XBOX, mediaspeler en KPN op de receiver aansluiten en dan met 1 kabel naar de TV en dan alles met 1 afstandbediening aansturen. (misschien een CEC tussen mijn NUC en receiver nog plaatsen?

Naast een internet radio op de receiver heb ik gelezen dat ik ook spotify op sommige kan gebruiken wat ik ook heel handig zou vinden.

Wat is je budget?
1200 euro. Sowieso een tv en receiver(ik denk voor de toekomst direct hdmi 2.0 koop voor UHD). de eerste 2 boxen kunnen later.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV via kpn, films en series via mijn nas naar mijn NUC(openelec) af te laten spelen en muziek via de receiver

Wat heb je zelf al gevonden?
TV's
pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805B Zwart
pricewatch: Sony Bravia KDL-50W828B Zwart
pricewatch: Samsung UE46H7000SL Zwart
pricewatch: Samsung UE48H6700SL Zwart

receivers
pricewatch: Denon AVR-X1000
pricewatch: Yamaha RX-V475 (zwart)
pricewatch: Onkyo TX-NR525 Zwart
pricewatch: Denon AVR-X500
pricewatch: Onkyo HT-RC630

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke tv en receiver is het beste waar voor me geld?

Misschien mensen nog tips waar ik moet op letten als ik naar boxen ga luisteren?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Volgens mij ondersteunt geen enkel apparaat uit je shortlist HDMI 2.0 dus hoe hard is deze eis?

• Zaratrass
Ik heb dit verkeerd er neer gezet, wil dat er een upscaling is. zodat ik in de toekomst UHD kan afspelen mocht ik toe zijn aan een UHD tv.

Ik ben vandaag naar een Hifi winkel geweest en daar de pricewatch: Yamaha RX-S600 Zwart gezien die mij wel erg beviel, alle opties die ik wil zitten erop.

ook heeft hij me leuke boxen laten horen. de Tannoy Mercury 4 en van de Monitor audo de Bronze BX 6

• S1NN3D
  • Niet online
manii schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 19:09:
Ik heb dit verkeerd er neer gezet, wil dat er een upscaling is. zodat ik in de toekomst UHD kan afspelen mocht ik toe zijn aan een UHD tv.
Zolang het een receiver is met een 4K-sticker er op en deze heeft geen HDMI 2.0 aansluitingen heb je er maar weinig aan. Het ziet er als spec leuk uit maar het heeft geen meerwaarde. Het 4K signaal zal beperkt zijn tot 4K op 30 fps en 4K op 60 fps (wat je wil hebben) is niet mogelijk. Ik zou of die eis laten vallen of echt een receiver kopen met HDMI 2.0 aansluitingen.

• Zaratrass
S1NN3D schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 19:34:
[...]

Zolang het een receiver is met een 4K-sticker er op en deze heeft geen HDMI 2.0 aansluitingen heb je er maar weinig aan. Het ziet er als spec leuk uit maar het heeft geen meerwaarde. Het 4K signaal zal beperkt zijn tot 4K op 30 fps en 4K op 60 fps (wat je wil hebben) is niet mogelijk. Ik zou of die eis laten vallen of echt een receiver kopen met HDMI 2.0 aansluitingen.
Dat zal dan niet in mijn prijs klasse zitten ben ik bang.

Ik ben ook beperkt met de hoogte van een receiver aan gezien ik maar 12 cm hoogte heb in mijn tv meubel.
dan kom ik al gauw op de Yamaha RX-S600 Zwart.

• S1NN3D
  • Niet online
Misschien valt dat nog wel mee. Pioneer heeft wel redelijk lage modellen in het assortiment. Deels zelfs met HDMI 2.0 aansluitingen. Kijk bijvoorbeeld eens in de Pricewatch voor deze modellen.

• Zaratrass
Ahh kijk.. Nog meer. Heb ook een aantal receivers van marantz gezien die redelijk laag zijn.

• Zaratrass
Ik ga voor de iets duurdere marantz nr1605..

De Pioneer modellen hebben geen bi-amp functie en de Yamaha RX-s600 kan niet tegelijk bi-ampen en surroundgeluid ondersteunen omdat hij daar de aansluitingen niet voor heeft.

De marantz heb ik vandaag getest met de monitor audio BX5 waar ik helemaal weg van ben.. Inc kabels ben ik dan 1294 euro kwijt. 599 voor de reciever, 2x325 voor de boxen en kabels (van den hul snowline) voor 45 euro.

Ik ga kijken of ik nog korting kan krijgen of zoiets.
Pagina: 1