Toon posts:

[UD] multi-processor ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er waren her en der al wat vragen over : Totdat de UD-client SMP ondersteunt, kun je er dan niet gewoon multiple instances van draaien ? Volgens
http://forum.ud.com/ubbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=6&t=001472
lukt het onder XP, een tweede knakker lukt het onder 2000, maar lukt het ook onder NT4 ?
Heb 2 NT-bakken hier die ik HEEL graag schoon en heel houd, terwijl mijn NT-achtergrond niet zo heel sterk is ;) . Ik kan het wel testen, maar als iemand dit al gedaan heeft hoor ik graag de reacties.

• MrCyber
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-05-2018
Ik vroeg me dit ook al af. Zeker omdat morgen mijn Dual P3-833 (+ 2 x single P3-833) machine geleverd word en ik deze toch wel volledig wil inzetten voor UD Think!

Verwijderd

Topicstarter
In 2 instances runnen werkt in ieder geval dus niet :(

Verwijderd

Alleen XP laat toe dat er meerdere gebruikers zijn aangelogd (mits de bak niet binnen een domain hangt)
Onder windows 2000 kan je hetzelfde geintje uithalen door middel van terminal services (kan ook met XP)
Onder NT lukt dit alleen met de terminal services edition. Tot nu toe heb ik nog geen manier gezien om het toch aan de praat te krijgen onder NT, anders dan door te werken met een service (staat wel beschreven op de UD-Boards). Dan nog de vraag of dat gaat werken aangezien je onder NT de processor-affiniteit niet lekker in kan stellen

Harro

Verwijderd

Topicstarter
Dus alleen als service. Bedoel je met processoraffiniteit de load-verdeling over de processoren ? Daar zijn progjes voor als SeeSaw, kun je zelf aangeven welk proces op welke proc draait. Heb ik nu ook zo staan : Alle overhead op proc 0 en UD op proc 1.

Verwijderd

Het gaat er met name om als je twee instances van UD draait dat je dan de processor affiniteit goed instelt. Als ze allebei op beide processoren lopen dan krijg je niet op allebei de processoren een 100% CPU-load (beetje vreemd maar is nou eenmaal zo). Voordeel van XP en 2000 is dat je per proces een cpu kan toewijzen (of meerdere). Als ik maar 1 instance van UD zou hebben lopen zou ik de affiniteit gewoon op beide processoren zetten en het verdelen van de taken gewoon aan het OS overlaten (ook wel lekker voor de temperatuur van je ene processor die UD draait...)
Je kan natuurlijk ook gewoon UD en rc5 o.i.d. laten draaien. gewoon de prioriteit van UD net een tikje hoger zetten dan je andere distributed project, heb je in ieder geval 100% cpu load op beide processoren :9
Pagina: 1