Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[SCCM] Remote Distribution Point wordt niet geschoond

Pagina: 1
Acties:

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-11 19:43
Wij hebben in onze omgeving 2 SCCM servers. SCCM-1 heeft alle Site System Roles, SCCM-2 alleen de "Distribution point" en "Site system" Site Sytem Roles.

Op de een of andere manier schoont de SCCM-2 server (remote site) zich zelf niet. Kijk ik naar de SCCMContentlib directory, dan is deze:
- op SCCM-1 totaal 29 GB groot (29000 files en 7500 folders)
- op SCCM-2 totaal 43 GB groot (80000 files en 26000 folders)

Met googlen kom ik niet veel verder dan dat handmatig purgen lastig is, maar ik vind geen goede zoekresultaten om mij in de goede richting te wijzen. Iemand suggesties?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-11 15:06

DarkSide

theres no place like ::1

Zijn de packages wel verwijderd van het DP?
Je kan packages natuurlijk op 1, 2 of beide DP's zetten.
En ook zo verwijderen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• R Kuipers
Ik plaats iedere package altijd op beide servers. Als ik vanuit Administration -> Distribution Points kijk, zie ik ook geen verschillen tussen de Applications/ Packages/Software Update Packages/Driver Packages/ OS Images/SO Installers tussen beide.

Ik verdenk zelf de FEP updates, dat die bijvoorbeeld al lang expired zijn maar niet opgeschoond worden. Aan gewone packages / updates kan ik namelijk het grote verschil in bestanden/directories niet verklaren.

• R Kuipers
Ik kan bevestigen dat het FEP update pakketjes zijn... In SCCMContentLib\DataLib\ staan heel veel updates met naamgeving AM_Delta_Patch_1.179.2694.0.exe.INI

In SCCMContentLib\pkglib zie ik de ini's van de packages, en in de ini van de Endpoint Protection Updates package WND00009.ini is op de SCCM-1 server slechts 4 KB (en inhoudelijk alleen de packages die ik ook in de GUI van SCCM zie) en op de SCCM-2 server 404 KB (en inhoudelijk alle definitie updates van zolang we live zijn).

Dus, SCCM geeft wel aan het DP van SCCM-2 door welke updates aan er toegevoegd moeten worden, maar niet welke er weer uit moeten. Voor de SCCM-1 doet hij dat wel correct.

Verder zoeken hoe dat dan weer kan...

[ Voor 63% gewijzigd door R Kuipers op 10-11-2014 15:16 ]