• Richardo1992
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19-11 15:24
Hi mede-Tweakers,

Al een paar weken ben ik de Nexus 9 aan het volgen. Voor mij de voordelen:
+ 4:3 scherm (handig tijdens alles behalve films kijken)
+ Van Google dus lekker kaal en snelle update
+ Android 5.0 al geïnstalleerd
+ 64-bit processor klaar voor de toekomst
+ goede speakers Boom-sound

- Bouwkwaliteiten vallen tegen
- Maar 16 gb geheugen en niet uitbreidbaar of je betaald de hoofdprijs
- 6700 mAh accu

Nu heb ik zelf als 1,5 jaar een Galaxy S4, en omdat dit toestel toch redelijk goed bevalt (op de trage software updates na) zit ik toch te kijken naar een Tab S 10.5 Deze heeft voor mij als voordeel:
+ SuperAMOLED (hier ben ik echt fan van!)
+ Goede bouwkwaliteit
+ Gebruik van SideSync tussen beide Samsung aparaten
+ SD kaart slot

- TouchWizz
- Mogelijk trage updates en kortere life time dan Nexus 9
- 32-bit processor

Als ik heel rationeel kijk naar het prijs verschil (€50,-) en de voordelen die de Nexus 9 heeft zou ik voor de Nexus willen gaan.
Maar bij de Samsung heb ik op de Bloatware en de 32-bit processor na, een beter gevoel.

Kortom mijn vraag,
Welke van de twee zouden jullie nemen, of hebben jullie een beter advies? :X

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Nu online

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Je noemt het al op en het blijft een persoonlijke keuze. Ik denk eigenlijk dat je geen miskoop kan doen. Niet updaten is niet perse een probleem. Iedereen vindt updates heilig, maar functionaliteit zou heilig moeten zijn.

Er is weinig advies wat er te geven valt. De Samsung is per direct beschikbaar

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• Lockedfor
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 17-11-2014
Het ligt er ook aan hoe je de tablet gaat gebruiken. Ik gebruik mijn Tab S vrijwel uitsluitend in landscape. Als ik hem vasthoud dan gebruik ik mijn duimen om te scrollen in een webbrowser. Dat gaat bij de Tab S soepel omdat het scherm tot zeer dicht aan de rand van de behuizing komt. De Nexus 9 heeft daarentegen op die plekken grote lege vlakken. Minder gebruiksgemak dus voor dat soort gebruik.

Van TouchWizz heb ik geen last bij normaal gebruik. Bij welk gebruik ik wel last zou hebben daar ben ik nog niet achter. Niets gemerkt in ieder geval. Van het laggy zijn merk ik vrijwel niets, tenzij je het (net als in de reviews) gaat opzoeken.

Voor de Tab S 10.5 zijn ook al heel veel accesoires en voor de Nexus 9 moeten die nog komen. Mocht je voor de Tab S kiezen dan adviseer ik je de bookcover te nemen van Samsung, wel duur (70 euro) maar bij amazon.fr / .esp verzonden al voor 50 euro te vinden. Het voordeel tegenover bijvoorbeeld de iPadachtige oprolcovers is dat je 3 posities hebt. En, de belangrijkste, alle oprolcovers voor de Tab S zorgen er voor dat de knoppen bovenaan komen te staan in liggende-modus (bij in driehoek opgerolde cover).

Verder moet je je afvragen of je kleiner wil dan je 10 inch die je nu hebt. Een verschil van 1.5 inch klinkt weinig maar is wel 15-20%.

Alle twee zullen ze vrijwel gelijk presteren, maar het gebruik zal de doorslag moeten geven.

[Voor 16% gewijzigd door Lockedfor op 07-11-2014 13:12]

• Richardo1992
Hann1BaL schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:59:
Je noemt het al op en het blijft een persoonlijke keuze. Ik denk eigenlijk dat je geen miskoop kan doen. Niet updaten is niet perse een probleem. Iedereen vindt updates heilig, maar functionaliteit zou heilig moeten zijn.

Er is weinig advies wat er te geven valt. De Samsung is per direct beschikbaar
Misschien wel mijn grootste vraag uit het verhaal, hoe denken jullie over de 64 bit processor, gaat dit veel verschil maken.
Ik vraag meer naar wat zouden jullie doen, dit gewoon om de mening te peilen van mede tweakers.
Lockedfor schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 13:05:
Het ligt er ook aan hoe je de tablet gaat gebruiken. Ik gebruik mijn Tab S vrijwel uitsluitend in landscape. Als ik hem vasthoud dan gebruik ik mijn duimen om te scrollen in een webbrowser. Dat gaat bij de Tab S soepel omdat het scherm tot zeer dicht aan de rand van de behuizing komt. De Nexus 9 heeft daarentegen op die plekken grote lege vlakken. Minder gebruiksgemak dus voor dat soort gebruik.

Van TouchWizz heb ik geen last bij normaal gebruik. Bij welk gebruik ik wel last zou hebben daar ben ik nog niet achter. Niets gemerkt in ieder geval. Van het laggy zijn merk ik vrijwel niets, tenzij je het (net als in de reviews) gaat opzoeken.

Voor de Tab S 10.5 zijn ook al heel veel accesoires en voor de Nexus 9 moeten die nog komen. Mocht je voor de Tab S kiezen dan adviseer ik je de bookcover te nemen van Samsung, wel duur (70 euro) maar bij amazon.fr / .esp verzonden al voor 50 euro te vinden. Het voordeel tegenover bijvoorbeeld de iPadachtige oprolcovers is dat je 3 posities hebt. En, de belangrijkste, alle oprolcovers voor de Tab S zorgen er voor dat de knoppen bovenaan komen te staan in liggende-modus (bij in driehoek opgerolde cover).

Verder moet je je afvragen of je kleiner wil dan je 10 inch die je nu hebt. Een verschil van 1.5 inch klinkt weinig maar is wel 15-20%.

Alle twee zullen ze vrijwel gelijk presteren, maar het gebruik zal de doorslag moeten geven.
Die 1.5 inch is inderdaad wel veel, maar dat zou ik voor lief nemen. Een Cover zou ik zelf via Ebay kopen maar daar heb ik me nog helemaal niet in verdiept.

Ik zal mijn tablet vooral gaan gebruiken voor RTLXL, NPO, Films, e-mail, internetten, dumpert, youtube en Facebook. Verder geen intensive dingen. Maar een eis is wel dat hij een paar jaar mee kan gaan. Dus niet na 2 jaar dat ik geen enkele update mee krijg en dat hij 'oud' is.

• davidmol
  • Registratie: november 2014
  • Nu online
Als je voor de levensduur en dus updates gaat zou ik persoonlijk kiezen voor de nexus 9, maar als je updates niet belangrijk vindt zou ik voor de Tab S gaan en dan puur vanwege het grotere scherm van de tab S dat beter is voor het kijken van films, series.

• Richardo1992
Thanks voor jullie mee denken!
Gisteren bij de rode M een tab s 10.5 gehaald. Gelijk ook ff naast de nexusnormale9 gehouden.
maar de nexus heeft een heel hoog developers gehalte en voelt ook niet zo bijzonder aan.

Als je de tab s pakt. Is al veel dunner mooier afgewerkt en door het formaat een heel bijzondere gewaarwording. Hij lijkt heel licht. (Terwijl hij zwaarder is dan de Nexus)

Samsung is ook wel het update verhaal aan het verbeteren.
dus toch voor de Samsung gegaan.

We wachten af. Bevalt tot nu toe heel goed!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee