Toon posts:

Spontane barst Sony Xperia Z1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik heb een vraagje; heeft er iemand een ervaring met een spontaan gebarsten Sony Xperia Z1?
Mijn telefoon is uit het niets gebarsten (niet laten vallen en geen drukschade want ik heb hem altijd in mijn handen of hij ligt op tafel. Ben er misschien té voorzichtig mee haha *; ) en ik heb contact opgenomen met de helpdesk van Sony; deze trekken hun handen er van af en geven aan dat het alleen gaat om de reguliere 'Z' modellen waarbij dit defect bekend is.

Afbeeldingslocatie: http://www.tomhuiskamp.com/Tweakers/front_small.jpg
Zo ziet mijn telefoon er op dit moment uit... Een rechte oplopende lijn over mijn beeldscherm

Ik ben nu aan het twijfelen of ik mijn telefoon moet opsturen naar Sony en maar moet kijken of het onder de garantie gaat vallen en de reparatie door het niet zo geprezen Dynafix moet laten doen, of dat ik hem naar een webshop opstuur en hem hier laat repareren voor 170 euro ongeveer. De kosten van Sony zouden alleen al voor de diagnose 30-50 euro zijn, laat staan wat de kosten zouden zijn als het niet onder de fabrieksgarantie valt.

Wat raden jullie mij aan? Ik heb op dit forum rondgekeken en gelezen en zie dat jullie er veel verstand van hebben :)

Bedankt alvast,
Myrthe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:10
Zit je binnen de 6 maanden na aanschaf dan ligt de bewijslast voor gebruikersfouten bij de verkoper. Zit je daarbuiten dan ligt de bewijslast bij jezelf. Hoe lang heb je hem al?

En heb je al gekeken wat een reparatie buiten Sony om zou kosten?

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:28
Ik heb hetzelfde probleem gehad met de Z1:

Zie Dersan in "[Sony Xperia Z1] Ervaringen en Discussie" en verder.

Bij welke winkel heb je hem gekocht? Neem daar eens contact mee op. Bij Coolblue hebben ze alles netjes voor mij geregeld. Afgesproken dat Coolblue sowieso de onderzoekskosten op zich neemt, ongeacht de diagnose die het reparatiecentrum stelt.

Voordeel bij mij was dat de bezels 100% intact waren. Was geen enkele valschade aan het toestel te zien. Dit bij het inleveren van de telefoon goed op papier laten zetten, en zelf foto's van gemaakt.

Overigens kan je met wat googlen meer mensen vinden die dit euvel hebben gehad met de Z1.

[ Voor 8% gewijzigd door Dersan op 07-11-2014 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb hem pas 6 weken :'( Echt zonde, ik was er zo voorzichtig mee...

Ik heb gekeken op verschillende websites en het zou ongeveer 170 euro kosten om het scherm te vervangen . Ben een beetje in dubio, vooral omdat Sony nu al zegt op de service chat dat het geen gebruikersfout kan zijn en dat ze Dynafix dan opleggen om mij een of andere gekke rekening te sturen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de telefoon bij www.belsimpel.nl gekocht, moet ik dan naar hun bellen en vragen of zij een oplossing hebben/willen zoeken? Of hoe heb jij het aangepakt, Dersan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:28
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:55:
Ik heb de telefoon bij www.belsimpel.nl gekocht, moet ik dan naar hun bellen en vragen of zij een oplossing hebben/willen zoeken? Of hoe heb jij het aangepakt, Dersan?
Met Sony heb je in principe niets te maken, al helemaal niet binnen 6 weken. Leg het probleem eens aan belsimpel voor. Heb je hem online gekocht of in de winkel in Groningen?

Als je hem online hebt gekocht en niet in de omgeving van Groningen woont, schrijf een nette mail waarin je alles duidelijk uitlegt en maak duidelijke foto's van het toestel waaruit blijkt dat er geen valschade aanwezig is.

Maar wanneer je in de gelegenheid bent om langs de winkel te gaan, zou ik dat zeker doen, al heb ik geen ervaring met de klantvriendelijkheid en expertise van belsimpel.

Ik heb zelf eigenlijk geen idee waar Coolblue mijn telefoon heen heeft gestuurd ter reparatie, maar heb het idee dat het geen Dynafix is geweest. Coolblue hield mij zelf op de hoogte van de status van de reparatie. Maar misschien weet een andere Gotter dat.

[ Voor 13% gewijzigd door Dersan op 07-11-2014 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dan ga ik dat eens proberen! Ik weet zelf ook niet hoe het zit met de handelswijze van belsimpel.nl., heb de telefoon op internet besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
Ik adviseer met klem om schriftelijk te reclameren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alfatrion schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 12:42:
Ik adviseer met klem om schriftelijk te reclameren.
Dat heb ik nog nooit gedaan, enig advies? En dan bij Sony of belsimpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:10
Sony is geen partij voor jou. Alles via de verkoper afhandelen is meestal het best.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spontane barsten is meestal toch makkelijk te herkennen door de bouw van de schade? Denk dat je dit makkelijk kan bewijzen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2014 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 13:59

BaRF

bijna kerst

Ik heb een tijd geleden bijna een z overgenomen van een klant, maar heb dat niet gedaan omdat het internet VOL staat met meldingen van spontaan gebarsten sony schermpjes. Sony bleek in het begin ook niks te willen doen maar onder druk van 3e partijen (consumentenbond) zijn ze toch tot reparaties overgegaan.

http://www.consumentenbon...sony-xperia-z-smartphone/

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu precies hetzelfde probleem, een spontane barst aan de zijkant die midden over het gehele scherm gaat. Ik heb mijn telefoon gekocht bij 4launch.nl en heb hun gemaild, dus ik hoop dat hun het verder kunnen regelen. Aangezien deze topic al redelijk oud is vraag ik me af hoe het is afgelopen met je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
Op je foto zie ik een Xperia Z. Ben je niet in de war?
Pagina: 1