Ik krijg het niet voor mekaar om On/Off Charge aan de praat te krijgen op mijn Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 moederbord.
Op mijn vorige systeem had ik een GA-X58A-UD3R moederbord. Daarop was één USB header rood gemaakt en als je daar je front-panel connectors op aansloot, dan stand er altijd spanning op die connector, zodat je daarmee je telefoon kon opladen, ook als de PC uitstond. Het werkte zoals in dit Youtube filmpje.
Met mijn nieuwe systeem krijg ik het echter niet aan de praat.
Op mijn vorige systeem had ik een GA-X58A-UD3R moederbord. Daarop was één USB header rood gemaakt en als je daar je front-panel connectors op aansloot, dan stand er altijd spanning op die connector, zodat je daarmee je telefoon kon opladen, ook als de PC uitstond. Het werkte zoals in dit Youtube filmpje.
Met mijn nieuwe systeem krijg ik het echter niet aan de praat.
- Ik zie geen rode USB headers op het moederbord, maar op de feature list van het moederbord wordt on/off charge wel vermeld. (Hoewel: technisch gesproken staat er alleen dat hij de App voor On/Off charge ondersteunt
)
- Gigabyte heeft een Utility dat je zou moeten installeren. Ik heb dat gedaan, maar het is nergens zichtbaar in de GUI. Als ik het opnieuw installeer, dan zegt hij dat het al geinstalleerd is.
- Als ik mijn telefoon aansluit op een USB poort, dan blijft hij wel opladen, nadat ik de PC uitgeschakeld heb. Maar als ik de telefoon pas aansluit als de PC al uit is, dan wordt er niet geladen. Volgens de Gigabyte website is dit "normaal" gedraag van USB poorten en zouden de ON/OFF poorten ook moeten werken als de PC al uit stond.
- N.B. Telefoon is iPhone 5s