Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is met name met het oog op GTA V die Q1 2015 uitkomt. Verder speel ik WoW en een aantal oudere games die op mijn huidige systeem ook prima draaien dus dat zal geen probleem zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Een maximale prijs heb ik niet in mijn hoofd. Ik betaal liever 100 euro meer voor kwaliteit en duurzaamheid. Om toch een indicatie tegeven zou 1200 toch wel een top zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Crusial M4 128GB, 12GB Corsair DDR3 1333, 2x 1TB WD Green & Samsung DVD brander
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Huidige Stealthxtreme 600W is niet modulair en dit veroorzaakt een behoorlijke troep. Ik wil graag een nette PC kast en modulair is voor deze build een must!. Videokaart die weer +- 2 jaar mee kan(ultra xxl super etc hoeft niet van mij) De case is persoonlijke voorkeur, suggesties altijd welkom. Mobo+ processor leek mij de beste keuze? Wellicht zijn er mensen die een betere visie hebben. En de waterkoeler leek mij wel een keer leuk om te hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een sterke voorkeur voor Intel, Gewoon puur uit eerdere ervaringen. Verder ben ik niet erg merk gebonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootste eis zou zijn een mooie nette case. Goede mogelijkheid cable management, Geen te 'fancy' hardware met kerstverlichting etc.
Ga je overklokken?
Overclocken verwacht ik weinig prestatie winst ingame te behalen.
In +- december ben ik van plan mijn nieuwe systeem te bestellen/bouwen. Het is inmiddels 3 jaar geleden dat ik mijn hardware aangeschaft heb en dan word het bij weer tijd voor vernieuwing. De bedoeling is zoals hierboven aangegeven. GTA V zal uitgebreid gespeeld gaan worden en ik sluit niet uit dat er nog wel meer nieuwe titels gedraait gaan worden. Hier heb ik nog geen concrete voorbeelden van. Ik ben inmiddels al een tijdje aan het uitzoeken/reviews lezen/vergelijken en ik kwam uit op onderstaande lijst. Aangezien er een hoop kennis op tweakers zit vraag ik bij deze ook jullie mening.
Het moet weer +- 3 jaar mee kunnen. Mijn huidige systeem bestaat uit:
Dit zou de nieuwe build moeten worden naar mijn idee.
Het is met name met het oog op GTA V die Q1 2015 uitkomt. Verder speel ik WoW en een aantal oudere games die op mijn huidige systeem ook prima draaien dus dat zal geen probleem zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Een maximale prijs heb ik niet in mijn hoofd. Ik betaal liever 100 euro meer voor kwaliteit en duurzaamheid. Om toch een indicatie tegeven zou 1200 toch wel een top zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Crusial M4 128GB, 12GB Corsair DDR3 1333, 2x 1TB WD Green & Samsung DVD brander
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Huidige Stealthxtreme 600W is niet modulair en dit veroorzaakt een behoorlijke troep. Ik wil graag een nette PC kast en modulair is voor deze build een must!. Videokaart die weer +- 2 jaar mee kan(ultra xxl super etc hoeft niet van mij) De case is persoonlijke voorkeur, suggesties altijd welkom. Mobo+ processor leek mij de beste keuze? Wellicht zijn er mensen die een betere visie hebben. En de waterkoeler leek mij wel een keer leuk om te hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een sterke voorkeur voor Intel, Gewoon puur uit eerdere ervaringen. Verder ben ik niet erg merk gebonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootste eis zou zijn een mooie nette case. Goede mogelijkheid cable management, Geen te 'fancy' hardware met kerstverlichting etc.
Ga je overklokken?
Overclocken verwacht ik weinig prestatie winst ingame te behalen.
In +- december ben ik van plan mijn nieuwe systeem te bestellen/bouwen. Het is inmiddels 3 jaar geleden dat ik mijn hardware aangeschaft heb en dan word het bij weer tijd voor vernieuwing. De bedoeling is zoals hierboven aangegeven. GTA V zal uitgebreid gespeeld gaan worden en ik sluit niet uit dat er nog wel meer nieuwe titels gedraait gaan worden. Hier heb ik nog geen concrete voorbeelden van. Ik ben inmiddels al een tijdje aan het uitzoeken/reviews lezen/vergelijken en ik kwam uit op onderstaande lijst. Aangezien er een hoop kennis op tweakers zit vraag ik bij deze ook jullie mening.
Het moet weer +- 3 jaar mee kunnen. Mijn huidige systeem bestaat uit:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 750 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus P7P55D Deluxe | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | WD Green WD10EZRX | € 48,- | € 48,- |
| 1 | Antec Nine Hundred Two | € 113,50 | € 113,50 |
| 1 | Thermalright Venomous X Retail Incl. Fan and Fan holder | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 | € 77,- | € 77,- |
| 1 | Corsair XMS3 TW3X2048-1333C9 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | OCZ StealthXStream 600W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 124,95 | € 124,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 363,45 | |
Dit zou de nieuwe build moeten worden naar mijn idee.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 212,- | € 212,- |
| 1 | MSI Z97 GAMING 5 | € 125,50 | € 125,50 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 352,- | € 352,- |
| 1 | Corsair Graphite 760T Arctic White | € 169,50 | € 169,50 |
| 1 | Corsair Hydro H100i | € 103,- | € 103,- |
| 1 | Corsair RM750 | € 105,95 | € 105,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.067,95 | |