GeForce GTX 760 vs GeForce GTX 970

Pagina: 1
Acties:

• Chasin
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-02 22:37
GeForce GTX
Op dit moment ben ik in het bezit van een MSI GeForce GTX 760 2GB Gaming.
Het spel Call of Duty: Advanced Warfare draait alles op ultra goed, maar kijkend naar de toekomst ben ik aan het twijfelen om te gaan upgraden naar een GeForce GTX 970.

Mijn vraag aan jullie:
Zit er veel verschil tussen de GeForce GTX 760 en GeForce GTX 970?

Wat is je budget?
Niet van toepassing

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
MSI

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
- Call of Duty: Advanced Warfare
- Battlefield 4
- GTA 5 (2015)

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:12
Als je tevreden bent over de huidige prestaties is het misschien een beetje zonde om nu al te upgraden lijkt me? Upgraden met oog op de toekomst is niet zo slim denk ik, want in de toekomst is dezelfde kaart goedkoper dan nu. Je kunt beter upgraden op het moment dat je extra prestaties wilt.

Verwijderd

Ik zou idd nog even afwachten, probeer GTA gewoon even uit en dan misschien de GTX 970 kopen?
Ik zelf had een gtx 465 en ben nu overgestapt op de GTX 970, en moet zeggen dat ik nu wel even vooruit kan, ben echt impressed :P

Maargoed, dat is dan ook een aardige overstap, jij zult misschien niet zo heel veel verschil merken buiten dat je anti aliasing wat omhoger kan zetten. Wie weet is die kaart dan ook een heel stuk goedkoper geworden, of kan je zelfs voor de 980 gaan (ik noem maar wat :P)

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-02 21:37

Thomg

Aww yiss

Als je nu tevereden bent met de 760 zou ik die gewoon houden tot je aan een upgrade toe bent, wie weet zijn er dan wel niet wat nieuwe kaarten geïntroduceerd en de prijzen omlaag gegaan ;)

• TerrorDanny94
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-07-2022
970 kopen alleen als je nual op je max zit en meer wil anders niet
Is slimmer om jaar er op 1 tekopen eind 2015 begin 2016 of die nieuwste van die tijd

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Is eigenlijk een no brainer de 970 is veel sneller als een 760 en heeft 2x zo veel geheugen.
http://www.anandtech.com/bench/product/1038?vs=1355

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
calsonic schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 07:58:
Is eigenlijk een no brainer de 970 is veel sneller als een 760 en heeft 2x zo veel geheugen.
http://www.anandtech.com/bench/product/1038?vs=1355
Wat is daar no brainer aan, de 970 is inderdaad veel sneller, maar een 970 om nu CoD AW 1080p te spelen is helemaal overkill.

Kijken naar de toekomst heeft alleen zin als die game er ook effectief is, dus best even afwachten hoe GTA V gaat lopen. Een 970 is zoals gezegd wel een hele mooie upgrade, maar tenzij je gaat voor framerates met 3 cijfers kun je voor je huidige games toch verder met die 760. Als je denkt die 760 tweedehands nu nog te verkopen om er toch iets meer voor te krijgen dan over een paar maanden, ik krijg zo al de indruk dat heel veel mensen overschatten hoeveel die videokaart tweedehands waard is.

[ Voor 14% gewijzigd door MacPoedel op 07-11-2014 08:40 ]

• calsonic
  • Niet online
MacPoedel schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 08:39:
[...]

Wat is daar no brainer aan, de 970 is inderdaad veel sneller, maar een 970 om nu CoD AW 1080p te spelen is helemaal overkill.

Kijken naar de toekomst heeft alleen zin als die game er ook effectief is, dus best even afwachten hoe GTA V gaat lopen. Een 970 is zoals gezegd wel een hele mooie upgrade, maar tenzij je gaat voor framerates met 3 cijfers kun je voor je huidige games toch verder met die 760. Als je denkt die 760 tweedehands nu nog te verkopen om er toch iets meer voor te krijgen dan over een paar maanden, ik krijg zo al de indruk dat heel veel mensen overschatten hoeveel die videokaart tweedehands waard is.
De 970 is zeker geen overkill voor COD AW.
Hij haalt overklokt @ 1552MHz nog maar net speelbare FPS op max settings met HBAO+ SMAA T2x en supersampling 16x.
Een 760 komt in de verste verte niet bij die settings in de buurt op speelbare FPS ;)

[ Voor 4% gewijzigd door calsonic op 07-11-2014 09:14 ]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
calsonic schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 08:48:
[...]

Hij haalt overklokt @ 1552MHz nog maar net speelbare FPS op max settings met HBAO+ SMAA T2x en supersampling 16x.
Een 760 komt in de verste verte niet bij die settings in de buurt op speelbare FPS ;)
Het spel Call of Duty: Advanced Warfare draait alles op ultra goed, maar kijkend naar de toekomst ben ik aan het twijfelen om te gaan upgraden naar een GeForce GTX 970.
Je kunt een game ook spelen met iets minder zware AA hoor. Als supersampling x16 een vereiste is voor het speelbaar zijn van een game, dan moeten ze vanaf nu overal maar als minimum een GTX 970 opgeven, PC master race indeed. Wat zijn overigens "net speelbare FPS", 60 fps? Ik streef daar ook naar, maar het is blijkbaar voor de TS niet echt een prioriteit of anders had die wel gezegd dat CoD AW niet speelbaar was.

Voor de meeste mensen, zijn FPS al hoog genoeg als die tussen de 30 en 60 fps zit (met triple buffering dan, als Vsync aan moet), zeker voor single player. CoD AW is zo'n spel waar een deel van de spelers nooit de singleplayer opstart, en een ander deel nooit de multiplayer. Lijkt mij dat jij bij de multiplayer groep behoort, dat is praktisch een andere game met andere vereisten. Als ik de singleplayer bekijk, dan lijkt het mij sterk dat een GTX 970 daar veel te doen heeft (graphics anno 2010...), en als dat wel zo is, is het een slecht geoptimaliseerde game.

• calsonic
  • Niet online
Ben zelf wel iemand die alles op max wil hebben(dus ook ss 16x) - vandaar ook bij iedere nwe gen een nwe kaart.
Overigens speel ik bij shooters alleen de sp - bij racers(Assetto Corsa/Project Cars) wel de mp.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

calsonic schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 08:48:
[...]

Daar heb je dan ook even de meest nutteloze settings aangevinkt...

Wie gaat er in godsnaam 16x supersamplen?!
Misschien als je geld te verbranden hebt.\

http://www.guru3d.com/art...e_benchmark_review,7.html
Zelfs een GTX Titan trekt 16x Supersamplen niet... :O

Advies aan TS: Kijk eerst hoe GTA V nog draait op die GTX 760, misschien zijn er tegen die tijd leukere deals, zoals de nieuwe GTX 960.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• calsonic
  • Niet online
Niet nutteloos het ziet er veel beter uit met hogere SS.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

calsonic schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:58:
Niet nutteloos het ziet er veel beter uit met hogere SS.
Maar het is absoluut niet efficient. Op 2xSS lever je nog maar de helft van je eerdere framerate.

Je zegt dat je op 16xSS speelt. Ben je dan serieus op 20fps aan het spelen? Dat zal lekker gaan... |:(

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• calsonic
  • Niet online
Jeroenneman schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:05:
[...]

Maar het is absoluut niet efficient. Op 2xSS lever je nog maar de helft van je eerdere framerate.

Je zegt dat je op 16xSS speelt. Ben je dan serieus op 20fps aan het spelen? Dat zal lekker gaan... |:(
Loopt vloeiend tussen de 30-40FPS dus gewoon speelbaar.
Pagina: 1