celeron slot 1

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Tot welke snelheid zijn deze gemaakt? Ik heb nu een celeron slot 1 300@375. Maar zit te denken aan een cpu upgrade. Dus ik moet even weten wat de snelste is zodat ik die kan gaan zoeken.
Ik heb trouwens een Asus P2B 440BX moederbord, in de handleiding staat dat ik er een PII (233 to 500MHz) en een celeron (266MHz and faster) in kan. Maar ja wat is "and faster"?

Dus om een kort verhaal samen te vatten:
ik zoek de snelstmogelijke slot 1 celeron die in mijn moederbord past.

...

Verwijderd

Met een converter-kaartje heb je meer mogelijkheden.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Kijk eerst eens naar je PCB nummer en het revisie nummer van je P2B. Het zou best kunnen, dat je nog een Celeron 2 kan gebruiken in een Slot 1 adapter. Deze Celeron 2 gaat tegewoordig tot en met 850 Mhz.

• Haranaka
Op woensdag 13 juni 2001 09:49 schreef Wekkel het volgende:
Kijk eerst eens naar je PCB nummer en het revisie nummer van je P2B. Het zou best kunnen, dat je nog een Celeron 2 kan gebruiken in een Slot 1 adapter. Deze Celeron 2 gaat tegewoordig tot en met 850 Mhz.
Waar kan ik deze gegevens vinden? Het zou wel tegek zijn als dat kon... Maar hij is al wel een tijdje oud.

...

• Haranaka
Manual Revision: 1.10 E315

...

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Het rev. nummer van het P2B staat op het moederbord bij de buitenste ISA slot. Daar staat zoiets van P2B rev 1.xx, waarbij xx dus 02, 04, 10, 12 etc kan zijn.

Overigens heb zelf een P2B rev 1.10, en daar draait nu een PIII-800E in.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Haranaka
rev 1.10 O+

Wat heb ik precies nodig om een een lekkere cpu er in te gooien. En is het nog ergens anders van afhankelijk of ik er ebv een cel 700 in wil gooien??

...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 13 juni 2001 10:16 schreef Haranaka het volgende:
rev 1.10 O+

Wat heb ik precies nodig om een een lekkere cpu er in te gooien. En is het nog ergens anders van afhankelijk of ik er ebv een cel 700 in wil gooien??
Je hebt een FCPGA -> Slot 1 converter nodig.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
een nieuw bios (1012 is de laatste geloof ik)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Wil ik die ouwe celeron wel van je overnemen, heb nog wel ergens een slot 1 bordje om mee te klooien :) .

de betaler vervuilt

• EXX

EXX

EXtended eXchange

PAS OP met rev 1.10. Sommige werken probleemloos met een Coppermine CPU, anderen niet. Het probleem zit in de VRM die de Vcore moet leveren voor de CPU.

Check de VRM op je P2B, die zit ergens in de buurt van de AGP slot en power connector. Je ziet in de buurt ook nog 2 duidelijk zichtbare spoeltjes.

Nu moet het typenummer iets zijn van:

HIP6019xxx of HIP6004xxx met xxx = ACB, CB of BCB.

Alleen die met de letters BCB is "Coppermine-compatible". Daar kun je zonder probleem elke coppermine CPU insteken, zelfs de slot 1 PIII-1 GHz met 100 MHz FSB. Ikzelf had dus een HIP6019BCB en dus mazzel. De PIII-800E (FC-PGA versie + slotkey adaptor) werkte probleemloos.

Heb je een ACB of CB, dan gaat de VRM niet lager dan 1.8V. Dan moet je een FC-PGA CPU nemen en een slotkey adaptor met voltage jumpers. Zet op de adaptor de Vcore jumpers op 1.8V. Dan gaat het ook. De CPU loopt dan op een iets te hoge Vcore, maar dat gaat wel.

Nog iets: heb je een SB Live! kaart in je PC, moet je iig de nieuwste drivers + liveware installeren.

Minimaal BIOS 1012 is noodzakelijk. BIOS 1013-007 gaat ook prima, is echter officieel nog een beta BIOS.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Op woensdag 13 juni 2001 10:16 schreef Haranaka het volgende:
rev 1.10 O+

Als je een Celeron neemt, neem dan niet de 700 maar de 800. Die loopt nl. op 100 Mhz FSB ipv 66 Mhz. Dat scheelt een stuk in performance. Alleen even checken of je RAM wel 100 Mhz is!

Als je overstapt op 100 MHz FSB niet vergeten de AGP jumper om te zetten van 1/1 naar 2/3.

• Haranaka
Op woensdag 13 juni 2001 11:06 schreef EXX het volgende:
PAS OP met rev 1.10. Sommige werken probleemloos met een Coppermine CPU, anderen niet. Het probleem zit in de VRM die de Vcore moet leveren voor de CPU.

Check de VRM op je P2B, die zit ergens in de buurt van de AGP slot en power connector. Je ziet in de buurt ook nog 2 duidelijk zichtbare spoeltjes.
...
:( kan hem niet vinden. Ik zie die spoeltjes wel maar ik zie geen VRM nummer... Ik heb zo'n k*t kast waar die voeding in de weg zit. Zijn het grote letters of juist hele kleine?

...

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 11:09 schreef EXX het volgende:

[..]

Als je een Celeron neemt, neem dan niet de 700 maar de 800.
juist niet de 100 fsb nemen...de 66 fsb kun je veel beter oc-en..... >:)

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Op woensdag 13 juni 2001 14:33 schreef Haranaka het volgende:

[..]

:( kan hem niet vinden. Ik zie die spoeltjes wel maar ik zie geen VRM nummer... Ik heb zo'n k*t kast waar die voeding in de weg zit. Zijn het grote letters of juist hele kleine?
De VRM is zo een zwart SMD chippie in de buurt van die spoeltjes. Het typenummer staat er in kleine lettertjes op.

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 07:34
Jack Flushell heeft hem gevonden voor Haranaka !!! (huisgenoot). BEdankt voor de hulp. Uitslag: BCB 8-) ....upgraden dus.

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Op woensdag 13 juni 2001 14:54 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

juist niet de 100 fsb nemen...de 66 fsb kun je veel beter oc-en..... >:)
Jij begrijpt het tenminste ;)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Haranaka
Ja maar mijn moederbord kan maar tot 8 multiplyen, dus als die 700 op 66 standaard draait is een multiplyer lock van 10,66 :? En dat kan mijn moederbordje dus niet aan. De 800 op 100 fbs lijkt me dus beter :)

...

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Op woensdag 13 juni 2001 16:38 schreef Haranaka het volgende:
Ja maar mijn moederbord kan maar tot 8 multiplyen, dus als die 700 op 66 standaard draait is een multiplyer lock van 10,66 :? En dat kan mijn moederbordje dus niet aan. De 800 op 100 fbs lijkt me dus beter :)
De multiplier is in de CPU gelocked, dus de jumpers op het moederbord maken geen ruk uit. Officieel ondersteunt de BX chipset multipliers tot 8x, met een testsetting van 8.5x. Toch zijn er mensen te over die hogere multipliers hebben draaien, de BX chipset maalt er niet om.

Pagina: 1