• TerrorDanny94
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-07-2022
Goeden dag mensen ik heb sinds kort problemen met me geluid
de sterker zit er goed in heb hem meerderen keren er uit en er in gestopt gekeken of het misschien aan de boxen lagen maar op anderen pc laptop ect ect heb ik zonder probleempjes geluid ik heb af en toe nog geluid voor 3 sec zou dit kommen door de ouderdom van de pc hij is in 2 dec 2014 7 jaar en nu me mobo een beetje begint op te raken

dit is mij moeder bord
Foxconn A6VMX

ik ben een beetje noob in dit en weet niet wat ik moet doen en waar ik misschien drivers kan vinden voor dit of minste achter kan kommen of mij geluidschip kapot is

kan iemand mij hier mee helpen

alvast bedankt

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:26
Zou techisch gezien kunnen, dat 'ie gewoon versleten is.

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-02 21:52

basdej

OutSystems Consultant

Maak je je pc regelmatig schoon vanbinnen?

Hoi.

• TerrorDanny94
ja om de maand.
zelfs heb ik gister ook schoon gemaakt
me kamer is stoffiger dan mij pc gehehe

maar hoe kom ik er achter of me onboard soundchip kapot is ?

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-02 14:57
Leen een paar boxjes van iemand en test die op jouw computer. Als die het ook niet doen kan het mobo gedeeltelijk zijn gesneuveld. Het kan ook zijn, door het vele in- en uittrekken van de stekker, dat de contactjes in de stekkerbus te veel naar de buitenzijde zijn gedruk en daardoor geen contact meer maken. Je kan met een dun pennetje deze contactjes weer iets naar binnen buigen, zodat ze weer contact maken.

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Hebben we het hier over de front audio aansluiting of de audio aansluiting op het mobo?

Al andere headset/oortjes/speakers geprobeerd?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• TerrorDanny94
Aan beiden kanten de zelfde probleem heb al met oordoppen geprobeerd dat werkte niet.... wel toen ik me hdmi kabel heb in gedaan doet hij wel geluid geven op me tv zonder storingen maar hij geeft op me pc meldingen soms aan dat er is een steker er uit gehaald is of er in met zo. speaker logo van realtek

[ Voor 3% gewijzigd door TerrorDanny94 op 07-11-2014 03:23 ]

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-02 14:57
Als er wel geluid is met de HDMI-kabel, dan lijkt het er op dat de geluidschip o.k. is.
De boxen doen het wel op een andere computer, dus zijn die ook in orde.

Ik zit toch meer te denken in de richting van contactjes van de contrastekker op het mobo en frontpaneel. Of heel misschien is de software niet goed geinstalleerd of "beschadigd". Heb je de drivers al eens opnieuw geinstalleerd? Is het proberen waard.

Anders blijft er toch niets anders over dan de contacten in de contrastekker op het mobo en frontpaneel die geen contact maken / sluiting maken of gedeeltelijk gesneuveld mobo.

• TerrorDanny94
Okee waar moet ik drivers vinden op site van me bord of realtek?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het is "mijn" niet "me"

Realtek is vaak wel de place to be, als je een Realtek chipset hebt natuurlijk.

People as things, that’s where it starts.

• Elzenaartje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-02-2018
http://www.foxconnchannel...20ready/RS690M02/R231.zip

Volgensmij heb je deze nodig,
probeer maar is, wel ff eerst de oude verwijderen.
Deze zijn voor windows 7, geen idee welke os je hebt. ;p

[ Voor 13% gewijzigd door Elzenaartje op 08-11-2014 19:34 ]

i7 4790k | MSI Gaming 5 | Sapp R9 290X

• TerrorDanny94
Ik heb vista home premium 32bit
Vond vroeger me pc niet zo heel belangrijk dus nooit geupgrade naar 7 vond zonden van me geld het dee het toch waarom zouden ik.... nu een beetje spijt maar ga over maand nieuwe pc kopen minste ga voor eerst bouwen
Pagina: 1