Onbekend draadje los in AKAI platenspeler

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burkle
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:34
Zoals de titel al luidt, a shot in the dark. Ik ben bezig een platenspeler op te knappen en deze platenspeler (Akai AP-003) heeft een draadje los zitten. Het mechanisme waar aan de draad zit, is het mechanisme dat de rubber band laat draaien, die respectievelijk weer de hele plaat laat draaien. Echter dit mechanisme werkt gewoon zonder dat de draad aangesloten is. Heeft iemand misschien antwoord op de vraag waarvoor deze draad dient?

Bij voorbaat dank :)

Bijlage: Foto
Afbeeldingslocatie: https://gm1.ggpht.com/AbtHLAZBJFRWdLWeHfYTQIVdjTdJ2TFW9vzPQvQ0CeKclxxZrrhryA4OCq-YgZp__fixxC55LWj5Wy1PcKjq6XHoDkkRucoUq0A9Ngdo4nTS_Z9BFwWrhymQSYPHbvIi7DqGWmMcSigUM3_y3YFJqmzHO24dp1iCYYcxlAUeGyoh4xQxLROrIapxSTbo9nxUyiQ5qyMPZvUU1km-aTy8x5mf9r8uyb0-sas7pKTbpsEnEi7NafPrzWbRePT1c_zS02juK1rtgaZgSuFSFCQxtsl_tDnjtBv4XBHmd0d9i-T09Bq4szaeOFaG6Wzz5XsUKbEzEuBRfDIH98Yk0JlZvjReyF_JGXo9bR1_qn4IBC2s4Pao8vdkM_sR_2hQLXRP9A8uDEnFHl0dzQ4AY5j5OwRoKjWNPA3aXecIn1Dmu1tznJLNAYX_gYlDtUlO4C2vnssX1vrevrTU7qJKjk6gozc9V1ULAHGe7Hsu1Izq8jaNb3xMT6x5GVd9SYh-oGImneV4JalfIkqYXjg4dF4yGKOAxqGrqR6IjM_FNKazoRfuQEUaVUZlcL97UVJuWHq5htK93Eo=w1896-h835-l75-ft

Sorry voor de resolutie, ik krijg de thumbnail niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:09

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Helaas, hier geen plaatje zichtbaar!

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:00

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Er zit een draadje los aan de motor?

Fix even je plaatje :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burkle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:24

franssie

Save the albatross

Het enige wat ik kan zien is een losliggende aarde draad die waarschijnlijk bij het openschroeven is losgekomen (zwarte draad met O-ring eraan gesoldeerd). Midden onder.

Misschien (als het deze niet is) even met een pijl in je afbeelding aangeven waar te zoeken?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burkle
Je bevestigd mijn gedachte, het is inderdaad die draad. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:24

franssie

Save the albatross

ergens aan het frame vastschroeven en de boel weer inelkaar zetten en dan spelen.
Was er een reden om deze open te maken behalve nieuwsgierigheid hoe het eruit zou zien? (dat is voor mij overigens reden genoeg)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Even titel van het topic aangepast. Was wel héél erg cryptisch. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kan het ook zijn dat die stekker aan de bodem moet? In het verleden ook een platenspeler open gehaald waar een metalen plaat op de bodem vast zat, die vervolgens met een draadje ook massacontact had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:00

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dat massa draadje leg je waarschijnlijk aan het chassis: de motor is ontkoppeld, maar je wil wel een massa kabeltje hebben.

Edit: ik heb even een plaatje voor je gegoogled:
Afbeeldingslocatie: http://gus84.free.fr/annonce%20hfr/vintage/AKAI%20AP003_6.JPG

[ Voor 35% gewijzigd door teacher op 07-11-2014 09:08 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burkle
De reden dat ik deze platenspeler uit elkaar haalde, was omdat deze uit elkaar viel. Ik heb er een soort project van gemaakt. Ik vind het gewoon leuk om dingen te bouwen, op te knappen etc. Dat werkt erg belonend.
Pagina: 1