iPhone verkocht, telnr. wordt misbruikt voor iMessage

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-09 09:49
Ik heb mijn iphone met IOS 8.1 ca. 1 week geleden verkocht en heb keurig vóórdat ik deze verkocht eerst
‘Zoek mijn iDevice’ en iCloud uitgezet

Message en FaceTime uitgezet

iCloud-sleutelhanger uit

iDevice willen verwijderen uit supportprofile maar daar stond hij al niet meer (en nu ook niet meer)

en vervolgens

Alle inhoud en instellingen gewist

Maar kreeg zojuist een schrikbarend bericht op mijn ipad, namelijk: Uw telefoonnummer wordt nu gebruikt voor iMessage op een nieuwe iPhone, terwijl ik verder niets toegevoegd heb. Ik heb 1 iphone en 1 ipad beiden op IOS 8.1

Wat is er aan de hand

http://i57.tinypic.com/34dsihl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/34dsihl.jpg

Ik maak me echt zorgen nu, dat die andere persoon mijn (i)messages gaat ontvangen ? Wat kan ik hieraan doen? WIE WEET RAAD?! ;(

[ Voor 9% gewijzigd door babybox op 06-11-2014 22:09 ]

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:03

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

babybox schreef op donderdag 06 november 2014 @ 21:59:
Ik heb mijn iphone met IOS 8.1 ca. 1 week geleden verkocht en heb keurig vóórdat ik deze verkocht eerst
‘Zoek mijn iDevice’ en iCloud uitgezet

Message en FaceTime uitgezet

iCloud-sleutelhanger uit

iDevice willen verwijderen uit supportprofile maar daar stond hij al niet meer (en nu ook niet meer)

en vervolgens

Alle inhoud en instellingen gewist

Maar kreeg zojuist een schrikbarend bericht op mijn ipad, namelijk: Uw telefoonnummer wordt nu gebruikt voor iMessage op een nieuwe iPhone, terwijl ik verder niets toegevoegd heb. Ik heb 1 iphone en 1 ipad beiden op IOS 8.1

Wat is er aan de hand

[[url="[img=280,202]http://i57.tinypic.com/34dsihl.jpg[/IMG]"]afbeelding[/url]]

Ik maak me echt zorgen nu, dat die andere persoon mijn (i)messages gaat ontvangen ? Wat kan ik hieraan doen? WIE WEET RAAD?! ;(
Het wachtwoord van je account wijzigen? Lijkt me niet zo heel moeilijk te bedenken.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreuzel78
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Kijk hier even. Denk dat je contact op moet nemen met Apple.

http://support.apple.com/nl-nl/TS5185

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
kuusj98 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 22:03:
[...]

Het wachtwoord van je account wijzigen? Lijkt me niet zo heel moeilijk te bedenken.
Daar gaat het niet om, die andere persoon kent mijn wachtwoord niet heb ook twee-staps verificatie. En met jouw advies is het imessage-probleem dat hij mijn (imessages) kan ontvangen niet opgelost

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:03

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

babybox schreef op donderdag 06 november 2014 @ 22:05:
[...]
Daar gaat het niet om, die andere persoon kent mijn wachtwoord niet heb ook twee-staps verificatie. En met jouw advies is het imessage-probleem dat hij mijn (imessages) kan ontvangen niet opgelost
Ik weet niet geheel goed hoe Apple's werken, maar het leek mij iig logisch dat als men het wachtwoord wijzigt dit ook ervoor zorgt dat je weer overal waar je met die gegevens bent ingelogd weer opnieuw moet inloggen. Maar blijkbaar is dit dus niet logisch...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:54
Wat een paniekerig bericht, zeg! Dus voor alle duidelijkheid, de iPhone is als nieuw ingesteld en verkocht?

Volgens mij is er niks aan de hand. Zo'n bericht krijg ik ook af en toe. Heb je zelf een nieuwe iPhone? Heb je een tijd terug hierop iMessage ingesteld? Welke iPhone heet 'iPhone'? Daarnaast, hoe kan jouw nummer op een andere iPhone worden gebruikt? De sim-kaart heb jij nog steeds, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
Paniekerig vrij zeker

Ik heb een nieuwe iPhone 6 maar al meer dan een dikke maand en deze dus 1 week geleden verkocht. Ik heb niet recent imessages ingesteld, bij sturen/ontvangen staat alleen mijn 06-nummer verder niks. Dus dit moet wel die andere telefoon zijn.

Als bij apple de boel in de soep loopt krijg ik zo'n waarschuwings bericht, maar i-message is niet perse simgekoppeld toch? gewone SMS wel.

Als er geen probleem zou zijn, waarom ontvang ik dan zo'n bericht

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Het telefoonnummer wat aan de oude (verkochte) iPhone hing, is deze verhuist naar je huidige (nieuwe?) iphone?
kuusj98 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 22:10:
[...]

Maar blijkbaar is dit dus niet logisch...
Je hebt wel een punt hoor. Zo zou het namelijk wel moeten werken.

[ Voor 52% gewijzigd door ChojinZ op 06-11-2014 22:49 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
Ja deze zit gewoon in mijn huidige telefoon (iphone6)

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Dan is de melding toch heel logisch? Hij geeft namelijk aan dat je oude nummer aan een nieuw toestel gekoppeld is. Dat is toch ook het geval?

Of zie ik nu wat over het hoofd? O-)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
Precies, ChojinZ.

Maar hoe heet jouw iPhone 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
ChojinZ schreef op donderdag 06 november 2014 @ 22:50:
Dan is de melding toch heel logisch? Hij geeft namelijk aan dat je oude nummer aan een nieuw toestel gekoppeld is. Dat is toch ook het geval?

Of zie ik nu wat over het hoofd? O-)
mijn huidige iphone heet iPhone (nu om verwarring te voorkomen deze veranderd naar naar iphone_mijn naam)
iPhone als iPhone naam is nou niet bepaald uniek

Nee, vanwaar de delay en ontvang ik nu pas deze reactie

Ik heb mijn iphone 6 nu imiddels 4 weken geleden gekocht en 1 week erna in gebruik genomen; bij de oude iphone alle stappen die je moet nemen vóór verkoop om dit soort ellende te voorkomen genomen en vanavond krijg ik een bericht hierover. Daarbij mijn iphone 5 heb ik 1 week geleden verkocht. Ik heb ondertussen niets gewijzigd aan imessage. Zeker vanavond niet, terwijl er in het ontvangen bericht van Apple gesproken wordt over ONLANGS

dus ik snap het niet meer, vanwaar deze reactie vandaag pas dus out-of-the-blue vandaag?

[ Voor 28% gewijzigd door babybox op 06-11-2014 22:57 ]

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Waarom de vertraging? Heb ik helaas geen antwoord op. Maar heb je het bericht eerder ontvangen?
Uiteindelijk moet je wel dat bericht krijgen. Of eigenlijk had je het bericht dus al veel eerder moeten krijgen.

Nu ben ik geen expert maar volgens mij kan je een telefoonnummer maar op 1 simkaart tegelijk actief hebben. Aangezien je telefoonnummer sim gebonden is kan het telefoonnummer dus nooit 2 keer voorkomen op 2 verschillende iPhones.
babybox schreef op donderdag 06 november 2014 @ 22:05:
[...]
En met jouw advies is het imessage-probleem dat hij mijn (imessages) kan ontvangen niet opgelost
Is iMessage niet beveiligd met een userid/ wachtwoord? Zoniet, hoe weet het programma dan met welke gebruiker hij te maken heeft?

[ Voor 28% gewijzigd door ChojinZ op 06-11-2014 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En dat zal 3 jaar later niet intussen veranderd zijn? Ik ben zelf geen Apple kenner, maar ik mag toch wel hopen dat Apple dit inmiddels op een andere manier doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
Je refereert naar een bericht van 3 jaar terug. De melding is heel duidelijk: jouw nummer js toegevoegd aan een nieuwe iPhone genaamd 'iPhone', oftewel op jouw iPhone 6. Waarom de melding laat binnenkomt en hoe de melding is getriggerd is mijn niet duidelijk. Heb je in de tussentijd wel gebruik gemaakt van de iPad? Er kunnen veel redenen zijn, maar jouw berichten komen niet meer binnen op de verkochten iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Heb je toevallig iMessage een keer uit- en aangezet op je iPhone6? Dan krijg je namelijk ook opnieuw deze melding.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 09:14
Je kan ook onder berichten kijken daar heb je een tab SMS doorsturen en kan je zien hoeveel iPhone's/iPad's de iMessages krijgen, in mijn geval 1 apparaat (iPad) en die je kun je zelf uit en aanzetten.

wel iOS 8 benodigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Dit heb ik eerder meegemaakt, Apple bellen en vragen of wat jij denkt dat er aan de hand is, ook echt aan de hand is.

Mocht het zijn dat het zo is dan moet de medewerker het certificaat intrekken en een nieuwe uitgeven voor jou toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
LightStar schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:09:
Je kan ook onder berichten kijken daar heb je een tab SMS doorsturen en kan je zien hoeveel iPhone's/iPad's de iMessages krijgen, in mijn geval 1 apparaat (iPad) en die je kun je zelf uit en aanzetten.

wel iOS 8 benodigt.
Waar moet je dan kijken? onder berichten-app of via Instellingen->Berichten, daaar zie ik niet de optie of tab SMS doorsturen

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 09:14
babybox schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:53:
[...]

Waar moet je dan kijken? onder berichten-app of via Instellingen->Berichten, daaar zie ik niet de optie of tab SMS doorsturen
Yup onder berichten:

Edit: plaatjes weggehaald.

[ Voor 29% gewijzigd door LightStar op 07-11-2014 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-09 14:15
Heb je je iPhone 6 niet geupdate van 8.0 naar 8.1? Toen ik dat deed kreeg ik ook weer het iMessage bericht.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
Wat vreemd maar ik zie die optie niet van SMS DOORSTUREN

IOS 8.1

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/hwbcer.png

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/1621spk.png

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
Op welke versie draait je iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
ipad 2 draait op IOS 8.1.

iphone 6 op IOS 8.1.

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:38
Ik heb net ook mijn iPhone verkocht aan familie, iCloud eraf, find my iphone uit, toen gereset, en toen kreeg ik ook weer alle meldingen.. iMessage nu op iPad, Macbook, en net weer op iPhone. Volgens mij is dat gewoon een kleine glitch ofzo, want mijn familie krijgt echt niet mijn berichten binnen.

Ik zou me geen zorgen maken, maar jij misschien wel, dus je zou nog contact op kunnen nemen met de koper ?

[ Voor 5% gewijzigd door BastiaanCM op 07-11-2014 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 18:18

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

'Sms doorsturen' is een aparte optie om smsjes te ontvangen op pc. Heeft niks te maken met hoeveel apparaten gekoppeld zijn aan iMessage. In jouw geval dus ook niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-09 18:32
Voor de zekerheid Deregister iMessage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
..om vervolgens weer zo'n melding te ontvangen omdat hij of zij iMessage weer aanzet op zijn of haar iPhone 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:26

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Lees het eerst zelf maar eens, want dat artikel heeft niks met iMessage te maken.

Het juist antwoord is al gegeven door nanoChip: https://selfsolve.apple.com/deregister-imessage

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:03
Herko_ter_Horst schreef op maandag 10 november 2014 @ 17:50:
[...]

Lees het eerst zelf maar eens, want dat artikel heeft niks met iMessage te maken.

Het juist antwoord is al gegeven door nanoChip: https://selfsolve.apple.com/deregister-imessage
Chill...

Als hij zich afmeld op de pagina die nanoChip heeft gelinkt dan krijgt hij op zijn iPad weer een bericht dat er een nieuwe iPhone is gekoppeld voor iMessage wat dus weer leidt tot verwarring bij de TS.

Indien een ander device dan zijn huidige iPhone 6 gekoppeld is met zijn Apple ID en dus ook iMessage berichten ontvangt (je moet inloggen met je Apple ID om iMessage te activeren) dan is dat zeker te zien via iTunes (zie mijn link).

Het dient alleen ter geruststelling voor de TS dat er geen andere devices zijn die zijn berichten ontvangen...

Edit: Er zijn meerdere manieren om het bericht dat de TS heeft gekregen te triggeren:
1. Daadwerkelijk een nieuw device koppelen aan je Apple ID.
2. iOS device updates.
3. email/nummer toevoegen waarop je iMessages ontvangt.
4. Uitloggen/Inloggen met je account bij instellingen op je Apple device.

[ Voor 14% gewijzigd door cyntax op 10-11-2014 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydgy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 17:48
Als je een nieuwe iphone in gebruik hebt zoals ik begrijp uit je verhaal, dan krijg je standaard dit bericht als je jou iphone koppelt aan je iMessage en andere apple gebeuren.

Helemaal niks aan de hand.

Je kan het opnieuw proberen, door je iphone helemaal te wissen en alles ff opnieuw te doen. Dan zal je opnieuw zo's melding in je scherm krijgen.

Niemand anders kan jou berichten ontvangen of lezen of zien. Jou iphone geeft gewoon een melding dat je op je nieuwe iphone je berichten nu ontvangt. Je nieuwe iphone is gewoon jou iphone die je nu in gebruik hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydgy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 17:48
ohja je iMessage is gekoppeld aan je telefoonnummer of e-mail, dus als die andere jou wachtwoorden niet heeft hoef je jou niet druk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim.k
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Om iMessage te activeren op een iPhone wordt er door Apple automatisch een SMS'je naar de UK gestuurd die vervolgens verifieert of het nummer overeenkomt. Bovendien moet de iPhone ook nog eens zijn ingelogd met jouw iCloud account.

Die eerste zou dus al nooit kunnen tenzij de iPhone voor verkoop is ingesteld voor de koper terwijl jij jouw SIM er nog in had zitten.

Waarom je dit bericht krijgt lijkt mij omdat je op de oude iPhone alle instellingen verwijderen hebt geklikt (deze optie gaat over iCloud, niet de iPhone zelf). Waarschijnlijk heeft je iPhone 6 niet doorgehad dat hij niet langer geauthenticeerd was tot je dat berichtje ontving.

[ Voor 27% gewijzigd door Tim.k op 10-11-2014 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:43
Er was toch laatst een website waarbij je dit los kon koppelen? nieuws: Apple zet dienst online om iMessage te ontkoppelen

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
Je bent nu de derde die die link plaatst.

Er is niks aan de hand. Gisteravond deed iMessage bij mij raar (waarschijnlijk offline o.i.d.) en kort daarna kreeg ik op mijn Mac en iPad bericht dat mijn nummer is toegevoegd aan een nieuwe iPhone:mijn iPhone. De tweede zin in de melding was: heeft u onlangs zelf dit apparaat toegevoegd dan kunt u dit bericht negeren. Heb ik het apparaat onlangs toegevoegd? Nee. Raakte ik in paniek? Nee. iMessage kan raar doen.
Pagina: 1