Hallo Tweakers,
Ik ga binnenkort mijn eerste gaming pc kopen, maar heb er niet bijzonder veel verstand van, dus vroeg ik mij af of jullie nog advies voor mij hebben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, en voor de rest eigenlijk het standaard rijtje: films kijken, internet, YouTube, documenten maken en muziek luisteren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1000 voor de kast inclusief Windows (€1050 als er echt iets is waarvan jullie zeggen dat ik het gewoon moét hebben). Monitor en m&k komen daar nog bovenop, daar was ik van plan in totaal zo'n €200 aan uit te geven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat er normaal gesproken in een PC gaat, plus een netwerkkaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik kies zelf graag voor een Intel CPU en Nvidia GPU, maar als iemand goede redenen heeft om juist voor AMD te kiezen, sta ik daar zeker voor open. De rest maakt mij eigenlijk niet zoveel uit, als het maar betrouwbaar is. Oh, en een Windows OS natuurlijk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een beetje een stille pc, maar kwaliteit gaat voor, dus zolang het maar niet ten koste gaat van de kwaliteit.
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan.
Hier is het lijstje van waar ik aan zat te denken:
Verder vroeg ik me het volgende af:
Wat het verschil is tussen een Crucial M500 en een MX100 SSD (en moet ik juist de andere nemen?).
Is het over een jaar of 4 verstandiger om er nog een 970 bij te kopen voor SLI, of om een hele nieuwe GPU te kopen en m'n oude weg te doen?
Hebben jullie misschien advies voor een goede monitor, muis en toetsenbord? Ik dacht daar in totaal zo'n 200 euro aan uit te geven (bovenop de PC), maar heb er eigenlijk totaal geen verstand van (zolang de monitor maar 1080p en 60 hz is (meer kan natuurlijk ook), en de m&k een beetje goedkoop).
En natuurlijk: Zijn er onderdelen die jullie mij aanraden om te veranderen?
Alvast bedankt voor het advies!
-Robin
Ik ga binnenkort mijn eerste gaming pc kopen, maar heb er niet bijzonder veel verstand van, dus vroeg ik mij af of jullie nog advies voor mij hebben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, en voor de rest eigenlijk het standaard rijtje: films kijken, internet, YouTube, documenten maken en muziek luisteren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1000 voor de kast inclusief Windows (€1050 als er echt iets is waarvan jullie zeggen dat ik het gewoon moét hebben). Monitor en m&k komen daar nog bovenop, daar was ik van plan in totaal zo'n €200 aan uit te geven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat er normaal gesproken in een PC gaat, plus een netwerkkaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik kies zelf graag voor een Intel CPU en Nvidia GPU, maar als iemand goede redenen heeft om juist voor AMD te kiezen, sta ik daar zeker voor open. De rest maakt mij eigenlijk niet zoveel uit, als het maar betrouwbaar is. Oh, en een Windows OS natuurlijk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een beetje een stille pc, maar kwaliteit gaat voor, dus zolang het maar niet ten koste gaat van de kwaliteit.
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan.
Hier is het lijstje van waar ik aan zat te denken:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 162,95 | € 162,95 |
| 1 | MSI B85-G43 Gaming | € 85,74 | € 85,74 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 339,90 | € 339,90 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 47,99 | € 47,99 |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | TP-Link TL-WDN4800 | € 30,04 | € 30,04 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | € 72,83 | € 72,83 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 15,46 | € 15,46 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 59,75 | € 59,75 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 120GB | € 53,97 | € 53,97 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.002,53 | |
Verder vroeg ik me het volgende af:
Wat het verschil is tussen een Crucial M500 en een MX100 SSD (en moet ik juist de andere nemen?).
Is het over een jaar of 4 verstandiger om er nog een 970 bij te kopen voor SLI, of om een hele nieuwe GPU te kopen en m'n oude weg te doen?
Hebben jullie misschien advies voor een goede monitor, muis en toetsenbord? Ik dacht daar in totaal zo'n 200 euro aan uit te geven (bovenop de PC), maar heb er eigenlijk totaal geen verstand van (zolang de monitor maar 1080p en 60 hz is (meer kan natuurlijk ook), en de m&k een beetje goedkoop).
En natuurlijk: Zijn er onderdelen die jullie mij aanraden om te veranderen?
Alvast bedankt voor het advies!
-Robin