Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade of nieuwe laptop?

Pagina: 1
Acties:

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik ben inmiddels een 5de jaars student Werktuigbouwkunde met een TUD laptop uit 2010 (HP Elitebook 8540w, i7-720QM Processor, NVIDIA Quadro FX 880M). Deze begint wat traag te worden als er bijv. veel tabs open staan (YouTube, gmail, tweakers) en iTunes draait, maar doet het verder nog goed.

Daarom ben ik aan het twijfelen tussen een upgrade of een nieuwe laptop.

Bij een upgrade zou het gaan om het bijprikken van extra RAM (momenteel zit er 2x2GB in, er zijn nog 2 slots over) en het vervangen van de dvd-drive door een SSD (en daarop Windows + veelgebruikte programma's zetten).

Ik ben t/m januari in de VS en denk daarom ongeveer 150 euro uit te geven voor de upgrade, o.a. door Black Friday mee te pakken (gaat om 2x2GB en 128GB SSD).

De hamvraag is dus: heeft de upgrade zin of is de laptop (bijna) afgeschreven?

In dat laatste geval, zou een MacBook Air voldoen? Let op, ik heb dan de optie die in de VS of NL te kopen.

In het verleden heb ik SolidWorks gebruikt, maar de laatste 2 jaar eigenlijk niet meer. Ik gebruik nu voornamelijk MATLAB, maar ook niet meer dan dat. Ik zou wel graag de optie om CAD software fatsoenlijk te kunnen draaien behouden.

Andere nadelen van mijn huidige laptop zijn dat hij zwaar is (en ik daarom vaak zonder batterij reis) en de "muisklik"-knoppen (zijn van een soort rubber) half los zijn gelaten en dus soms blijven hangen (niet heel storend overigens, maar kan erger worden).

Alvast bedankt.

• jerry-c
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:38
Ik zou zelf 2gb extra ram plaatsen en een 250gb ssd. Ssd kan je namelijk altijd weer meenemen naar een nieuwe laptop over 1 of 2 jaar. 128gb gaat snel te weinig zijn ben ik bang.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:16
heeft altijd zin een ssd en meer geheugen en vooral die laatste zal de nodige verbetering geven:)