Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinncy
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-07 16:38
Beste mede-tweakers,

Ik ben recentelijke begonnen om eens wat creatiefs te doen met wat filmpjes, met behulp van after effects.
Nu loop ik alleen tegen een probleem aan. In een scene, wat een rustige shot door een grote ruimte is (camera positie blijft hetzelfde, alleen wordt langzaam de ruimte gefilmd) wil ik tekst toevoegen, 3D, zodat het dus net lijkt of het ergens in de ruimte hangt. Dus, met behulp van de 3D camera tracking effect, is het beeld geanalyseerd, en is er een camera solve gemaakt (. Op de gewenste plek is de 3D text layer aangebracht (zowel via "add new layer" als via de tracking points), maar nu wiebelt/verschuift/verpringt deze een beetje gedurende het fragment (Het is niet héél veel, maar toch duidelijk zichtbaar). Eerst dacht ik, dan zal de positie niet helemaal juist zijn, dus na wat schuiven en draaien, lukt het nog steeds niet om de de tekst vast en stil op zijn positie te laten staan! Ook heb ik met behulp van andere programma's (Boujou en Blender) de camera-solve uitgevoerd en geïmporteerd in AE. Echter treedt hetzelfde probleem gewoon weer op. De points lijken wel gewoon de beelden perfect te volgen, dus daar lijkt me het probleem niet echt in te zitten. Wat is er dan aan de hand? Als je meer wilt weten, laat me het maar horen :)