[Windows 8] Welke browser chrome of firefox?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superuser19
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-10-2017
Welke webbrowser is beter google chrome of firefox?
Want ik gebruikte firefox op mn win xp pc met ongeveer 500 mb ram en processor intel pentium 4 en daarna chrome op die pc want door firefox werd de pc langzaam. Met chrome niet echt en IE soms.
De pc van mn neefje werd ook langzaam met firefox had hij gezegt met chrome niet zo. hij heeft of had toen een packard bell pc met windows vista erop. ram en processor weet ik niet. Hij zei wel dat hij veel geheugen erop had.
Dus mijn vraag is welke is beter?
Ik gebruik nu chrome en soms IE op mijn acer aspire laptop met win 8.1 64-bit en 4GB ram met processor intel core i5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superuser19
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-10-2017
Ramon schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:54:
[...]

Wat heeft dat met Windows 10 te maken? Maak maar een nieuw topic.
Hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:05

TheVMaster

Moderator WOS

Ik heb je reacties even afgesplitst van het Windows 10 topic, aangezien het er niets mee te maken heeft.

Het gebruik van een browser is redelijk persoonlijk, zo heb ik een grote voorkeur voor IE11, maar ik ken genoeg mensen die liever Firefox gebruiken. Anderen hebben weer een voorkeur voor Chrome....

Wat heb je hier trouwens al over kunnen vinden op Google, want ik kan me niet voorstellen dat deze vraag niet eerder is gesteld. Nu moet ik zeggen dat er waarschijnlijk geen eenduidig antwoord uit gaat komen, aangezien niet iedereen dezelfde aspecten belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik werk op een redelijk moderne PC, met 16 GB aan geheugen, met een bedraadde verbinding naar Ziggo.
Mijn browser is Firefox (nightly), voornamelijk omdat ik Firefox al gebruik sinds dag 1, en omdat ik vindt dat er meer en prettiger plugins voor te vinden zijn.

Plugins maken dat Firefox zwaarder belast wordt, zeker omdat ik in Chrome (dat ik ook heb staan) nauwelijks plugins heb staan. Aan de andere kant... mijn hardware maakt dat ik daar (veel) minder problemen mee heb.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:59
Jester-NL schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:05:
Plugins maken dat Firefox een browser zwaarder belast wordt
Punt.

[ Voor 31% gewijzigd door Ramon op 07-11-2014 10:32 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Browsers zijn heel persoonlijk. Sommige mensen zweren bij IE, anderen zijn niet weg te slaan bij Chrome/Safari of Firefox en dan zijn er nog een handjevol mensen die werken met de wat kleinere onbekendere browsers (Opera, Maxthon, Avantbrowser en nog wel een bult van die dingen).

De vraag is dus wat JIJ belangrijk vindt in een browser. Pas als je dat weet, kun je kijken welke browser beter is. Als het puur gaat om browsen en je doet verder niets speciaals, dan boeit het waarschijnlijk niet eens welke je gebruikt.
Pagina: 1