WCD/ISRA correct en volledig aansluiten ivm internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-10 14:10

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Topicstarter
Op dit moment zit ik in een drukke verhuizing. Veel werk, maar het einde komt al in zicht! :)

Nu had ik onlansg internet aangevraagd via DSL, maar deze werd vandaag per mail geweigerd ivm een niet aanwezige ISRA. Nu ben ik tijdens het klussen wel een wandcontactdoos tegengekomen, dus deze ben ik wat beter gaan bekijken:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2djrkgj.jpg

:X :/ :| - Is dan je eerste reactie..
De vorige bewoner is erg creatief geweest, want in hetzelfde vakje zat ook nog wat coax naar boven verborgen en verschillende losse/verlengde stukjes kabel..

Nu wil ik het geheel eigenlijk opnieuw aansluiten en dan ook graag volledig (wit/oranje/aarde), zodat er zeker weten een correct signaal (sommige providers schijnen op wit/oranje te leveren) op komt. Op internet zie ik meerdere kleurencombinaties langskomen / "probeer maar verschillende combi`s tot je signaal hebt" / en nog meer adviezen, maar aangezien ik nog geen abonnement heb, kan ik het niet op die wijze testen.

Wie kan mij vertellen hoe ik de kleuren correct aansluit?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-10 08:24
Je hebt 2 aderparen namelijk:
- rood & blauw (1e aderpaar)
- oranje & wit (2e aderpaar)

Normaal gesproken wordt je xDSL verbinding over het 1e aderpaar geleverd, en in sommige gevallen over het 2e. Ik zou dus in eerste instantie de rode & blauwe draad aansluiten op de a & b punten van de wandcontactdoos. Zorg er wel voor dat je de overige (interne) telefoondraden verwijderd van het aansluitpunt, dit kan zorgen voor verstoringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-10 13:58

WeirdEye

Eindbaas

Michael Knight schreef op donderdag 06 november 2014 @ 17:52:
Op dit moment zit ik in een drukke verhuizing. Veel werk, maar het einde komt al in zicht! :)

Nu had ik onlansg internet aangevraagd via DSL, maar deze werd vandaag per mail geweigerd ivm een niet aanwezige ISRA. Nu ben ik tijdens het klussen wel een wandcontactdoos tegengekomen, dus deze ben ik wat beter gaan bekijken:

...
Als je aanvraag is geweigerd is dat eigenlijk het grote probleem al. Woon je op een adres met een toevoeging (A, 1 of huis) Vermoedelijk kent de provider je adres niet of is je ISRA niet bekend bij KPN.

Dan kan het nog wel eens lastig worden om een DSL lijn te krijgen.

Standaard is het eerste aderpaar altijd rood/blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Topicstarter
Prolution schreef op donderdag 06 november 2014 @ 20:04:
Je hebt 2 aderparen namelijk:
- rood & blauw (1e aderpaar)
- oranje & wit (2e aderpaar)

Normaal gesproken wordt je xDSL verbinding over het 1e aderpaar geleverd, en in sommige gevallen over het 2e. Ik zou dus in eerste instantie de rode & blauwe draad aansluiten op de a & b punten van de wandcontactdoos. Zorg er wel voor dat je de overige (interne) telefoondraden verwijderd van het aansluitpunt, dit kan zorgen voor verstoringen.
Maar wit-oranje wordt dus niet tegelijkertijd op 2 andere punten aangesloten (onderste punten bijvoorbeeld)?
WeirdEye schreef op donderdag 06 november 2014 @ 20:15:
[...]

Als je aanvraag is geweigerd is dat eigenlijk het grote probleem al. Woon je op een adres met een toevoeging (A, 1 of huis) Vermoedelijk kent de provider je adres niet of is je ISRA niet bekend bij KPN.

Dan kan het nog wel eens lastig worden om een DSL lijn te krijgen.

Standaard is het eerste aderpaar altijd rood/blauw.
Het is een gewoon huis met regulier huisnummer. Andere mensen in de buurt hebben wel internet via verschillende DSL-providers.. Aangezien een en ander een rommeltje is aan bekabeling in het huis, vermoedde ik een verkeerd aangesloten contactdoos. Alles lag er ook een beetje los in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-10 15:23
Het is niet zo dat ze bij de aanvraag van een DSL lijn een technische check doen of de aansluiting in de woning wel goed zit. Dus al fix je dit of knip je hem eraf, dat zal geen verschil in je aanvraag maken.

Wat kan helpen is een analoge telefoonlijn aanvragen want dan komen ze sowieso langs om een ISRA in orde te maken. Enige nadeel dat je dan voor minimaal een jaar vastzit aan een extra X bedrag per maand.

Maar ik zou sowieso nog eens bij de ISP informeren als het gewoon een regulier huis is waarbij alle buren ook DSL verbindingen hebben. Aan deze aansluiting te zien is het geen nieuwbouwwoning dus volgens mij moet jouw woning ook gewoon een ISRA hebben in de database :)

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Topicstarter
De aanvraag ging ook gewoon goed met postcodecheco en al.. Echter kreeg ik gisteren een mail waarin stond dat er niet geleverd kon worden ivm ontbreken van isra-punt.

Aangezien ik de contactdoos wel heb, heb ik even gebeld me de klantenservice en die geeft aan dat ze in het systeem geen 'signaal' krijgen op mijn adres.. Vind het een apart verhaal. Na wat doorvragen (ik werd doorverbonden met een andere afdeling), bleek ook dat er bij deze provder vaak op wit/oranje signaal geleverd werd.

Vandaar mijn vraag hoe aan te sluiten. Met kpn wil ik verder niets van doen hebben, aangezien dat alleen maar overbodig duur maakt. Mocht er een kapotte kabel zijn, ja, dan is kpn nodig, maar nu wil ik dat eerst uit kunnen sluiten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-10 13:58

WeirdEye

Eindbaas

Die postcodechecks werken vanuit een database van KPN. Hierin staat de adressen met de aansluitingen.

Als je aansluiting daarin niet voorkomt gaat je aanvraag al niet lukken.
Ongeacht of je ISRA aangesloten is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Topicstarter
Inmiddels al enkele providers gesproken, maar verschillende geven ook gelijk al aan dat het nog heel lang duurt voor de ISRA in hun bestand komt (na evt. opnieuw aansluiten door kpn).

Aangezien ik op korte termijn internet nodig heb, ga ik dan maar voor kabelinternet. Zien we over een jaartje wel weer.. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-10 14:29
Ik kan eventueel aan de hand van je postcode en huisnummer wel via een tooltje kijken of er een ISRA aanwezig is, of er bijvoorbeeld een toevoeging op zit, of dat het aansluitadres meerdere invoerpunten heeft. Door op die manier DSL te bestellen zou het goed moeten komen.

Heb ik bij mezelf ook nodig gehad. Alle huisnummers zijn hier omgenummerd met toevoegingen erbij, terwijl het ISRA punt nog gewoon een huisnummer is zonder toevoeging (blijkbaar). Een huisnummer zonder toevoeging heeft geen bijbehorende voordeur meer hier, dus dat matcht niet met elkaar. Als ik bestelde op mijn eigen huisnummer met de juiste toevoeging ging het dus mis. Nu heb ik besteld op het niet meer fysiek bestaande huisnummer, maar wel het huisnummer wat KPN kent en het lijkt (even afkloppen) nu wel goed te komen.

Laat maar even weten mocht je daar nog belang bij hebben.
Pagina: 1