Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerk door meerdere WiFi zenders

Pagina: 1
Acties:

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-11 23:01
Goedenavond allen,

Na verhuizing naar een groot nieuw appartement is het weer eens drama qua Wi-Fi. De initiële opstelling ging uit van een enkele WNDR 3700. Echter is dat bij dikke betonnen muren niet meer voldoende. Nu heb ik een WNDR4700 erbij aangeschaft als hoofd Wi-Fi zender. Daar zou ik graag de WNDR3700 als steunzender bij inzetten. Het idee is een appartement-overspannend Wi-Fi netwerk. Zonder rare extra namen, gewoon 1 netwerk wat alle apparaten op kunnen pikken en overal in huis tot in de badkamer werkt.
Mijn netwerkje ziet er als volgt uit.

De twee Netgear draadloze routers fungeren alleen als switch en draadloos acces-point. De WNDR3700 is momenteel niet actief, naar gelang dit topic mij antwoorden geeft.

Hoe krijg ik een dekkend Wi-Fi netwerk met één en dezelfde SSID zodat apparatuur naadloos overschakeld?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XkG3ceu.jpg

In AvE we trust

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11 23:39
fheerens schreef op donderdag 06 november 2014 @ 17:46:
Hoe krijg ik een dekkend Wi-Fi netwerk met één en dezelfde SSID zodat apparatuur naadloos overschakeld?
Door ze te configureren zoals je zelf voorstelt (zelfde SSID, key en als access point).

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Naadloos overschakelen valt mogelijk tegen, je kunt kijken of je een RSSI threshold kunt instellen, zodat devices met een slecht signaal worden gekicked en met het andere accesspoint connecten.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:12
Wat is je vraag eigenlijk? Je eigen oplossing lijkt me prima. Op elk AP hetzelfde SSID en wachtwoord instellen en klaar ben je. Kijk alleen wel of je het zendvermogen van je AP's omlaag kunt zetten. Je hoeft niet door muren heen, dus je hebt meer baat bij een lager zendvermogen. Dat voorkomt dat het signaal van AP1 het signaal van AP2 in de andere kamer verstoort :P . Hoe je het zendvermogen precies moet instellen kan je het beste bepalen door middel van trial-and-error in combinatie met inSSIDer.

Ook zou ik je adviseren primair gebruik te maken van de 5GHz-band (en wellicht kan je bijv. de draadloze adapter van je laptop upgraden naar een 5GHz-adapter, kost vaak bijna niks en kan meestal simpel). Minder druk bevolkt en veel sneller. Het enige nadeel van 5GHz is dat het bereik wel een stuk minder is (en dan met name het doordringend vermogen door muren heen), maar als je toch al met meerdere AP's aan de slag gaat is dat totaal geen issue.

Offtopic: ik heb overigens ook een appartement met muren van bijna een halve meter dik (nieuwbouw gek genoeg 8)7 ) en dat is echt dodelijk voor je draadloze signaal ;( . Het is slechts 40m², maar met 1 AP red ik het eigenlijk net niet. Gelukkig heb ik nooit wifi nodig in de badkamer.

[ Voor 19% gewijzigd door MarcoC op 07-11-2014 10:55 ]