Externe schijf aan meerdere computers

Pagina: 1
Acties:

• LeastTechnician
  • Registratie: September 2013
  • Niet online
Allen die dit lezen,

ik heb op dit moment 2 computers (desktop en laptop) en op mijn bureau staan, met een externe harde schijf.
Vaak wissel ik van pc waarop ik werk, dus ik moet elke keer de externe harde schijf uitwerpen en in de andere computer inpluggen.
Aangezien de externe harde schijf usb-powered is (want 2.5 inch) valt de schijf elke keer uit als ik hem loskoppel en dat lijkt mij niet goed om het elke keer te doen.

Opties die ik al geprobeerd heb: de externe harde schijf opnemen in het netwerk, maar dan moet de pc waarop de schijf is aangesloten elke keer aan blijven staan.

De tweede optie, aansluiten op de Linksys e4200 die ook op het bureau staat, maar die biedt slechts usb 2.0 en dito snelheden.

Wat ik dus daarna zocht is een usb 3.0 naar ethernet, maar het enige wat ik vond is een usb 2.0 omzetter van 55 euro.

Mijn vraag is dus, is dit op een makkelijker manier te doen? Of zijn bovengenoemde opties uit te breiden / goedkoper te doen?

Het beste zou natuurlijk een simpel kabeltje zijn die je op beide pc's in een keer kan aansluiten.

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:23

weebl

YARR!

Wat jij zoekt is een NAS. Is een eenmalige investering waar je geen spijt van zal krijgen :)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je zoekt een nas of bijv de WD mycloud.

Of je blijft verwisselen. Op zich niet echt schadelijk voor de schijf maar wel erg onhandig.

• ykp
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2024

ykp

Misschien is een USB-switch een oplossing?

Bijvoorbeeld deze

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:36
Een NAS moet je hebben, een schijf die in het netwerk staat.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• LeastTechnician
  • Registratie: September 2013
  • Niet online
@ypk zo'n switch is inderdaad het handigst, alleen helaas wel prijzig

Anderen, een nas is handig, maar voor mijn gevoel wat overbodig omdat de afstand tussen de pc's minder dan een meter is.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ja, en wat wil je dan? Het is of usb-switch of een nas...

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Inderdaad het één of het ander. Een NAS is een flink stuk toekomstbestendiger maar goed daar is de prijs dan ook naar. Je kunt er echter wel veel meer mee dan met een usb-switch.

Uiteindelijk afweging zul je zelf moeten doen :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Pagina: 1