Glasvezel met eigen router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackshadev
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-06-2022
Hallo,

Ik heb een hele simpele vraag, maar vooralsnog heb ik bij geen enkele internet provider een goed antworod gehoord.

Wat ik zoek is namelijk een provider die glasvezel internet aanbied waarbij ik zelf mag bepalen welke router ik erachter zet, dus een provider die enkel een modem afstuurd of er geen moeite mee heeft dat ik met mijn eigen router op hun PPPOE netwerk inlog.
Uiteraard kan ik mijn eigen router achter de gekregen router zetten, maar zonder extra instellingen leid dit tot een NAT achter een NAT en dit is niet gewenst.
Momenteel heb ik KPN waarbij de mee geleverde router op PPPOE passthrough staat, echter wordt dit niet gewaardeerd door KPN (De formele reden is mij nog onduidelijk, maar ik vermoed dat het te maken heeft dat zij graag mijn router willen uit kunnen lezen, met deze instelling is dat niet meer mogelijk).

Zijn er mensen die mij verder kunnen helpen? Ik kan me niet voor stellen dat ik de enige ben die dit a;s probleem ervaard?

met vriendelijke groet,
Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:32

M-ThijZ

Riding on Rails

Tweak Blauw heeft dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:51
Volgens mij iedere glasvezel provider die ook DVB-C aanbiedt (inmiddels zijn dat er niet zo heel veel meer). In ieder geval kun je bij Telfort glas je eigen router gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackshadev
Ik heb al contact opgenomen met Tweak, en de klanten service wist mij te vertellen dat ze maar 1 apparaat bij glasvezel afstuurde, dit was een modem/router waarbij je niet zomaar de router uit kan zetten.

@Polster, dankje, ik zal morgen contact opnemen met Telfort.

Edit:
Ik heb Telfort gesproken, zij leveren inderdaad apart een modem en router, dit is echt ideaal. Echter hebben ze dynamische IP adressen en dat vind ik dan wel wat minder, sinds ik een thuis server heb, de oplossing is dan met noIP te werken, maar toch prefereer ik een static ip.
iniedergeval bedankt M-ThijZ.

Zijn er meer mensen die providers weten waarbij dit mogelijk is?

[ Voor 42% gewijzigd door blackshadev op 06-11-2014 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-10 15:54
Volgens mij is dit bij best een boel providers mogelijk, issue is alleen dat ze het niet ondersteunen. Bij storingen zul je dus altijd hun spullen aan moeten sluiten om te laten zien of het issue bij hun zit of in je eigen apparatuur. Bij Telfort, xs4all en Tweak kan dit. Hou er alleen rekening mee dat de complexiteit ook in die richting oploopt:
Telfort is het makkelijkste, xs4all is al wat moeilijker maar daar gebruikt tv maar 1 vlan en bij Tweak hebben je tv ontvangers zowel met het internet als tv vlan connectie nodig via NAT (wat eigenlijk de meest complexe constructie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:47
Idd wat joop99 zegt.
blackshadev schreef op donderdag 06 november 2014 @ 17:19:
....
Momenteel heb ik KPN waarbij de mee geleverde router op PPPOE passthrough staat, echter wordt dit niet gewaardeerd door KPN (De formele reden is mij nog onduidelijk, maar ik vermoed dat het te maken heeft dat zij graag mijn router willen uit kunnen lezen, met deze instelling is dat niet meer mogelijk).
....
Kan je hier wat meer over vertellen :?

KPN, xs4all, (tweak groen oud) hebben dezelfde (soort) configuratie.
Allemaal via pppoe en over verschillende vlans.

Ik heb jaren gedraaid met tweak groen met m'n eigen router zonder problemen

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 02:03

Firesphere

Yoshis before Hoshis

blackshadev schreef op donderdag 06 november 2014 @ 17:19:
Hallo,

Ik heb een hele simpele vraag, maar vooralsnog heb ik bij geen enkele internet provider een goed antworod gehoord.

Wat ik zoek is namelijk een provider die glasvezel internet aanbied waarbij ik zelf mag bepalen welke router ik erachter zet, dus een provider die enkel een modem afstuurd of er geen moeite mee heeft dat ik met mijn eigen router op hun PPPOE netwerk inlog.
Uiteraard kan ik mijn eigen router achter de gekregen router zetten, maar zonder extra instellingen leid dit tot een NAT achter een NAT en dit is niet gewenst.

Zijn er mensen die mij verder kunnen helpen? Ik kan me niet voor stellen dat ik de enige ben die dit a;s probleem ervaard?

met vriendelijke groet,
Vincent
Tweak vind alles best, ze zullen alleen zeggen dat ze geen ondersteuning kunnen geven op een andere modem/router dan hun eigen geleverde spul.
blackshadev schreef op donderdag 06 november 2014 @ 17:29:
Ik heb al contact opgenomen met Tweak, en de klanten service wist mij te vertellen dat ze maar 1 apparaat bij glasvezel afstuurde, dit was een modem/router waarbij je niet zomaar de router uit kan zetten.

Edit:
Ik heb Telfort gesproken, zij leveren inderdaad apart een modem en router, dit is echt ideaal. Echter hebben ze dynamische IP adressen en dat vind ik dan wel wat minder, sinds ik een thuis server heb, de oplossing is dan met noIP te werken, maar toch prefereer ik een static ip.

De modem waar ze't over hebben is de Genexis, die kun je inderdaad niet vervangen. Wat je er achter gooit om't signaal om te zetten maakt niet uit. Ik denk dat je je vraag verkeerd hebt gesteld.

[ Voor 27% gewijzigd door Firesphere op 06-11-2014 19:48 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wat maakt het nou uit of KPN iets waardeert? Heb je iets stouts gedaan en sluiten ze je af ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackshadev
Nee ik heb niets stouts gedaan, maar ze hebben me vanochtend onder quarantaine gezet voor een nog onbekende reden (ik vermoed het router).

Ik snap dat het bij iedereen 'kan' maar of het gewaardeerd wordt is een 2de (zoals bij KPN). Maar goed om te weten dat het in ieder geval bij andere providers ook kan.

Wat betreft PPPOE passthrough zie: http://www.tvdw.eu/blog/2...v8-and-pppoe-passthrough/
Heel handig, maar blijkbaar wordt het niet gewaardeerd door KPN ondanks dat hun modem in het fysieke netwerk aanwezig blijft.

Maar goed, als meer mensen het doen, dan.. Ja, zal het neem ik aan een foutje aan hun kant zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door blackshadev op 06-11-2014 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou eerst maar eens afwachten wat de reden is van KPN voordat je conclusies trekt en actie gaat ondernemen. Ik zou zelf eerder denken aan betalingsproblemen of spam/malware toestanden. Volgens mij ben je gewoon vrij om je eigen router te gebruiken. En anders ga je naar XS4ALL, die vinden het zeker geen probleem; er staat ook wat advies over op hun site.

[ Voor 6% gewijzigd door Bigs op 06-11-2014 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackshadev
Top bedankt voor jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blackshadev schreef op donderdag 06 november 2014 @ 20:51:
Nee ik heb niets stouts gedaan, maar ze hebben me vanochtend onder quarantaine gezet voor een nog onbekende reden (ik vermoed het router).

Ik snap dat het bij iedereen 'kan' maar of het gewaardeerd wordt is een 2de (zoals bij KPN). Maar goed om te weten dat het in ieder geval bij andere providers ook kan.

Wat betreft PPPOE passthrough zie: http://www.tvdw.eu/blog/2...v8-and-pppoe-passthrough/
Heel handig, maar blijkbaar wordt het niet gewaardeerd door KPN ondanks dat hun modem in het fysieke netwerk aanwezig blijft.

Maar goed, als meer mensen het doen, dan.. Ja, zal het neem ik aan een foutje aan hun kant zijn.
Heb je niet toevalig een poort open staan in de router die voor misbruik gebruikt kan worden?

Ik heb zelf 5 jaar KPN glas gehad en ik ken de mening van KPN 2-3 jaar terug over een eigen router en als KPN nu geen probleem zou vinden dan is dat wel veranderd.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2014 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Heb al tijden Solcon met een eigen router (omdat de oude router problemen gaf) en nooit gezeur. De helpdesk heeft zelfs deels geholpen met het instellen van het SIP gedeelte (server adressen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackshadev
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 22:57:
[...]

Heb je niet toevalig een poort open staan in de router die voor misbruik gebruikt kan worden?

Ik heb zelf 5 jaar KPN glas gehad en ik ken de mening van KPN 2-3 jaar terug over een eigen router en als KPN nu geen probleem zou vinden dan is dat wel veranderd.
Noops geen open poorten, maar te horen uit iedereens verhaal is er gewoon wat anders aan te hand. Wel gek dat de klanten service bij mij A heel verbaast was over dat ik mijn eigen router had en B ze initieel zeiden dat dit niet mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:47
blackshadev schreef op donderdag 06 november 2014 @ 23:05:
[...]

.... Wel gek dat de klanten service bij mij A heel verbaast was over dat ik mijn eigen router had en B ze initieel zeiden dat dit niet mogelijk was.
Dat zijn de beste medewerkers :+

[ Voor 13% gewijzigd door Killerbert op 06-11-2014 23:19 ]

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
blackshadev schreef op donderdag 06 november 2014 @ 23:05:
[...]

Noops geen open poorten, maar te horen uit iedereens verhaal is er gewoon wat anders aan te hand. Wel gek dat de klanten service bij mij A heel verbaast was over dat ik mijn eigen router had en B ze initieel zeiden dat dit niet mogelijk was.
Van de helpdesk zelf hoef je weinig te verwachten kwa kennis helaas (overige providers niks beters hoor).
Heb zelf bij KPN glasvezel al jaren (4/5) jaar een eigen router er achter zitten nooit geen enkel probleem. KPN gooit je daarbij niet zomaar in quarantine kijk even naar het email adres wat bij KPN geregistreerd is daar staat dan ook het probleem waarom ze je geblokkeerd zouden hebben.

Betreft dynamische IP's daar zou ik mij helemaal niet druk om maken tegenwoordig krijg je haast geen ander IP meer ik heb ook al jaren hetzelfde IP dat ik zelfs beter weet dan mijn eigen telefoonnummer :+

[ Voor 11% gewijzigd door bobsquad op 06-11-2014 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 15:21
Tweak Blauw bestaat al sinds juli niet meer.

Tip: Helden van Nu. Inclusief vast IP.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:18

houthakker

Poehé

Bij onsbrabantnet krijg je een genexis hybrid in bridge mode. Bij fieber volgens mij ook. De vraag is; welke glasvezel aanbieders zitten er in jouw regio?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
OBN, Telfort en Fiber zijn allemaal precies hetzelfde. Nemen ook allemaal hun diensten af bij dezelfde partij, KPN-ITNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
quarantaine->abuse probleem, heeft bijna nooit wat met je netwerk te maken, behalve als jouw apparatuur andermans apparatuur dwars zit natuurlijk ;)

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-10 11:17

RammY

Dát!

blackshadev schreef op donderdag 06 november 2014 @ 17:29:

Edit:

Ik heb zelf Telfort en de enige keren dat ik een ander IP heb gekregen is dat ik heb lopen stoeien met andere mac adressen.
Oftewel, ja men meld dynamisch (dat doet elke provider tenzij je zakelijk neemt), maar het is dusdanig statisch dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken.

Deze advertentieplaats is te huur!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Check voor de grap in je router of je (R)STP aan hebt staan, of andere routing-protocollen die iets over je WAN interface kunnen sturen (geen idee wat voor router je hebt). Dat zou kunnen storen, indien dat t niet is zou ik al je PC's eens met Malwarebytes, HitmanPro e.d. scannen.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:03

Zenix

BOE!

Solcon, krijg je ook vast IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-10 22:38

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Volgens hun eigen site levert Solcon bij glasvezelabbo's anders een modem/router mee, de Fritzbox AVM7360.

Ik heb al 4 jaar een 100/100 abbo bij XMSNet, in Amersfoort. Er hangt een Genexis fibermodem in de meterkast, en daar heb ik rechtstreeks mijn telefoon, hdtv tuner en eigen router (Cisco/Linksys WRT320N) in geplugt.

Ik heb geen vast IP adres, maar wel al 4 jaar dezelfde. Ik weet dat het mogelijk is om voor 25 euro een vast IP adres te kopen bij XMS.

Werkt uitstekend, maar ik vrees dat XMS sinds de overname door KPN geen nieuwe klanten meer aanneemt. Mede door bovenstaande verhalen blijf ik ook gewoon lekker bij XMS, zolang als het kan :)

[ Voor 23% gewijzigd door DynaMikeY op 14-11-2014 14:13 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:03

Zenix

BOE!

DynaMikeY schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:09:
[...]

Volgens hun eigen site levert Solcon bij glasvezelabbo's anders een modem/router mee, de Fritzbox AVM7360.

Ik heb al 4 jaar een 100/100 abbo bij XMSNet, in Amersfoort. Er hangt een Genexis fibermodem in de meterkast, en daar heb ik rechtstreeks mijn telefoon, hdtv tuner en eigen router (Cisco/Linksys WRT320N) in geplugt.

Ik heb geen vast IP adres, maar wel al 4 jaar dezelfde. Ik weet dat het mogelijk is om voor 25 euro een vast IP adres te kopen bij XMS.

Werkt uitstekend, maar ik vrees dat XMS sinds de overname door KPN geen nieuwe klanten meer aanneemt. Mede door bovenstaande verhalen blijf ik ook gewoon lekker bij XMS, zolang als het kan :)
Klopt, die kan je tevens vervangen door andere router. Daarnaast kan je bij Solcon ook je eigen IP telefoons gebruiken, ze geven zonder problemen de SIP gegevens. Gebruik zelf een Asus RT-N66U met een ATA erachter vooir VoIP.

[ Voor 10% gewijzigd door Zenix op 14-11-2014 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:51
Ik heb hier eerst een TP-Link TL-1043ND met OpenWRT met daarachter de Zyxel VMG8324-B10A van Tweak als aanvullende (managed) switch + ATA.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
DynaMikeY schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:09:
[...]

Voor de glasvezelabonnementen van Solcon wordt deze Fritzbox niet ingezet als modem. Dan kan je als je wil alle routers erachter hangen. Solcon glasvezel (buiten Dronten en Urk) is gelijk aan bijvoorbeeld Telfort of XMS. En inderdaad: XMS is al lang niet meer bestelbaar en bestaande XMS gaat over naar Telfort.

Pagina: 1