Verkeerde RAM bankje gekocht, wet koop of afstand?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-10 15:58
Ik heb gister iemand geadviseerd om een RAM bankje te kopen want hij had 4GB extra nodig. Nu blijkt dat ik een verkeerde heb aangeraden gezien ik op zijn RAM googlede en dat uitkwam op DDR3L maar in zijn laptop een bankje zat met -PB erachter wat volgens de specsheet die ik tegenkwam het zelfde zou moeten zijn maar dus DDR3 blijkt te zijn (dit bleek nadat hij het ram bankje in de laptop had getest maar deze hem niet herkende)

Ik heb hem nu geadviseerd om morgen even contact met de webshop op te nemen en te vragen naar een retour procedure gezien we met dit bankje niks kunnen. Als ik het goed begrijp moeten hun dit bankje terug nemen en zou hij zijn geld terug moeten krijgen? (in dit geval zal hij dan een DDR3 bankje ervoor terug bestellen) Maar zijn uiteraard de verzendkosten om het bankje van hem naar het bedrijf te sturen voor zijn eigen rekening.

Klopt dit of is er hier iets anders van kracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:42
Als de vriend die je geadviseerd hebt niet bedrijfsmatig dat RAM gekocht heeft (dus als consument), dan kan hij zonder opgaaf van reden het pakketje gewoon retour doen. Stop alles in de originele verpakking, stuur het terug en de webshop zal het gehele aankoopbedrag inclusief de verzendkosten terugstorten. Slechts de verzendkosten die je vriend maakt om het latje terug te sturen zijn voor eigen rekening.

http://www.rijksoverheid....langrijk-om-te-weten.html

Ik wilde je een linkje geven naar consuwijzer, maar blijkbaar is de website op dit moment down:

https://www.google.nl/url...g2=WSY6kqIg8GwqEfALPC1xAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-10 15:58
Ik dacht inderdaad dat dit het geval was bedankt voor de bevestiging!

Na nog wat google werk blijkt het toch dat er DDR3L in gaat en lijkt het meer op een DOA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
-Cn- schreef op donderdag 06 november 2014 @ 17:45:
Ik dacht inderdaad dat dit het geval was bedankt voor de bevestiging!

Na nog wat google werk blijkt het toch dat er DDR3L in gaat en lijkt het meer op een DOA.
Dit is geen DOA, een DOA is een levering welke gewoon bij in gebruikname niet goed werkt of stuk is, voorbeeld, je koopt een laptop en deze start direct niet op, dan ga je niet de garantie periode in maar betreft het een DOA, nogal een verschil omdat als het na een paar maanden zou gebeuren de leverancier ook een passende oplossing mag aanbieden, bijvoorbeeld een vervangent product leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:33
raptorix schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:55:
[...]

Dit is geen DOA, een DOA is een levering welke gewoon bij in gebruikname niet goed werkt of stuk is,
Dat is nu toch ook aan de hand?
OP koopt DDR3L geheugen (In z'n tweede post is hij erachter gekomen dat dit uiteindelijk toch het juiste geheugen is) maar de laptop herkent het geheugen niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Flapperbol schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:10:
[...]
OP koopt DDR3L geheugen (In z'n tweede post is hij erachter gekomen dat dit uiteindelijk toch het juiste geheugen is) maar de laptop herkent het geheugen niet goed.
Of niet compatible met betreffende laptop of niet samen wil werken met het reeds geplaatst geheugen. Heb je de module al eens alleen geprobeerd (eventueel in beide sloten). Mocht dit inderdaad niet werken, dan is misschien gebruikmaken van "kopen op afstand" regeling wel zo handig en voordat je een nieuwe besteld eerst eens te kijken welke geheugen aangeraden wordt op HCL van betreffende laptop. Eventueel een identieke module bestellen zoals reeds aanwezig in de laptop.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Flapperbol schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:10:
[...]

Ah dan heb ik het verkeerd gelezen, exuse moi.
Pagina: 1