Toon posts:

Sapphire 7950 wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen

ik heb een videokaart sapphire 7950 with boost hij wordt niet herkend.
moederbord b85 g41 pc mate voeding 370 watt
heb de videokaart gekregen heb alles geprobeerd niets lijkt te werken dus hem opgestuurt en hij nageken
en volgens alternate werk hij prima heb hem vandaag terug en er ingeplaatst maar nog niks.
weet iemand een oplossing.
alvast bedankt

• evangael
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Die voeding lijkt me maar matig: 370 watt...

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:12

br00ky

Moderator Harde Waren
Beste Robert,
welkom op het forum. Ik heb even je post in een nieuw topic gezet. Verder verwachten we iets meer informatie. Welk merk, welk type én hoe oud is je voeding? 370W is vrij mager voor die kaart, dus het kan best daaraan liggen...

Verwijderd

Topicstarter
het is een trust voeding en hij komt eigelijk uit andere pc durf niet te zeggen hoe oud hij is.
dc output 180 w 370 maximal combined output power.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Never trust a Trust. Schaf een pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W en je bent waarschijnlijk van je problemen af.

• evangael
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Zeker dus een nieuwe voeding steken van een degelijk merk. Sorry, trust noem ik geen degelijk merk voor voedingen :)

Verwijderd

Topicstarter
item no 14886

Verwijderd

Topicstarter
oke en als ik een andere voeding koop hoeveel watt moet hij dan zijn?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik zou geen andere kopen, of eventueel een pricewatch: XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze. Maar ik zou niet zomaar eentje uit de winkel plukken, als je niet van te voren weet of het een A-merk voeding is (bekende namen als Corsair en Coolermaster, Sharkoon zeggen ook niks).

Wat dat betreft is het een mijnenveld ;). Met één van deze twee heb je voor relatief weinig een topvoeding in huis waar je de komende 10 jaar geen omkijken meer naar hebt. Die kan je wél met een gerust hart meenemen naar een volgende computer ;).

[ Voor 6% gewijzigd door br00ky op 06-11-2014 16:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke nu weet ik een beetje meer.heb een kennis die heeft een 1000watt voeding liggen.dan ga ik dat maar eerst uitproberen en kijken of het een voeding kwestie is voor dat ik zelf een ander koop.
super dat jullie zo snel reageren.

alvast bedankt!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:33

Nemesizz

Untouchable

Durf haast met zekerheid te zeggen dat het wel een voedingsprobleem is.

Een 370W Trust, die waarschijnlijk niet eens 370W kan leveren (al helemaal niet over de 12V lijn).
Je hebt nog geluk dat de voeding niet is geploft of in de brand gevlogen, want beveiliging hebben die c-merk voedingen vaak niet of werken niet.

Een 1000W voeding zegt ook niet alles. Als het bijvoorbeeld een chinese-plofvoeding is mag je blij zijn als die de helft kan leveren, laat staan stabiel kan leveren....

De voeding is een heel belangrijk onderdeel van de PC, en waar goedkoop een ernstige duurkoop kan zijn (je kan er al je hardware mee om zeep helpen, en dat is echt niet overdreven).

Merken die je absoluut moet vermijden (om een aantal te noemen):
Trust, Sweex, Qtec, MS Tech (zijn er nog wel meer, maar dat zijn wel de beruchtste).
Pagina: 1