Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

15" allround ~1000€

Pagina: 1
Acties:

• Haroddin
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-10 13:01
Eerst maar de vragen beantwoorden:

Wat ga je met je laptop doen?
Zo'n beetje vanalles... Internet & mail uiteraard, maar ook Lightroom & PS als amateur. Ik heb hier ook nog een hoopje video van reizen allerlei dat nog aan elkaar geplakt moet raken. Gaming occasioneel (vroeger meer dan nu, geen tijd wegens verbouwen), GTA, racing & genre Civilization (niet echt shooter minded).

Wat is je budget?
Had zo rond de 1000 euro in gedachten. Minder is mooi meegenomen, meer moet ik wat dieper in mijn portefeuille kijken.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nope, maar zal wel binnenshuis verplaatst worden. Gewicht is dus minder een issue.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
En hier wordt het leuk...

Huidige laptop gaat ondertussen ook alweer een 6j mee, en dus tijd voor een upgrade. Ik ben dus op zoek naar iets wat toch ook weer een eind mee kan gaan (laptop daarvoor ging ook alweer 6j mee, I see a pattern here).

Ik heb geen specifieke merkvoorkeur. Wel ben ik er al uit dat het een 15.6" wordt met een i7 quad core erin. Ik zou graag een SSD systeemschijf en een tweede dataschijf hebben (zit nu al ruim over de 100Gb aan fotomateriaal alleen), al hoeft dat niet direct zo gekocht te worden, als de mogelijkheid er maar is.

ik heb al heel wat zitten rondzoeken, en dan kom je nogal dikwijls een Asus N550JK tegen, of een Lenovo Y50 (die dan weer afgeraden wordt omwille van scherm). Van die twee neig ik dan meer naar de Asus, maar heb ik dan ook wel wat het beste bij mijn wensen past? Of dan toch maar een MSI GS60, die dan ook wel een TN paneel heeft, maar waarvan ik toch nergens gevonden heb dat het zo erg is als dat van de Y50? Of toch maar iets helemaal anders?

*mompelt iets van bomen en bos* Enig advies wordt ten zeerste geapprecieerd!

Verwijderd

Ik had ongeveer dezelfde eisen als jouw en ben na lang wikken en wegen voor de Asus N550JK-CN360H gegaan. Ik heb zelf enkele veranderingen aangebracht in de hardware en ben nu erg tevreden. Dingen waar ik me vooraf zorgen over maakte bij de Asus N550JK was oa de koeling/ hitte afvoer. Maar dat blijkt reuzen mee te vallen. Wanneer je de asus gebruikt voor normale toepassingen als office, film kijken, visual basic etc blijft de temperatuur van de hardware onder de 40 c( buitenkant helemaal koel). De laptop is ook bijna helemaal stil met de SSD ipv hdd, soms hoor je zachtjes de twee ventilatoren even draaien. Alleen bij hele zware applicaties en multitasken loopt de temperatuur op tot 60 graden maar dat is nog steeds niet schrikbarend hoog.Het beeldscherm is ontzettend mooi(scherp, zwart is zwart en hele goede kijkhoeken) en ook handig is de voor geprogrammeerde beeldsettings(normal, theater,vivid en manual) die zijn best goed. Wel lees ik over het beeldscherm dat het niet echt geschikt is voor foto's bewerken en dat iemand zelfs een scherm aansluit om de foto's te checken. Wat ik zelf erg belangrijk vind is dat de laptop stevig aanvoelt en dat doet deze laptop zeker, wel wat zwaar met 2,7 kilo maar dan heb je ook wel een mooie en goed gebouwde laptop die weer jaren en jaren mee kan!

• Haroddin
Bedankt voor de feedback, bevestigd dus al wat ik al gevonden had. Kan je me nog zeggen wat je juist veranderd hebt qua hardware?

Verwijderd

Heb een tweede ssd caddy(ipv optische drive) geplaatst, 8 gb werkgeheugen toegevoegd en netwerkadapter vervangen(Intel 7260). Allemaal makkelijk te doen in een uurtje( rustig aan zodat je niks kapot maakt )

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Besproken Asus staat in de november best buy, en is geschikt voor jouw doeleinden.

reviews: Laptop Best Buy Guide: augustus 2014

Ik zou niet verder zoeken.

• Haroddin
Thx!

Volgende dilemma: welk model exact... Van degene op Tweakers zou ik de CN360H nemen, maar dan kom je op laptopshop een CN546H tegen met identieke specs en niemand die kan zeggen wat het verschil juist is... Of een N551JK (lichte update tov N550JK voorzover ik begrijp) met mat scherm (terwijl de CN360H een glossy scherm heeft dacht ik), maar die is er (nog) niet met SSD...

Nooit geweten dat dit zo moeilijk zou zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Haroddin op 10-11-2014 21:08 ]

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
Haroddin schreef op maandag 10 november 2014 @ 20:59:
Thx!

Volgende dilemma: welk model exact... Van degene op Tweakers zou ik de CN360H nemen, maar dan kom je op laptopshop een CN546H tegen met identieke specs en niemand die kan zeggen wat het verschil juist is... Of een N551JK (lichte update tov N550JK voorzover ik begrijp) met mat scherm (terwijl de CN360H een glossy scherm heeft dacht ik), maar die is er (nog) niet met SSD...

Nooit geweten dat dit zo moeilijk zou zijn.
Kijk naar de datum van eerste prijsmelding. Deze vraag is vaker voorbij gekomen hier. Als het goed is zijn ze identiek aan elkaar, één van de twee is een gereviseerd model volgens mij :)

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

• Haroddin
Liber8 schreef op maandag 10 november 2014 @ 23:36:
Kijk naar de datum van eerste prijsmelding. Deze vraag is vaker voorbij gekomen hier. Als het goed is zijn ze identiek aan elkaar, één van de twee is een gereviseerd model volgens mij :)
Mja, enkel de CN360H staat hier op tweakers, de CN546H niet :)

Soit, kogel is door de kerk, net een CN360H besteld, tegen het weekend heb ik hem normaal gezien :D

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
Haroddin schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 21:51:
[...]

Mja, enkel de CN360H staat hier op tweakers, de CN546H niet :)

Soit, kogel is door de kerk, net een CN360H besteld, tegen het weekend heb ik hem normaal gezien :D
Graag hoor ik hoe de laptop bevalt!
Ben zelf ook opzoek naar een 15" / 1000eu laptop.

[ Voor 7% gewijzigd door psvunited op 11-11-2014 21:59 ]

Pagina: 1