Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe overwint mijn netwerk 'de kooi van faraday' in huis?

Pagina: 1
Acties:

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zet het even onder Apple Talk omdat ik eigenlijk alleen nog maar Apple spullen in huis heb.

Waar bestaat mijn netwerk momenteel uit:
Ziggo (180Mbit) modem in brugmodus >bekabeld naar>
Apple Airport Extreme Time Capsule-AC router (6th gen.)die is bedraad verbonden met:
• +Airport Extreme (5th gen. staat boven)
• +Airport Express (2nd. gen.slaapkamer boven)

En dan is er nog een Airport Extreme (5th gen.) die draadloos is verbonden met de Time Capsule. Deze staat in de keuken.

Verder nog wat switches en een hoop kabels. Allemaal Gigabit en minimaal Cat.6 bekabeling.

Alles op specifieke niet veel gebruikte kanalen gezet.

De Time Capsule staat halverwege de woonkamer op een tafeltje. Woonkamer is Totaal 12 meter diep en 5 tot 4 meter breed.

Wat is nou het probleem? Ik heb nauwelijks verbinding in de tuin (ik weet het echt een 1st world problem maar het is nu eenmaal zo). Mijn wifi beveiligingscamera valt zeer regelmatig uit door het gebrek aan verbinding en ook de iPhone/iPads hebben moeite met wifi verbinding in de tuin.
Mijn tuin is aansluitend aan de woonkamer echter maar 10 meter diep en 7 meter breed.
Dus achter in de tuin (waar we altijd zitten en de camera hangt) tot aan de Time Capsule is het ongeveer 15 meter.

Ik heb de Airport Extreme in de keuken (daar zat eerst een Express, maar ik hoopte dat de extreme iets beter bereik door zou geven) geplaatst nadat ik de Time Capsule had aangeschaft. Veel maakt dat niet uit. De keuken grenst overigens ook aan de tuin. Ik heb ook geprobeerd om zonder die Airport Extreme het signaal naar de tuin te brengen, maar dan heb je helemaal geen signaal meer.

Wat is de oorzaak?
Ik vermoed dat de oorzaak o.a. zit in de stalen constructie die is gemaakt door de vorige bewoners. Het is een huis van 100 jaar oud en tussen het midden gedeelte zitten twee grote stalen balken. Verder zit er veel steenwol isolatie met Alu folie boven het plafond dat bedekt is met gipsplaten en dik authentiek gerestaureerd stucwerk.

3G, Wifi, GSM: in de keuken en bij het middelste gedeelte van de woonkamer is daar gewoon een zeer zwak signaal.

Als ik achter in de tuin sta zie ik meerdere SSID's met behoorlijk goed signaal van zowel de naaste als de achterburen. Maar van mijn eigen netwerk blijft maar een zwak signaal over.

Oplossing zou kunnen zijn om de Airport Extreme in de keuken bekabeld aan te sluiten. Maar hoe ik het ook bekijk, er is geen mogelijkheid om dat netjes voor elkaar te krijgen.

Is er een slimme Tweaker die raad weet om het signaal in de tuin wel op niveau te krijgen? Zonder dat de algemene performance (teveel) afneemt.

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-11 16:04
Je kan een airport draadloos bruggen voor zo ver ik weet, verlies je wel de helft van de snelheid.

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-11 13:05
Wat dacht je van goed isolerend glas? Daar zit een geleidende coating op. Grote kans dat je signaal daar niet doorheen komt.

Heb je nieuwe ramen in je huis? Heb je beter signaal als de ramen/deuren open staan?

Een paar stalen balken moeten geen probleem zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Molybdenum op 06-11-2014 16:12 ]

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:20
TP link heeft powerline range extenders. Daar zit een adapter bij welke je op de router aansluit en een adapter welke je ergens in een stopcontact doet en dan een wifi signaal uitstuurt. Ook kun je daar een utp kabel in doen. Misschien is dat een oplossing? Vooral als er een stopcontact naast de camera zit.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:07

Tazzios

..

Indien de isolatie inderdaad het probleem blijkt te zijn zou ik een apparaat neerzetten waar je een externe buiten antenne op aan kunt sluiten. Gaatje boren en ontvangst in de tuin.

Verwijderd

Als ik het goed lees heb je boven in huis dus 2 range extenders?
Heb je, indien mogelijk ik heb de Apple AirPort nog nooit gebruikt, je draadloze netwerk goed ingesteld?
Daarmee bedoel ik, alle apparatuur die je boven hebt en die je draadloos wilt verbinden met je netwerk, loopt via de AirPort van Apple?
Allereerst zou ik kijken hoeveel draadloze apparaten je gebruikt en of dat niet bedraad kan. Daarna de beste instellingen welk apparaat op welk WLAN access point zit(en dus ook mag en kan)
Als je lui bent en geld teveel hebt kun je ook nog zo'n Apple access point kopen. Voor buiten. Wel instellen alsnog want ik vermoed dat je dat nog niet gedaan hebt ;) maar wel dure apparatuur van Apple in huis hebt. Dat zou zonde van je geld zijn.

Verwijderd

De Apple time capsule heeft uit zichzelf toch draadloze functionaliteit?
Zet die AirPort extreme of express, de beste in ieder geval, gewoon eens beneden, in de meterkast zou ik zeggen. Bedraad.
Je OP snap ik niet helemaal als ik het goed heb heb je 2 Time capsules, of je hebt een normale en 1 met router functionaliteit..?
Maarja met de tips hier kom je wel een eind en je verhaal is niet compleet ; hoeveel draadloze apparaten heb je in gebruik.
En valt dat nog op 2 handen te tellen met je enorme tuin }:O

• readytoflow
  • Niet online
De alles behalve de Time Capsule is inderdaad ingest als uitbreiding van draadloos netwerk. Omdat de twee airports boven bedraad zijn, maakt dat niks uit qua snelheid. Dat zie ik ook terug op speedtest.

En ja inderdaad! Er zit HR(+?) glas aan de achterkant. Is al bijna 20 jaar oud kwam ik laatst achter, maar wel isolerend. Met de deur (het is een wat bredere, maar wel enkele deur) open is het bereik echter niet veel anders dan met de deur dicht. Wanneer de rolluiken dicht zijn, valt het signaal compleet weg (niet handig voor de camera in de tuin dus).

Alles wat bedraad kan is bedraad (PS3, TV's, Humax decoders, NAS, Apple TV's, camera's binnen,).

Wat is er nog draadloos:
- de airport extreme in de keuken
- camera in de tuin,
- Essent Thermostaat
- Netatmo weerstation
- de laptop(s) (we gebruiken er maar 1 eigenlijk)
- en de iDevices

Ik zie via airport configuration dat eigenlijk alle apparaten wel met de dichtstbijzijnde router verbonden zijn.

Ik werk zoveel mogelijk met vaste IP's en reserveringen bij de bedrade apparaten om conflicten te vermijden.

Powerline? Ga ik eens bekijken.

@StEeID:
Apple Accesspoint? Geld teveel heb ik niet, maar ik kan er zo snel niks over vinden (zeker een duur zakelijk apparaat?)

Ik heb één TimeCapsule. Dat is tevens mijn router die alles regelt in het netwerk (en inderdaad ook wifi (AC/N) heeft).

De 2 Airport Extremes en de Airport Express staan in de modus 'uitbreiden draadloos netwerk'.

Verwijderd

De modus uitbereiden van je netwerk is range extender / Acces point functie. Prima in orde dus.
Ik zou het zo laten dan ik kan het niet inschatten voor de rest. Je huis is oud, dat heeft wel wat. Hele ramen vervangen voor een beter signaal? Het is aan jou hoowr maarja..

Verwijderd

http://store.apple.com/nl...72fb67e495431e32945e63b3f

Volgens Apple brengt dit ook de gebouwen die de storingen verzorgen in kaart maar ja das nog geen oplossing t probleem is je oude huis icm nieuwe techniek en n beetje veel ervan.
Zet de camera uit en je iPhone doet t wel qua WiFi in de tuin.

• readytoflow
  • Niet online
Nee, dan ook niet. Want in de zomer zaten we er regelmatig terwijl de camera dan weer eens was uitgevallen.

Vast een leuk apparaatje, maar da's niks voor mij denk. Bovendien zit op de camera na alles wat draadloos is op 5Ghz.

Het is gewoon frustrerend dat ik zo slecht bereik heb. terwijl de buren daar geen last van lijken te hebben.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:41
Het probleem is eigenlijk simpel.
- Je wilt wifi
- Je huis isoleert signalen zeer goed, daardoor komen er geen signalen naar buiten

Oplossing: een access point buiten plaatsen. Mijn advies zou ook zijn om powerline te proberen, dat werkt over het algemeen redelijk. Het enige nadeel is dat het wel instabiel kan zijn (hoeft niet), maar ik denk dat dat in de tuin niet zoveel uitmaakt. Heb je toevallig een schuur of tuinhuisje? Dan zou dat een ideaal punt zijn om het AP neer te zetten.
readytoflow schreef op donderdag 06 november 2014 @ 17:13:
Nee, dan ook niet. Want in de zomer zaten we er regelmatig terwijl de camera dan weer eens was uitgevallen.

Vast een leuk apparaatje, maar da's niks voor mij denk. Bovendien zit op de camera na alles wat draadloos is op 5Ghz.

Het is gewoon frustrerend dat ik zo slecht bereik heb. terwijl de buren daar geen last van lijken te hebben.
Je weet dat het penetratievermogen van 5GHz veel slechter is dan van 2.4GHz? Als je huis al zodanig isoleert dat 2.4GHz nauwelijks naar buiten komt, dan kan je 5GHz helemaal vergeten.

[ Voor 39% gewijzigd door MarcoC op 06-11-2014 17:16 ]

• readytoflow
  • Niet online
Ja, de camera hang aan de schuur.
Kan ik met zo'n Powerline setup wel dezelfde SSID behouden? zodat de camera wel in dezelfde wifi group kan blijven zitten?

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-11 01:34
De power extender is eigenlijk gewoon een lange UTP kabel dus SSID zal wel hetzelfde blijven.

• MarcoC
readytoflow schreef op donderdag 06 november 2014 @ 17:16:
Ja, de camera hang aan de schuur.
Kan ik met zo'n Powerline setup wel dezelfde SSID behouden? zodat de camera wel in dezelfde wifi group kan blijven zitten?
Powerline is "ethernet in, ethernet out". Dus alles wat je met een netwerkkabel kan, kan je ook met powerline. Het antwoord is dus: ja.

• readytoflow
  • Niet online
Ok, ga ik me daar eens in verdiepen. Ik heb ooit wel begrepen dat het verstandig is om dat soort dingen wel op dezelfde groep aan te sluiten?

• MarcoC
readytoflow schreef op donderdag 06 november 2014 @ 17:19:
Ok, ga ik me daar eens in verdiepen. Ik heb ooit wel begrepen dat het verstandig is om dat soort dingen wel op dezelfde groep aan te sluiten?
Dat lijkt me wel, maar over meerdere groepen hoeft volgens mij geen probleem te zijn. Hoe powerline bij jou zal presteren is op voorhand niet te zeggen. Het is echt een kwestie van trial-and-error. Koop een setje bij een winkel waar je zonder problemen mag retourneren zou ik zeggen.

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-11 11:31

Coreantes

But you can call me 'Core'...

Zelfde effect gehad in een nieuwbouwhuis. Wat mij betreft heb je twee problemen:

- die in de keuken is wireless extended;
- 5Ghz (simpelweg brakker dan 2.4Ghz, maar wel lekker snel);

Ik had boven en buiten geen signaal en heb eerst ook wireless proberen te extenden. Genoeg over te vinden, maar ik zeg het bij deze: simpelweg CRAP. Niet alleen je snelheidsverlies, maar ook gewoon slechte verbindingen vanaf iDevices (alles hier ook Appeltjes).

Oplossing: ik heb twee expresses bijgekocht en die bedraad boven / achter in de kamer geplaatst met automatisch settings overnemen van de extreme (uit de meterkast). Problem solved! Full 5Ghz in en rondom huis, tot aan de nok and back!

Ik zeg: bekabelen die extender in de keuken, denk dat veel opgelost is. Succes!

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-10 23:14
Misschien een andere accesspoint kopen ik heb deze pricewatch: TP-Link TL-WA801ND en heb aan de eind van de straat nog bereik +- 40-50meter. wat me wel opvalt met deze ap is dat hij soort van rechthoekig zend heb namelijk de kant waar hij niet heen richt maar 15 meter bereik ongeveer

const { signature } = await fetchProfile()

• readytoflow
  • Niet online
Ik heb mijn hoofd er al heel vaak over gebroken, maar kabel naar de keuken is geen optie. Er is echt geen enkele mogelijkheid om dat nu netjes te doen zonder hele plafonds open te gaan breken. Op twee kamers na kan ik overal netjes bekabelde aansluitingen creëren.
Alleen in de keuken en badkamer gaat dat niet meer lukken zonder aan een halve verbouwing te beginnen (of ruzie te krijgen over 'die lelijke kabel')

Ander AP...tja ik heb er nu al 3 plus een router. Integreert ook goed met mijn Apple spullen. Daar begin ik liever niet aan.

Overigens had ik een paar jaar geleden alles nog van Netgear. Zelfde probleem. Router+2 extenders.

[ Voor 21% gewijzigd door readytoflow op 06-11-2014 17:41 ]

Verwijderd

Probeer het eens zou ik zeggen, je draadloze netwerk op 2.4Ghz te zetten, en kijken of het een merkbaar verschil oplevert.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:09
Ik heb een nieuwbouw woning en ook talloze routers geprobeerd, van 1 antenne tot 4 en van 2.4Ghz kanaal1 tot en met 5Ghz kanaal 13 maar geen van allen waren ze in staat om meer dan 1 verdieping te overbruggen.

Je kan natuurlijk extenden tot je een ons weegt maar in mijn geval heb ik kabels laten trekken tijdens de bouw (gelukkig) en heb dus overal ook een bedrade verbinding tot mijn beschikking.
Enige nadeel is dat er nu dus switches, routers en modems zich in mijn meterkast bevinden. (nadeel als in meerdere apparaten die stroom verbruiken)
Ik heb een begane grond, en een 1ste verdieping en een 2e verdieping.

Momenteel heb ik een asus router op de begane grond die ook de eerste verdieping op 2.4Ghz kan bereiken voor 60%. Op de 2e verdieping heb ik een tweede router staan (d-link) die de hele 2e verdieping voorziet van 80% signaal sterkte. Hetzij met een eigen SSID maar wel in hetzelfde netwerk.

Daarnaast dus in alle kamers minimaal 1 patch die naar de meterkast gaat en in een gbit switch hangt die weer aan de Asus is gekoppeld.

[ Voor 31% gewijzigd door GeeMoney op 07-11-2014 10:31 ]

• MarcoC
moijamie schreef op donderdag 06 november 2014 @ 17:35:
Misschien een andere accesspoint kopen ik heb deze pricewatch: TP-Link TL-WA801ND en heb aan de eind van de straat nog bereik +- 40-50meter. wat me wel opvalt met deze ap is dat hij soort van rechthoekig zend heb namelijk de kant waar hij niet heen richt maar 15 meter bereik ongeveer
Een ander AP heeft geen nut. Er is nauwelijks (geen) verschil tussen het bereik van een router van €20 en €200. Natuurkundige wetten zijn de bottleneck, alsmede vervuiling op de 2.4GHz-band.
readytoflow schreef op donderdag 06 november 2014 @ 17:39:
Ik heb mijn hoofd er al heel vaak over gebroken, maar kabel naar de keuken is geen optie. Er is echt geen enkele mogelijkheid om dat nu netjes te doen zonder hele plafonds open te gaan breken. Op twee kamers na kan ik overal netjes bekabelde aansluitingen creëren.
Alleen in de keuken en badkamer gaat dat niet meer lukken zonder aan een halve verbouwing te beginnen (of ruzie te krijgen over 'die lelijke kabel')

Ander AP...tja ik heb er nu al 3 plus een router. Integreert ook goed met mijn Apple spullen. Daar begin ik liever niet aan.

Overigens had ik een paar jaar geleden alles nog van Netgear. Zelfde probleem. Router+2 extenders.
Probeer dan gewoon powerline, hoef je geen kabels te trekken.

[ Voor 38% gewijzigd door MarcoC op 07-11-2014 10:37 ]

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
readytoflow schreef op donderdag 06 november 2014 @ 17:39:
Kabel langs buiten trekken geen optie?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ook al gaat het hier om Apple-apparatuur, dit probleem is niet Apple-specifiek en daarom past dit topic beter in Netwerken :)

MS > NT

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1